AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Syns det er rart at Jesus som sa at han kom spesielt til Jødene, ikke blir trodd av dem? Vi andre kristne tror jo at han er Messias. Ignorerer de hele Nye Testamentet? Jeg elsker den delen av Bibelen, ingenting gir jo mening uten det. Slik jeg ser det kom Jesus og lyste opp hele den boka, han viste hvor viktig kjærlighet og medfølelse er, og hvordan all denne dømmingen i de eldre delene av Bibelen ikke er det viktige. Det er jo Jesus som gir mening til alt sammen. Anonymkode: 15973...a8f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Jødene er delvis blind inntil deres «messias» kommer frem og de ser at det er vår «antichrist» - DA skjønner de at Jesus er Messias. Anonymkode: cd8ba...0fa
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jødene er delvis blind inntil deres «messias» kommer frem og de ser at det er vår «antichrist» - DA skjønner de at Jesus er Messias. Anonymkode: cd8ba...0fa Hvor tar du dette fra? Det er ikke min mening å rakke ned på Jøder i denne tråden. TS Anonymkode: 15973...a8f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Syns det er rart at Jesus som sa at han kom spesielt til Jødene, ikke blir trodd av dem? Vi andre kristne tror jo at han er Messias. Ignorerer de hele Nye Testamentet? Jeg elsker den delen av Bibelen, ingenting gir jo mening uten det. Slik jeg ser det kom Jesus og lyste opp hele den boka, han viste hvor viktig kjærlighet og medfølelse er, og hvordan all denne dømmingen i de eldre delene av Bibelen ikke er det viktige. Det er jo Jesus som gir mening til alt sammen. Anonymkode: 15973...a8f Jødene er ikke kristne. Ja, de ser bort fra Det Nye Testamentet. Tror du vil finne gode svar her: https://www.xn--jdedommen-l8a.no/tror-jodene-pa-jesus-2/ Anonymkode: e943f...db6 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jødene er ikke kristne. Ja, de ser bort fra Det Nye Testamentet. Tror du vil finne gode svar her: https://www.xn--jdedommen-l8a.no/tror-jodene-pa-jesus-2/ Anonymkode: e943f...db6 Står det noe om hvorfor de ikke tror han er Messias? TS Anonymkode: 15973...a8f
Leifr Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Står det noe om hvorfor de ikke tror han er Messias? TS Anonymkode: 15973...a8f Den (antatt) historiske Jesus var vel hverken den første eller den siste som ble hevdet å fylle den rollen. Jødene har ikke trodd på noen av de andre heller. 1
Gjest Lawyam Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Jødene ble gitt loven og hadde derfor et bilde av Jesus som ikke sammenfaller med loven hvor du må holde budene for å bli frelst og ikke at alt plutselig skulle skje av nåde og ved tro. Derfor var de mot Jesus da han kom, for Han sa jo til de at de ikke kom til Himmelen og ble frelst ved lovgjerningene. De slet derfor med å tro på Han og mente Han spottet Gud når han sa at Han var Guds Sønn. Det rokket med deres selvrettferdighet.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Har du ikke hørt? Ingen er profet i sitt eget land. Anonymkode: 15567...843
Capitan Fracassa Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Syns det er rart at Jesus som sa at han kom spesielt til Jødene, ikke blir trodd av dem? Vi andre kristne tror jo at han er Messias. Jødenes hellige bok (som er identisk med kristnes GT) predikerer en Messias som skal frigjøre Israel og skape jødenes rike her på jorda, som en ny kong David. Jesus ville oppfylt disse profetiene hvis han hadde kastet ut romerne og blitt konge i et selvstendig Israel. Jesus gjorde jo åpenbart ikke dette, han oppfylte simpelthen ikke jødenes forventninger om hva Messias skulle være og gjøre. De som allikevel trodde at Jesus var Messias, konverterte til Kristendom. 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (7 timer siden): Jødenes hellige bok (som er identisk med kristnes GT) predikerer en Messias som skal frigjøre Israel og skape jødenes rike her på jorda, som en ny kong David. Jesus ville oppfylt disse profetiene hvis han hadde kastet ut romerne og blitt konge i et selvstendig Israel. Jesus gjorde jo åpenbart ikke dette, han oppfylte simpelthen ikke jødenes forventninger om hva Messias skulle være og gjøre. De som allikevel trodde at Jesus var Messias, konverterte til Kristendom. Ah, interessant, takk. TS Anonymkode: 15973...a8f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 Jeg er ikke kristen på den måten at jeg tror på alt som står i Bibelen helt bokstavelig, men jeg har alltid hatt denne spesielle følelsen med Jesus, som ikke har gått bort etter vi lærte om han på Søndagsskolen selv om jeg har vært interessert i andre spirituelle retninger og andre religioner. Jeg er veldig interessert i å vite mer om han, og har sett på gnostiske skrifter osv. for å finne informasjon som ikke er i Bibelen. Fyren levde jo noen år selv om han døde ung, og en slik sjel skulle man tro utrettet en masse som ikke står der. En ting har kommet over er at Edgar Cayce har snakket mye om Jesus, og hvis man er interessert i en "bredere" forståelse eller tolkning av hvem han er, så er materialet hans verdt å se på. Jeg hører ikke på alle slags "new age" medier, det er så mange av dem nå og jeg er kresen på hva jeg bruker tid på. Men Cayce har jo spådd en del ting som har blitt sant, i tillegg til at han var en healer, så jeg tenker det er en mulighet at det er noe i det han sier. I alle fall så fant jeg denne videoen av et foredrag om Jesu tidligere inkarnasjoner og andre ting om han, og det er superinteressant. Det bekrefter det jeg har følt, at Jesus er noe helt annet enn en tilfeldig profet, han står i en særstilling, og man kan si at han er "Guds sønn" ut fra det Cayce sier også. Det er bare en helt annen følelse med Jesus enn noen andre. Han har denne totalt ubegrensede kjærligheten som jeg ikke oppfatter fra noe annet menneske, om de er døde eller levende. TS https://youtu.be/97u4jQVIqcU Anonymkode: 15973...a8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå