Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 Har han splittet personlighet? Dette er vel egentlig et spørsmål rettet til en psykiatrer, men i mangel på bedre alternativ akkurat nå... Kjæresten min er en glad og utadvent gutt, varm og omsorgsfull. Men her en natt, da han var på byen, så skjedde det noe rart. Det var som om han hadde to personligheter. Den han er, den jeg kjenner ham som, visste ikke at han hadde vært som et annet menneske. Han visste ikke hvordan han hadde kommet seg fra A til B, selv om dette gjerne bare var en strekning som var tilbakelagt på ti minutter. Stemmen hans endret seg, og han sa ting og ordla seg på en måte som ikke lignet på ham i det hele tatt. Han var veldig fortvilet når han var seg selv, gråt, og prøvde å fortelle meg om noe vondt fra da han var liten. Men det kom liksom ikke ut, og han strevde veldig med å fullføre setningene som egentlig ikke sa noe som helst. Hva kan ha skjedd? Har han splittet personlighet, eller var han dopet? Han var ikke full, bare litt brisen. Så motorikken var helt fin. Det var bare mentalt han var helt borte... Hvis han har splittet personlighet eller andre psykiske problemer, hva kan jeg som kjæresten hans gjøre for å være der for ham? Håper på svar, da jeg er svært fortvilet.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Kanskje han har fått noe i drinken. Siden han kun var litt brisen, ville sannsynligvis ikke effekten slå fullt ut, unntatt cirka slik du beskriver. Hvordan er han ellers når han drikker da? Det høres ikke ut som noen personlighetsforstyrrelse.
Gjest 1111 Skrevet 22. desember 2005 #3 Skrevet 22. desember 2005 Vær forsiktig med å diagonisere ham en med personlighetsforstyrrelser uten at han har faktisk vært å fått den diagnosen av profesjonelle, det kan fort syklig-gjøre og gjøre alt mye verre. Det kan være som gjest sier at han har fått noe i drinken eller kanskje han rett og slett var fullere enn du trodde?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Vil ikke svare på noe jeg ikke har peiling på. Bare anbef en bok om pers.forstyrrelser - den heter "Når kaninen hyler". Veldig interessant. Uansett om den er relevant i forhold til din kjæreste, så håper jeg det ordner seg for dere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå