Gå til innhold

Har prisen på ringen noe å si?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk ring til 25000 og elsker den og det den representerer, så giftet vi oss og en glatt ring kom innenfor forlovelsesringen, dagen etter fikk jeg morgengave i form av en aliansering som ligger på utsiden - så tre ringer som betyr hver sin ting for oss som jeg bærer med stolthet - 50 000 kroner totalt sett, jeg tar de omtrent aldri av og får de renset og rhodonert opp hvert andre år.. 

Anonymkode: ab3a9...a91

Hva tenker du at denne ringen til 25000kr representerer? Altså mer enn hva den glatte gullringen din representerer? 
Og du må jo være veldig glad i å bruke ringer, ettersom du altså også fikk en 3. ring i forbindelse med samme begivenhet. Som strengt tatt representerer akkurat det samme. 

Dere er ikke det minste mindre forlovet med en glatt gullring som også kan brukes som giftering. Dere er ikke mindre gift om du en dag "bare" bruker den glatte gullringen.  
Symbolikken er mye hva du legger i det. 

For vår del var ikke frieriet noe mindre verd, bare fordi det inneholdt to glatte gullringer og ikke EN ring med diamant. 
Giftemålet var ikke mindre verd fordi vi gjenbrukte forlovelsesringene som gifteringer. 
Derimot ble de mer verd for oss, fordi vi nå har mer historie i en og samme ring. Den ene ringen vi går med hver dag, representerer hele vårt samliv. Og det er egentlig ganske stort. 

For min del ville også noe annet enn en glatt gullring vært lite hensiktsmessig i hverdagen. Det er bedre med noe som kan brukes over alt, hele tiden, uansett hva jeg gjør. 

Anonymkode: 6635a...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prisen på ringene har vel ingenting å si. Er vel hvorfor du gir ringen og følelsene bak som virkelig teller. Om ringene koster 100.000 eller 1000 har jo ikke betydning for hva som ligger bak. Det viktigste er at man gir hverandre ringene og har dype føleser bak. Det finnes mange andre ting å bruker pengene på, som for eksempel felles opplevelser, hus, osv som er varige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For meg er symbolikken i en dyr amerikansk forlovelsesring med diamant, i stor motsetning til likestilling og kvinnefrigjøring. Jeg sliter veldig med å forstå at så mange unge jenter i Norge ønsker å bytte ut en tradisjon som er fullstendig likestilt (begge har forlovelsesring og de er like.) med en som er så "kvinneundertrykkende" bare for at "det er romantisk"... 

Anonymkode: 6635a...35e

Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, men jeg synes også det er litt rart at diamant-ring-trenden har blitt så stor. 

For meg er det mye finere og mer romantisk at vi begge har like ringer som vi har plukket ut sammen (og betalt for begge to). For meg er det det fineste symbolet på at vi har valgt hverandre. Å få en fin diamantring er jo en kjempefin gave, men det ville føles rart hvis det skulle være symbolet på at vi har valgt hverandre, også var det bare jeg som hadde ring - mens mannen så like singel ut. Men her er vi nok ulike, og der er selvsagt helt greit! 

Kanskje det er ekstra viktig fordi vi visste at vi kom til å være forlovet en stund - hvis man skal gifte seg etter kort tid og da få like ringer, så er det kanskje mindre behov for like forlovelsesringer. 

Anonymkode: 7f653...486

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er riktig Pris på ring avhenger av kun en ting. Kvinnen som skal få den. 

Selv ville jeg vært vanvittig glad for en ring til 500.

Min venninne ville derimot blitt skuffet om ringen kostet under 100.000.

Folk er forskjellige og har forskjellige forventninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke i 20-årene lenger, og har god råd.

Men, jeg skjønner ærlig talt ikke vitsen med å gå rundt med en ring til 50-100.000 (eller mer). Ville vært så redd for å miste den, har mistet en verdifull ring tidligere, og det var ikke en hyggelig opplevelse.

Så fra meg er rådet å kjøpe en ring som du synes du har råd til, kanskje rundt 8-10.000. Det holder i massevis, synes jeg.

Anonymkode: 8abf5...ad2

Forsikring er lurt. 
vi er jo forskjellige, men det er jo en ring en gjerne skal bruke hver dag resten av livet, så hvis en liker diamanter så kan det jo være litt kjipt og gå rundt med en dårlig ring resten av livet. Rådet bør vel være og finne ut om denne damen liker og gå med ring og om hun er opptatt av kvalitet. Hva slags ringer bærer venninnene hennes. 

Anonymkode: 85cf8...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer som sagt an på kvinnen. Bryr hun seg om materialistiske ting og har fine vesker og klær, ville jeg anbefalt en pen diamantring i hvitt gull. Så dyr som du har råd til;-)

Jeg fikk en nydelig diamantring da jeg ble fridd til, og det er den eneste ringen jeg har brukt siden(19 år siden). Ser fortsatt ned på den og blir glad over hvor fin ring jeg fikk:-)

Anonymkode: ed699...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns personlig ikke at prisen har noen betydning, for meg er det viktigere hva ringen betyr for meg og min partner. Vi brukte ikke mye penger på forlovelsesringene våre, brukte litt over 2000 kr. Og så fikk vi de også gravert med navnene til hverandre inne i ringene.

Jeg syns det kan være greit å bruke litt ekstra for å få et design man liker på ringen og at materialet skal holde lenge så det bør være kvalitet. Mine besteforeldre som har vært gift i 50 år bruker ikke sine gullringer lengre fordi de ikke passer og de føler ikke behovet for å bruke de når de har vært sammen så lenge, så der fikk vi tilbud om å få ringene deres og smelte de om til gifteringer til oss.

Men ellers vil jeg ikke bruke masse penger på en ring, de pengene kan man heller bruke på å lage et fint bryllup eller ta seg en fin "honeymoon" tur sammen som nygift par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen har ikke noe å si, mener jeg.

Vi ga rundt 1000 kr for våre,tilsammen.

Vi har SØLVRINGER, veldig tykke.

Edit; jeg hadde aldri gått med en ring til 20.000 eller mer..

Endret av flusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to ringer kostet tilsamme  ca. 14 000,- (giftering 4000 og forlovelsesring 10000) 

Valgte de begge ut selv 😅😁 gifteringen til mannen kostet ca. 7000,- 

Synes det er mer enn nok å bruke på ringer 😅. Tenker det er opp til hver enkelt. Vi brukte mest penger på bryllupsreise (ca. 150 000) og angrer ikke på det 🤩

Anonymkode: 183b7...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eksen og jeg forlovet oss så kjøpte vi vanlige gullringer. Der sto dato for forlovelsen. Vi brukte de samme etter vi giftet oss også. Jeg personlig ville ikke ha egen diamantring til forlovelsen. Jeg brukte kun en ring og det var forlovelse/gifteringen.

Skulle Dovre falle og jeg forlover/gifte meg igjen, vil jeg bare ha en vanlig gullring da også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifteringene våre kosta 14000 kr. Jeg har 5 diamanter på min. Angrer litt på hvitt gull fordi det må rhodineres årlig.  Frieri gen min tror jeg kosta 5-6000 kr 

Anonymkode: cfc74...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 26 og jeg syns det er helt latterlig å bruke 3 månedslønner på en ring. Hadde faktisk blitt litt sur om fyren hadde brukt så mye på en ring som vi heller kunne brukt på noe «fornuftig.» Jeg er all in for kvalitet altså, men over 20 000 på en ring syns jeg blir for dumt…

Jeg liker å kjøpe fine ting til meg selv og har kjøpt en del gullringer osv opp gjennom, og selv om det har vært 14 karat så har ringer blitt ødelagt etter mye bruk, den ene gikk rett og slett i to deler etter noen måneder. Ville også vært redd for riper på en svindyr ring..

Ville kanskje sagt at 5000 er greit, og ca 15 000 om du skal imponere med prisen. Men greia er at man ser jo virkelig ikke forskjell på en ring til 100 000 og en til 5000. Jeg syns ofte at en ring med masse diamanter og fjas kan se billigere ut enn en enkel gullring.

Men men, det er bare min mening. Hva vedkommende forventer seg har jo ikke vi peiling på…

Anonymkode: 2362c...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på:

- den du frir til

- din økonomi

Jeg for min del tar gjerne en forlovelsesring/giftering til 2000 kr, så lenge det betyr at vi gifter oss. For andre er det viktigere med en dyr ring🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 9abde...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg ville hatt ring om noen skulle ville gifte seg med meg.. men så vet jeg ikke om jeg er så interessert i å bli gift heller. Håper jeg finner en mann som vil snakke om slike ting i fellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss og giftet oss som unge studenter! Ringene ble da av en rimelig gulltype, kjøpt i utlandet. Med årene ble økonomien svært god, og det har ikke manglet på veldig dyre smykker! Det er fremdeles den billige ringen jeg fikk da vi forlovet oss som fremkaller de beste følelsene ❤️

Hilsen lykkelig gift i 33 år

Anonymkode: 49c83...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betydde ringen mye. Da jeg skal gå med den resten av mitt liv, og jeg elsker fine smykker. Jeg ville ha noe som virkelig gjorde litt ut av seg i utseende og kvalitet. 

Det sagt ble vi enige om å gifte oss, og kjøpte ringer sammen. Felles og ganske romslig økonomi. 

Anonymkode: 37868...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok bare noen pene sølvringer pga økonomi ærlig talt. Viktigste var å gifte seg så kunne gullringene komme etterhvert men da blir det bare enkle glatte ringer, gjerne de billigste så lenge de er pene! Har andre ting å prioritere pengene på i disse tider 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke gifte oss, men ønsker å ha ringer som symboliserer kjærlighet, tilhørighet, og "opptatt"🤭 Det blir nok noe ala alianseringer, og en diamant på min, men jeg tror ikke jeg vil ha ansvaret for å gå rundt med en formue på fingeren. 5-6 tusen vil være mer enn nok. Jeg har vært gift før, vi var unge, forelsket og med lite å rutte med, den enkle, glatte gullringen jeg fikk da med datoer ingravert kunne ikke vært mer verd om det så var den største stein på. Hvis det bare er om å gjøre at det skal være dyrt, så synes jeg det er synd.

Anonymkode: aef61...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skikkelig trist om mannen hadde brukt penger på en dyr ring!! Tenk hvor mye gøy vi heller kunne ha funnet på for de pengene. Men nå er jeg en som bryr meg pent lite om diamanter  og merker generelt. 

Anonymkode: ebb44...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...