Gå til innhold

Føler han kveler meg ved å være for intens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en fyr (på 43) siden november i fjor og i hans øyne er vi vel nå kjærester. Jeg er derimot ikke helt "der" enda. Vi har hatt praten, og han er villig til å gi meg mer tid til å bli klar. Men jeg er usikker på om jeg kommer til å bli klar. Føler han "kveler" meg ved å være så på og intens hele tiden, hver eneste dag. Han vil sees hver dag (jeg har barn fra tidligere forhold også, han har ikke møtt dem enda), han vil snakke/tekste hver dag fra morgen til kveld, inkl. i arbeidstiden. Hvis han ikke får svar i arbeidstiden, sender han nye mld og lurer på om "det er mye å gjøre" osv. Ja, det er mye å gjøre og nei, jeg har ikke tid til å sitte å tekste med deg hele dagen.. Han spør hva jeg gjør hele tiden, og reagerer negativt om jeg har planer med andre enn han (da får jeg spørsmål om det er med venninner eller mannlige venner, hva vi skal, hvor vi skal, at jeg burde sagt fra om disse planene langt tidligere (enn dagen før) og at han vil ha melding når jeg er hjemme osv). Jeg blir så sliten av å svare på alle meldingene hans om alt mulig hele tiden! 

Han har rukket å kjøpe en rekke dyre gaver til meg, selv om jeg sier at jeg ikke føler meg komfortabel med å ta i mot så dyre gaver når jeg ikke engang er sikker på hva jeg vil. Samtidig forteller han meg om at han har "blitt utnyttet av tidligere dater og vært for dumsnill og naiv", fordi han har blitt avvist av tidligere dater.. Jeg tenker mitt om det, for antar han har duret på og ikke lyttet eller tatt til seg tilbakemeldinger fra noen av dem heller. 

Nå virker alt veldig negativt, men det som er trist er at han er jo en fyr som "tikker av" alle andre bokser.. men han tar jo IKKE tilbakemeldinger og bare overkjører meg. 

Er det noen som har erfaring med slike typer og hvordan man kan få han til å skjønne at han må roe ned MANGE hakk?! 

Anonymkode: 1f581...a28

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oooooooo.... 😨 

Nææiii.. du må jo bare prøve å si fra og hører han ikke så vet du jo hva du bør gjøre.

Anonymkode: 82f9d...3bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en sånn, og dumpa han bare pga det, han landa med et brak og derfra kunne vi da begynne å være i sammen. 

• Liker 1
Skrevet
makkapakka skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde en sånn, og dumpa han bare pga det, han landa med et brak og derfra kunne vi da begynne å være i sammen. 

Kunne du utdypet litt mer? 

TS

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Har datet en fyr (på 43) siden november i fjor og i hans øyne er vi vel nå kjærester. Jeg er derimot ikke helt "der" enda. Vi har hatt praten, og han er villig til å gi meg mer tid til å bli klar. Men jeg er usikker på om jeg kommer til å bli klar. Føler han "kveler" meg ved å være så på og intens hele tiden, hver eneste dag. Han vil sees hver dag (jeg har barn fra tidligere forhold også, han har ikke møtt dem enda), han vil snakke/tekste hver dag fra morgen til kveld, inkl. i arbeidstiden. Hvis han ikke får svar i arbeidstiden, sender han nye mld og lurer på om "det er mye å gjøre" osv. Ja, det er mye å gjøre og nei, jeg har ikke tid til å sitte å tekste med deg hele dagen.. Han spør hva jeg gjør hele tiden, og reagerer negativt om jeg har planer med andre enn han (da får jeg spørsmål om det er med venninner eller mannlige venner, hva vi skal, hvor vi skal, at jeg burde sagt fra om disse planene langt tidligere (enn dagen før) og at han vil ha melding når jeg er hjemme osv). Jeg blir så sliten av å svare på alle meldingene hans om alt mulig hele tiden! 

Han har rukket å kjøpe en rekke dyre gaver til meg, selv om jeg sier at jeg ikke føler meg komfortabel med å ta i mot så dyre gaver når jeg ikke engang er sikker på hva jeg vil. Samtidig forteller han meg om at han har "blitt utnyttet av tidligere dater og vært for dumsnill og naiv", fordi han har blitt avvist av tidligere dater.. Jeg tenker mitt om det, for antar han har duret på og ikke lyttet eller tatt til seg tilbakemeldinger fra noen av dem heller. 

Nå virker alt veldig negativt, men det som er trist er at han er jo en fyr som "tikker av" alle andre bokser.. men han tar jo IKKE tilbakemeldinger og bare overkjører meg. 

Er det noen som har erfaring med slike typer og hvordan man kan få han til å skjønne at han må roe ned MANGE hakk?! 

Min erfaring er at de ikke roer seg ned. Det er noe galt med alle andre enn dem selv. Jeg er veldig for å gi alle en sjanse og kommuniserer tydelig hva jeg ønsker, men noe av det mest avtennende som eksisterer er menn som «kveler» og ikke lytter. Jeg får spasmer av dobbelt teksting også.. herregud😬

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

..forteller han meg om at han har "blitt utnyttet av tidligere dater og vært for dumsnill og naiv", fordi han har blitt avvist av tidligere dater.. Jeg tenker mitt om det, for antar han har duret på og ikke lyttet eller tatt til seg tilbakemeldinger fra noen av dem heller. 

Jeg hadde nok som du reagert på at han sier han har blitt utnyttet av tidligere dater, og lurt på hvorfor han mente han var dumsnill og naiv. Hadde nok spurt ham om hva han tenkte og mente om det, egentlig?

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er litt for redd, tror jeg, og har lett for å trekke meg vekk når mannen beskylder andre for å ha utnyttet ham, og gjort det slutt. 

Dette kan han selvfølgelig ha en god grunn til å føle og si, men jeg mener også at mange ganger har man en del av ansvaret selv som har latt seg utnytte. Jeg ville følt meg redd for å få den beskyldningen selv av ham. Han gir deg gaver osv. Hadde du avvist forholdet, hadde han da beskyldt deg for å utnytte ham, hadde jeg tenkt. Det har han ingen grunn til. Men hvorfor føler han seg egentlig utnyttet av sine xer.

Tror jeg ville snakket om sånne ting. Tror jeg ville sagt at jeg føler for å ikke tekste på dagen når jeg er på jobb. Og at jeg føler at noen dager er det godt å bare være for seg selv. Kanskje du trenger å savne ham litt, kan du si det?

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Dere er ikke engang kjærester, og han krever å vite hvem du er med, hva dere gjør og når du er hjemme? 

Hvordan tror du dette vil bli om dere faktisk blir kjærester? 

Om du har lyst til å prøve videre må du snakke i klartekst. Du må være helt tydelig på hva dine forventninger og premisser for dette forholdet er - også må han se om dette er noe han klarer å godta. 

Men, det er endel røde flagg her. Ville vært veldig forsiktig, for plutselig har han taket på deg. 

Anonymkode: 1d1e2...d0b

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer på hvilke bokser han tikker av, for de skal jaggu være av høyeste mulig kvalitet, men det hjelper egentlig ikke. Han er jo direkte belastende og potensielt skummel i tillegg! Kontrollerer deg gjennom hele dagen, hver dag pluss overøser deg med gaver. Og dere er ikke i et forhold engang? Altså hi! Det der går ikke og nei, den maniske og Intense væremåten hans kommer han aldri til å legge av seg! 

• Liker 3
Skrevet

Han høres ut som min eks (alder stemmer, faktisk). Han også klagde masse over hvor mye penger han hadde brukt på damer som har behandlet han så fælt, gav upassende gaver for tidlig og trengte oppmerksomhet døgnet rundt. Jeg likte det ikke noe særlig, men så gjennom fingrene med det fordi han har mange gode egenskaper også, det visste seg å bli en kjempetabbe. De tingene var bare en forsiktig advarsel om hvor kontrollerende han faktisk er. Han hadde ingen respekt for andres grenser og behandlet meg som en ting, ikke et menneske med følelser og fri vilje, likevel var han alltid offeret.  Jeg tror du bør tenke deg godt om her. De aller fleste viser seg fra sin beste side i datingfasen. Når han ikke virker i vater da, er det sannsynlig at han er langt verre i realiteten. 

Anonymkode: 2fa19...379

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes desverre også det er mange røde flagg her.

Spesielt dette med at han forventer svar hele tiden og hele tiden spør hvem du er sammen med og mener du har meldeplikt til ham om hver minste lille ting i livet ditt. Det høres ut som veldig kontrollerende oppførsel, og dere er jo ikke kjærester engang. Dette med å gi dyre gaver kan også være en måte å forsøke å kontrollere deg på, ved at du føler du skylder ham noe.

Når han i tillegg spiller offerkortet - stakkars han som er så alt for snill og alltid blir utnyttet av damer - da tenker jeg vi enten har å gjøre med en gedigen manipulator eller i beste fall en fyr med dårlig sosial kompetanse. Ingen av delene er noe å ønske seg i en partner. 

Anonymkode: 2d463...665

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg datet en sånn intens fyr i noen måneder. Først var det veldig sjarmerende at han tok kontakt hele tiden og ga meg masse oppmerksomhet. Etter hvert følte jeg på et lite ubehag med det, og etter å ha vært en uke på hytta alene i påskeferien kjente jeg hvor godt det var å slippe maset. Da skjønte jeg  at jeg måtte bare avslutte hele greia. Tokk og lov for at jeg innså det såpass tidlig.

• Liker 2
Skrevet

43 år, og begrensa sosiale antenner...lovende.

Du kan la være å svare han på jobb. Sjekk reaksjonen. Normale voksne sender EN meld, forstår du er opptatt, og venter bare på svar.

Kommer det flere meldinger m/ mer, sier du ifra skikkelig. At du ikke finner deg i å bli mast på. Dette burde du behøve si fra om bare en gang. 

Hører han ikke da, er det ikke håp. 

Anonymkode: 4a4cd...500

• Nyttig 1
Skrevet

Kan han ha en selvutslettende personlighet? 

Se bort ifra alle gaver og hyggelige ting han gjør, hva slags person er han? Har han hobbyer og interesser som ikke er om deg eller ditt? 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det blir dessverre ikke bedre. Jeg ville valgt å gå, i alle fall siden han ikke tar det på alvor når du har snakket med han om det.

Skrevet

Han forsøker allerede kontrollere deg og klandrer deg for at du ikke gir han full oversikt over hverdagen din. Og dere er kun i datingsfasen !

Det at han kjøper gaver til deg er en måte å gjøre deg tjenester på der han kan kreve tilbake tjenester og velvilje. Det er en måte der han kan fremstille seg selv som "snill og gavmild". Istetdetfor å faktisk være snill og gavmild, bruker han noen penger på å fremstille seg selv slik. Men det er ikke for din del han kjøper gavene, du har jo sagt at du ikke liker gaver. Det er for hans egen del. En måte å få et overtak på.

Han er nok egoistisk, manipulerende og kontrollerende.

Skrevet

Her er det dessverre bare å løpe.

Gavene er nå en ting, men alle disse meldingene? Kontrollerende. 

• Liker 2
Skrevet

Min eksdate var lik i mange av disse tingene.

Han kunne også bli snurt om jeg hadde planer med andre enn han, eller om jeg bare ønsket være alene en kveld liksom. Fordi HAN hadde behov for kontakt og samvær. Enda jeg avklart tidlig at jeg har litt behov for egentid (jeg har fortsatt små barn, han bare voksne).

Ønsket en samtale gående 24/7 omtrent på en eller annen arena. Begynte legge gåturer rundt der jeg bor (flyttet en gang i datingen), ble sur om jeg takket nei til hjelp, å når jeg følte meg påtvunget hjelp så fikk jeg høre etterpå "etter alt jeg har gjort for deg".... Jeg gjorde faktisk mye for han også. Men det blir glemt. I tillegg til at han tvang seg på mye av tiden selv.

Jeg måtte si I fra mange ganger om at jeg ikke ønsket date, ønsket avstand osv. Men han prøvde alltid snike seg tilbake med lovnader om at han skulle respektere. Men nei. Å han er litt skummel, spesielt når han drikker. Da kommer det enten masse kjeft (!), eller masse følelser. Screenshot av gamle samtaler osv.

Nei, slikt orker jeg ikke. Men tror ikke nødvendigvis at han ser selv hvordan han oppfører seg. Og tror ikke han gjør det for å være slem. Men det blir for offerrolle for min smak. 

Høres litt ut som han daten din kan finne på å si at han ble utnyttet pga de dyre gavene, som HAN valgte kjøpe. Når det gjelder sånne fyrer er det nesten sjanseløst å si nei takk. Men de bruker det mot deg etterpå.

Anonymkode: 966f9...58c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...