Einus Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Hørte en gang om en som betalte tilbake rett til kontonummeret som lånet står på, men at det kom et gebyr i tillegg. Medfører dette riktighet, eller kan jeg om jeg f.eks selger noe og tenker at, nei nå betaler jeg summen på lånet i stedet for å beholde pengene. Må man f.eks kontakte banken før man betaler ekstra på lånet? Har DNB for ordens skyld. Og da innvirker vel ikke det slik at man må betale f.eks rente i tillegg? Håper det er noen her som har peiling på dette.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Du må sjekke betingelsene dine for lånet. Noen ganger kommer det ekstra og betale hvis man betaler inn ekstra på lånet. Jeg har selv DnB. Hvis jeg vil innfri lånet mitt f.eks må jeg betale ekstra, dette pga avtalen jeg har skrevet under på. Ring banken så får du hjelp av de og sjekke dine betingelser. Anonymkode: 50801...386
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Har du fast rente? Anonymkode: 76656...4c0
Taluno Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Om du går på DNB sine sider, så har dem prisliste for lån, så kan du finne din type lån.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Å betale ekstra, mener du da å innfri låner eller å bare betale mer? For hvis det er snakk om å innfri lånet så er det ikke nødvendigvis gebyr du må betale ekstra men renteavregning fram til innfrielsesdato som ikke fremkommer av saldoen utenom de faste betalingsintervallene. Såfremt du ikke har en avtale som binder deg i x tid såklart. Hvis du må betale ekstra for å betale ned lånet fortere hadde jeg byttet bank. Anonymkode: c7e53...3ea
Einus Skrevet 14. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2023 Hmm jeg skjønner at dette ikke er bare betale. Takk for svar. Vil kontakte banken for å få riktig avgjørelse.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 I min nettbank har jeg ett eget felt for ekstra innbetaling av lånet, og der kan man betale så mye man vil, uten at det kommer gebyr. Vi har flytende rente. Med fastrente er det annerledes. Anonymkode: 966be...84b 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Einus skrev (7 timer siden): Hmm jeg skjønner at dette ikke er bare betale. Takk for svar. Vil kontakte banken for å få riktig avgjørelse. Hvis dere har vanlig flytende rente er det bare å betale inn ekstra når dere måtte ønske. Men har dere det, eller har dere fastrente? Anonymkode: 76656...4c0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Om hele låneverdien delt på verdien på huset er mindre enn 0.6 så kan du spørre om boligkreditt. Da betaler du så mye du vil hver mnd, banken trekker kun renter. Så har du en buffer på diffen mellom lånets opprinnelige størrelse og lånets størrelse i øyeblikket. Krever displin. Anonymkode: 90dac...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå