Gå til innhold

Hva er galt med å bli sammen med noen som er utro mot deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner egt ikke helt hva som er problmet med å bli sammen med noen som er utro mot deg, ja det er sårende, men hvis han fortsatt gir opperksomhet, er kjekk og snill mot deg, og fortsatt henger med deg, hva er problemet da? 

Anonymkode: 3187f...a76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en er utro er han ikke kjekk og snill lenger....og nei han gir ikke deg oppmerksomhet....han gir flere oppmerksomhet...

Han er dermed ikke vært det og dermed er man ikke sammen med en som er utro 

• Liker 4
Skrevet

For meg er ikke oppmerksomhet nok, han må både respektere meg og ha egen integritet.

Anonymkode: f377a...c40

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er snilt å såre meg med vilje, så derfor vil jeg ikke være sammen med noen som går bak ryggen min. 

Hvis du synes det er helt greit at han ligger med noen andre, så kan dere like greit ha ett åpent forhold. 

Anonymkode: dab3c...002

• Liker 4
Skrevet

Kanskje bedre med åpent forhold da, hvis du ikke bryr deg om partner har sex med andre?

Anonymkode: 1d9eb...c09

• Liker 7
Skrevet (endret)

Mennesker er som regel mønsterdyr / vanedyr, utroskap er et vanskelig tema, men blir ofte spekulert om at det et form for personlighetstrekk og i den grad arvelig. Så har han vært utro før, er det høy sannsynlighet for at det samme vil skje igjen.

Men det er flere grunner til utroskap, mer enn bare ''personlighetstrekk'' som blir spekulert. Forskere har blant annet funnet ut at partnerskap preget av misnøye, uoppfyllende sex og høy konflikt har høyere risiko for utroskap. I tillegg, jo mer forskjellige partnere er - når det gjelder personlighet, utdanningsnivå og andre faktorer - jo mer sannsynlig er det at de opplever utroskap. 
- Så det kan tydelig tenkes at dere ikke er akkurat det perfekte matchen. Skal ikke bli helt Fraud her og husker ikke helt artikkel, men var noe i formen at noe i hypotalamus blir utløst når en person er utro mot deg / toxic forhold. Så aka, addicted. 
Samt når noen er utro etterlater de deg lengtende etter mer oppmerksomhet og hengivenhet til en viss grad, og noen ganger går vi tilbake til usunne forhold for å søke bekreftelse fra en partner som ikke var i stand til å gi oss det vi ønsket. 
Litt på lik måte som, hvorfor damer ofte innterisert eller skaper en gnist for menn som ikke viser dem oppmerksomhet? - Ofte validering / bekreftelse, litt på lik måte som at eldre damer dater nedover i alderen. For å forstått ''føle'' at de har det. 
(Dette er da ikke et fasit svar, da mennesker er komplekse, men fra en haug med data og forskning er det noe av det de har kommet frem til)

Endret av Nordic99
Skrevet

Fordi du ikke kan stole på han. Og det kan ha noen alvorlige konsekvenser. 

Han smitter deg med noe eller gjør ei dame gravid. Han kan også pådra dere ei som stalker. 

Han kan svindle deg for verdier og penger. 

Eller kanskje han går fra deg når du blir alvorlig syk eller et kjært familiemedlem blir sykt. 

En som er utro klarte ikke å oppfylle den grunnleggende avtalen - å holde det man lovet. 

Anonymkode: d9d56...2f0

• Liker 2
Skrevet

Tenk deg at du blir tilbudt en nydelig, rykende varm pizza 🍕, men så finner du ut at noen allerede har tatt en bit av den. Hvorfor i all verden skulle du spise resten? Det samme gjelder forhold der noen har vært utro. Du vil ikke ha noen som har tatt en bit av pizzaen din, så hvorfor skulle du ha noen som har tatt en bit ut av hjertet ditt? :hjerte:

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje bedre med åpent forhold da, hvis du ikke bryr deg om partner har sex med andre?

Anonymkode: 1d9eb...c09

Når sa jeg at jeg ikke bryr meg om det? Sa bare at jeg ikke har sex med dem. Jeg vil ikke ha et åpent forhold

Skrevet

Alle som har svart til nå går ut fra at TS er den som tar til takke med en utro mann. Når jeg leste HI, så oppfattet jeg det slik at det er TS som er utro, og ikke skjønner hvorfor han ikke kan fortsette med det, så lenge han henger med kjæresten.

Du kan ikke få både i pose og sekk. Skal du ha et forhold, så må du faktisk være trofast. Vil du ha fuckfriends i tillegg, så hold deg singel!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg skjønner egt ikke helt hva som er problmet med å bli sammen med noen som er utro mot deg, ja det er sårende, men hvis han fortsatt gir opperksomhet, er kjekk og snill mot deg, og fortsatt henger med deg, hva er problemet da? 

Hvis en godtar utroskap, så er det ikke utroskap. Da er det et åpent forhold hvor en godtar f.eks at kjæresten ligger/kliner med andre.

At du ønsker et åpent forhold er ditt valg. Du kan derimot ikke kreve at kjæresten din tilgir DIN utroskap hvis han/hun ikke vil.

Anonymkode: a87a8...524

• Liker 6
Skrevet

Blir folk bare dummere og dummere her inne, eller er snart 90 % her troll?

Anonymkode: 3fd4b...a8f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

En er ikke «kjekk og snill» mot sin partner om en har vært utro. 

Anonymkode: 9a971...5cd

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir folk bare dummere og dummere her inne, eller er snart 90 % her troll?

Anonymkode: 3fd4b...a8f

Tenkte det samme. Men i bakvendtland der kan alt gå an..

• Liker 2
Skrevet
Hulderen skrev (35 minutter siden):

Alle som har svart til nå går ut fra at TS er den som tar til takke med en utro mann. Når jeg leste HI, så oppfattet jeg det slik at det er TS som er utro, og ikke skjønner hvorfor han ikke kan fortsette med det, så lenge han henger med kjæresten.

Du kan ikke få både i pose og sekk. Skal du ha et forhold, så må du faktisk være trofast. Vil du ha fuckfriends i tillegg, så hold deg singel!

Nei er ikke jeg som er utro, men da jeg ville ta tilbake en som var utro mot meg advarte alle meg og så han som en veldig dårlig person, altså jeg tror ikke det er så big deal da, men vet ikke om jeg har rett eller ikke. Siden han fortsatt gir meg mye opperksomhet daglig osv, og sier han elsker meg.

Anonymkode: c8799...3fb

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei er ikke jeg som er utro, men da jeg ville ta tilbake en som var utro mot meg advarte alle meg og så han som en veldig dårlig person, altså jeg tror ikke det er så big deal da, men vet ikke om jeg har rett eller ikke. Siden han fortsatt gir meg mye opperksomhet daglig osv, og sier han elsker meg.

Tror du at han er ferdig med den"fasen" og at han ikke vil være utro igjen? Dette er et viktig spørsmål du må stille deg. Og velger du å ta han tilbake så må dere prate helt ferdig om det som har skjedd og du kan ikke ta det opp ved senere anledninger da det blir helt "toxic" for forholdet!

Du har også en stor jobb foran deg der du må jobbe enormt mye med å få tilbake tilliten, klarer du ikke det så blir det også en kilde til både sjalusi, krangler og kontrollbehov. Tenk deg nøye om, sier ikke at det ikke er liv laga, men det er tøft. Og det skal ikke mye til før tankene om tillitsbruddene kommer opp til overflaten igjen, og de kan påvirke deg mer en du aner og deres forhold fremover.

• Liker 1
Skrevet

Henger på tre ting: respekt, tillit og ærlighet. 

Legger til kommunikasjon da den tydelig mangler i ett slikt forhold. 

Anonymkode: 8d6d2...ab4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men tar du høyde for at det er påregnelig at han er utro igjen? For da er dette egentlig et åpent forhold. Og du er i din fulle rett til det, jeg tror det er enklere for de rundt deg som advarer om du sier det rett ut. De er bare redd for at du skal bli såret og det kan du imøtekomme med at du ikke bryr deg om han har sex med andre, du verdsetter andre ting.

Hvis det derimot er slik at han lover bot og bedring, så må du nesten vurdere hvor sannsynlig det er at han holder ord. Mange av oss er skeptiske til slike snuoperasjoner. Erfaringa vår er at folk vanligvis ikke endrer seg. Og det er en dyrekjøpt erfaring så jeg skjønner godt at folk som bryr seg om deg er skeptiske.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er du som må avgjøre om det er greit å leve med at han ligger med andre. Kan du leve med det som en forutsetning?

Jeg ville ha åpnet forholdet da det er greiere å vite hvem og når han ligger med.

Så må du leve med tanken om at han vil ha noe i tillegg til det du kan gi.

Anonymkode: 50742...b78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er du som må avgjøre om det er greit å leve med at han ligger med andre. Kan du leve med det som en forutsetning?

Jeg ville ha åpnet forholdet da det er greiere å vite hvem og når han ligger med.

Så må du leve med tanken om at han vil ha noe i tillegg til det du kan gi.

Anonymkode: 50742...b78

Kom borti anonymknappen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...