AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Var på ferie med en venninne, som har hatt det vanskelig pga at hun har mistet to venner til overdose på kort tid. Tenkte at dette ville vært en fin avkobling for begge, men dette er absolutt det verste jeg har gjort. Vi reiste til Tyskland, og vi havnet på en uteklubb, og etter det klikket det helt for henne. Jeg ville hjem pga hun bare leitet etter folk som kunne selge henne narkotika - noe som gjorde meg dårlig. Når vi kom hjem klorte hun meg i ansiktet, armen og stakk fingeren sin i øyet mitt. Etterpå krevde hun å gå på mobilen min for å se om jeg hadde tatt bilder av hva hun gjorde. Etter å ha låst meg inne på rommet, ringte jeg en venninne og da sto hun utenfor døren og ba meg slutte snakke med venner osv. Jeg ringte politet klokka 5 på morgen, og kom meg vekk. Problemet er at jeg går i klasse med henne og er redd for at hun skal ta kontakt med meg eller noe slikt. Hun sa at politet aldri ville trodd meg siden jeg er en mann med mørk hud, mens hun er en hvit norsk jente. Jeg vil ikke være rundt henne og kan man anmelde noe her i Norge selv om dette skjedde i utlandet? Anonymkode: 2be77...247 1
Fremmed fugl Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_1-1#§5 Det korte svaret er at norsk rettspleien ikke vil gjøre noe med denne saken. Glem henne. 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Hvis du går i klasse med henne, og hun plager deg, bør du si fra at om det fortsetter så kontakter du politiet. Det er bare tøv at man ikke lytter til deg fordi du har mørk hud, det er kun noe hun fremsetter som en trussel for å skremme deg. Ellers ville jeg ha holdt meg langt unna det mennesket i fremtiden. Overse henne fullstendig. Anonymkode: c8452...330 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Du kan forresten også ta kontakt med lærer/skoleledelsen om dette foregår i skoletiden/på studiested. Anonymkode: c8452...330 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Ja det syns jeg du skal anmelde. Hun brukte vold og trusler mot deg, og at hun prøver å skremme deg fra å anmelde ved å være rasistisk mot deg gjør saken ekstra grov. Snakk med politi og med tillitsvalgt på skolen! Ikke snakk med noen andre om det som skjedde eller om at du anmelder, annet enn til en person du stoler på at ikke vil spre det videre uten at du er klar for det. Om rykter begynner å gå blir det ofte værst for offeret desverre. Når du har anmeldt og politiet har etterforsket saken da kan du gå ut med hvor fæl hun er, så alle vet det Anonymkode: c5a0c...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 Du lærte en lekse. Aldri vær en Captain Save-a-hoe. La det ligge med det, og ikke ha noe mer kontakt med henne. Anonymkode: 344d6...e88 3
Fremmed fugl Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det syns jeg du skal anmelde. Hun brukte vold og trusler mot deg, og at hun prøver å skremme deg fra å anmelde ved å være rasistisk mot deg gjør saken ekstra grov. Snakk med politi og med tillitsvalgt på skolen! Ikke snakk med noen andre om det som skjedde eller om at du anmelder, annet enn til en person du stoler på at ikke vil spre det videre uten at du er klar for det. Om rykter begynner å gå blir det ofte værst for offeret desverre. Når du har anmeldt og politiet har etterforsket saken da kan du gå ut med hvor fæl hun er, så alle vet det Anonymkode: c5a0c...9d7 Hvorfor tenker du at han skal anmelde. Norsk politi har ikke lovhjemmel å gjøre noe med saken, sannsynligheten for at Tysk politi vil bruke resurser på en slik sak som involverer utlendinger som ikke oppholder seg i Tyskland... er vel også lik null. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 Du sa det selv "du er mørk mann, hun er jente" ingen kommer til og tro deg, det er ikke vits å anmelde i Norge iom at det skjedde i Tyskland. Du får bare håpe at hun ikke begynner å spre rykter om deg til dine klassekamerater når dere kommer tilbake til Norge. Anonymkode: 5fbe3...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 Hvorfor drar du på ferie med en ustabil jente? Anonymkode: bc68c...90d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du sa det selv "du er mørk mann, hun er jente" ingen kommer til og tro deg, det er ikke vits å anmelde i Norge iom at det skjedde i Tyskland. Du får bare håpe at hun ikke begynner å spre rykter om deg til dine klassekamerater når dere kommer tilbake til Norge. Anonymkode: 5fbe3...2ca Nei, det skrev jeg ikke. Jeg skrev at hun sa det til meg. Jeg skrev ikke det om meg selv. Anonymkode: 2be77...247
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor drar du på ferie med en ustabil jente? Anonymkode: bc68c...90d Jeg visste ikke hvordan hun var før ferien Anonymkode: 2be77...247
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 Denne tråden her ville sett annerledes ut om det var en mann mot en kvinne. Jeg synes du skal anmelde henne og fortelle alle hva hun har gjort. Det fortjener hun. Så får vi håpe at hun havner på psyk så fort så mulig å får den hjelpen som trengs her. Hun er skada damer. Vat du sammen med Amber Heard på ferie?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 Cecilie Sadberg skrev (3 timer siden): Denne tråden her ville sett annerledes ut om det var en mann mot en kvinne. Jeg synes du skal anmelde henne og fortelle alle hva hun har gjort. Det fortjener hun. Så får vi håpe at hun havner på psyk så fort så mulig å får den hjelpen som trengs her. Hun er skada damer. Vat du sammen med Amber Heard på ferie? Enig her! Syns du skal anmelde. Håper det går bra med deg ts Anonymkode: 4388a...25b
Jaane doe Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 Jeg syns absolutt at hun skulle ha blitt anmeldt for slik oppførsel. Men jeg vet dessverre ikke om politiet vil prioritere å følge denne saken om det som skjedde var i utlandet. Uansett da så kommer man ikke langt uten bevis på at noe straffbart har skjedd. (jeg vet ikke om du har det eller ikke) Om man ikke har konkrete bevis eller vitner så blir det ord mot ord og da henlegges som oftest saken. Så klart kan du gå til politiet og anmelde henne for det som hendte, men da er det mulig at saken din kanskje blir henlagt hos de. Om hun skulle prøve seg på noe nytt i etterkant, så syns jeg absolutt at du bør anmelde.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du lærte en lekse. Aldri vær en Captain Save-a-hoe. La det ligge med det, og ikke ha noe mer kontakt med henne. Anonymkode: 344d6...e88 Captain Save A Hoe? Er hun en hore fordi hun har et narkotika og voldsproblem? Hvem sier han prøvde å redde henne? Han var en venn for henne og dro på ferie med henne! Så fordi 1 dame er ustabil så skal han hate alle damer og aldri bli venn med noen igjen? Dude , du trenger hjelp! Anonymkode: c5a0c...9d7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #16 Skrevet 14. februar 2023 Cecilie Sadberg skrev (4 timer siden): Denne tråden her ville sett annerledes ut om det var en mann mot en kvinne. Jeg synes du skal anmelde henne og fortelle alle hva hun har gjort. Det fortjener hun. Så får vi håpe at hun havner på psyk så fort så mulig å får den hjelpen som trengs her. Hun er skada damer. Vat du sammen med Amber Heard på ferie? Nei den ville ikke det, det er masse victimblaming når kvinner er offeret også og man får beskjed om at man ba om det når man ble med på ferie, at det ikke er vits å anmelde osv. Så ikke gjør dette til en menn vs kvinner tråd. Håper som sagt ts anmelder, det har han all grunn til og at hun truet han mot å anmelde henne ved å bruke rasisme mot han gjør saken enda mer alvorlig. Da fortjener hun HVERTFALL å bli anmeldt! Anonymkode: c5a0c...9d7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #17 Skrevet 14. februar 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Var på ferie med en venninne, som har hatt det vanskelig pga at hun har mistet to venner til overdose på kort tid. Tenkte at dette ville vært en fin avkobling for begge, men dette er absolutt det verste jeg har gjort. Vi reiste til Tyskland, og vi havnet på en uteklubb, og etter det klikket det helt for henne. Jeg ville hjem pga hun bare leitet etter folk som kunne selge henne narkotika - noe som gjorde meg dårlig. Når vi kom hjem klorte hun meg i ansiktet, armen og stakk fingeren sin i øyet mitt. Etterpå krevde hun å gå på mobilen min for å se om jeg hadde tatt bilder av hva hun gjorde. Etter å ha låst meg inne på rommet, ringte jeg en venninne og da sto hun utenfor døren og ba meg slutte snakke med venner osv. Jeg ringte politet klokka 5 på morgen, og kom meg vekk. Problemet er at jeg går i klasse med henne og er redd for at hun skal ta kontakt med meg eller noe slikt. Hun sa at politet aldri ville trodd meg siden jeg er en mann med mørk hud, mens hun er en hvit norsk jente. Jeg vil ikke være rundt henne og kan man anmelde noe her i Norge selv om dette skjedde i utlandet? Anonymkode: 2be77...247 Det er jo helt sinnsykt det du har blitt utsatt for. Håper du har noen å prate med❤️ Det er en grov voldshandling å klore noen i ansiktet og å stikke deg i øyet og ingen skal bagatellisere det fordi du er gutt!! Hvor gamle er dere? Jeg ville holdt meg laangt unna henne og om det kommer det minste ubehageligheter rettet mot deg igjen, ville jeg anmeldt med en gang. Vil du klare å gå i samme klasse som henne? Det gjør meg virkelig vondt at du tror at hun vil få mer tillit enn deg fordi hun er norsk jente og du er en mørkhudet gutt - men DU vet hva som er sannheten, så jeg håper og tror at du vil bli møtt med respekt og forståelse! (Så håper jeg inderlig at du ikke tenker sånn om deg selv i fremtiden. Du er bare en gutt som fortjener å bli hørt) Anonymkode: bbb8c...a95 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #18 Skrevet 14. februar 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Du sa det selv "du er mørk mann, hun er jente" ingen kommer til og tro deg, det er ikke vits å anmelde i Norge iom at det skjedde i Tyskland. Du får bare håpe at hun ikke begynner å spre rykter om deg til dine klassekamerater når dere kommer tilbake til Norge. Anonymkode: 5fbe3...2ca Skjerp deg, please. Du MÅ jo være et bygdetroll av verste sort! Anonymkode: bbb8c...a95
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #19 Skrevet 14. februar 2023 Justitia fremstilles ofte med bind for øynene da rettferdighet er blind. Det er en sannhet med modifikasjoner for å si det mildt. Noe flere av brukerne her på Kvinneguiden også erkjenner. Kvinner er ikke voldelige sier de, eller det sies at den volden kvinner utøver, den er så mild så det må mannen innfinne seg med. Når en kvinne utøver vold mot en mann så 1. tar ikke politiet anmeldelsen alvorlig 2. samfunnet erkjenner ikke at kvinner er voldelige 3. kvinner flest erkjenner ikke at de er voldelige 4. du får beskjed fra påtalemyndighetene at de ikke ønsker å bruke tid på dette --> Derfor skal menn ta vold fra kvinner som "en mann".. Så TS, tør du virkelig tape ansikt over at en kvinne har utøvd vold mot deg? Anonymkode: 10b00...acd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #20 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Captain Save A Hoe? Er hun en hore fordi hun har et narkotika og voldsproblem? Hvem sier han prøvde å redde henne? Han var en venn for henne og dro på ferie med henne! Så fordi 1 dame er ustabil så skal han hate alle damer og aldri bli venn med noen igjen? Dude , du trenger hjelp! Anonymkode: c5a0c...9d7 Den eneste som trenger hjelp er hun horen som dro på feire. Og ja, hun er en hore når hun selger seg selv til fordel for narkotika. Billig dame Anonymkode: 2be77...247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå