Gå til innhold

Hei, hvordan finne ut av hva man gjør feil på date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er vel såpass "heldig" at jeg har en del suksess på tinder som mann og får til en del dates i ny og ne, selv om det går litt i bølger(sikkert pgr av algoritmen). Men jeg har derimot meget dårlig suksess på dates, selv om kanskje daten i seg selv er hyggelig og varer lenge. Men sjeldent damene er interessert nok til å ta ting videre. Jeg møter jo alt fra normalt attraktive  til litt mer attraktive kvinner og jeg vet godt at de har en god del valgmuligheter, så jeg tenker at det er noe som gjør at de blir skuffet og derfor ender jeg opp som ett andre -valg eller så mister de bare interessen helt. 

Jeg har selv erfart at mange ser bedre ut på bilder en IRL og derfor begynner nå å lure på om det er noe uattraktivt fysisk som kommer frem hos meg selv IRL, som ikke kommer frem på de bildene jeg har, selv om jeg har ett ganske stort utvalg(ansikt, avstand osv).  Noen damer her som har erfart dette via dating på tinder og mistet interessen basert på dette? Vet at utseende ikke er alt, men tinder er jo ekstremt overfladisk og hvis man ikke lever opp til forventingen her, så kan det jo skape skuffelser. Da tenker jeg at mange har lett for å bare velge neste mann...

Men er kanskje mer sannsynlig at jeg ikke klarer å skape noe seksuelle tiltrekning hos kvinner via min væremåte, men hvordan kan jeg "forandre" på det når jeg bare er meg selv!?  Men kjedelig når det  ikke er bra nok. Jeg har ikke noe løsning, for jeg vet ikke helt hva jeg skal "løse"!? Jeg prøver å lytte, være nysgjerrig, stille interessante spørsmål, spøke litt....skape en god stemning som ikke er anspent og ofte så føles ting bra. Noen dates varer i opptil 3 timer eller mer, så ofte så er det nok å snakke om og jeg er vel en ganske utadvendt person. Men neida, ender som regel opp med å bli avvist for det, så derfor jeg kom innom tanken angående bilder og utseende mitt.

Årsaken til at jeg lagde denne tråden er fordi at jeg har to ganske søte damer jeg kan møte denne uka, men merker at disse avvisningen går litt utover selvfølelsen og det er jo ikke bra. Så hva burde jeg gjøre? Droppe dating totalt? Syntes det er vanskelig å sjekke opp damer i hverdagen, er ikke helt meg dessverre. Men stor mulighet for at jeg blir avvist igjen og vurdert å spørre om hva som er årsaken, men man får jo ikke noe ærlig svar på slikt antar jeg. Folk er jo redd for å såre osv

Takker for alle svar på forhånd

Anonymkode: 4ee60...f63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke skade å lese en bok skrevet av en som hadde enorm suksess med dating, med tittelen: The Mystery Method: How to get Beautiful women into bed.

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er ikke så nøye på utseendet. Det er mer kjemien og væremåte.

Hvis du syns tre timer er lenge..... hva pleier du gjøre på date?

Har møtt EN kar i bare tre timer en gang, og han mislikte jeg fra første stund 😅 Men han var helt grei å prate med.

Tiden flyr jo om man har det gøy, så forstår ikke hva man gjør på kort tid...

Anonymkode: 6baac...09f

• Liker 4
Skrevet

Aldri vært på date så det kan ikke jeg svare på. Men det betyr ikke at jeg aldri har møtt noen, for det har jeg. Å gå på date virker bare kleint og unaturlig slik jeg ser det, starte heller med å bare møte noen i stedet for...

Skrevet
Kompetent skrev (3 minutter siden):

Kan ikke skade å lese en bok skrevet av en som hadde enorm suksess med dating, med tittelen: The Mystery Method: How to get Beautiful women into bed.

Ja, kanskje verdt ett forsøk

Og jeg skyter meg vel litt  i foten ved å be om råd om dating for menn på ett kvinneforum. Blir som å spørre fisken hvordan man får fisk på en måte, men tenkte det er verdt ett forsøk for det😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er ikke så nøye på utseendet. Det er mer kjemien og væremåte.

Hvis du syns tre timer er lenge..... hva pleier du gjøre på date?

Har møtt EN kar i bare tre timer en gang, og han mislikte jeg fra første stund 😅 Men han var helt grei å prate med.

Tiden flyr jo om man har det gøy, så forstår ikke hva man gjør på kort tid...

Men tinde er jo veldig utseende fiksert og du velger jo som regel å møte en kar siden du likte bildene hans på tinder? Det er min erfaring med tinder i hvert fall. Og du hadde jo blitt skuffet hvis det var noe med den personen som ikke levde opp til bildene?

Kjemi, eller seksuelle kjemi handler jo også en del om fysisk tiltrekning, så spørs hva du mener med kjemi? Som sagt jeg har jo vært på bra dates med "god kjemi", men allikevel blitt avvist og derfor ikke blitt noe mer. Derfor jeg er litt forvirret, siden jeg hele tiden leser at dere ikke bryr dere så mye om utseende.....men alt er jo relativt.

TS

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, kanskje verdt ett forsøk

Og jeg skyter meg vel litt  i foten ved å be om råd om dating for menn på ett kvinneforum. Blir som å spørre fisken hvordan man får fisk på en måte, men tenkte det er verdt ett forsøk for det😅

Hvis du finner menn som har erfaring med å date og har høy suksess-ratio, er det nok større sjanse for at de ønsker du skal lykkes enn at kvinner gjør det. Det er hvertfall min erfaring, at råd fra menn er ektefølte og velmente. Men apropos bilder og dating, kvinner sveiper bare til høyre på 5% av menn, så du har sannsynligvis langt over gjennomsnittet utseende, statistisk sett bedre enn 95%. Så får du de rette tipsene, kan du nok bli rene Don Juan.

Endret av Kompetent
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men tinde er jo veldig utseende fiksert og du velger jo som regel å møte en kar siden du likte bildene hans på tinder? Det er min erfaring med tinder i hvert fall. Og du hadde jo blitt skuffet hvis det var noe med den personen som ikke levde opp til bildene?

Kjemi, eller seksuelle kjemi handler jo også en del om fysisk tiltrekning, så spørs hva du mener med kjemi? Som sagt jeg har jo vært på bra dates med "god kjemi", men allikevel blitt avvist og derfor ikke blitt noe mer. Derfor jeg er litt forvirret, siden jeg hele tiden leser at dere ikke bryr dere så mye om utseende.....men alt er jo relativt.

TS

Med mindre du har lurebilder, så vet vi jo hvordan du ser ut før vi møtes. Så om du ikke juger på høyden, eller har en heldig vinkel, så bør det ikke komme som en overraskelse.

Noen menn er greie, men kjedelige. En av mine beste venner, møtte jeg gjennom en date. Jeg liker han som person, men han er ikke kjæresteemne. Jeg syns han er for rolig...for hjemmekjær. 

En annen god kompis jeg har, er høy, mørk, kjekk. Snill. Vi deler en felles hobby. Men kunne ikke hatt han som kjæreste, da jeg syns han blir for enkel.. 

Det er ikke noe galt med de, men skal man tenke at dette er en person jeg kanskje kan tilbringe resten av livet med, så må det være noe ekstra som binder en sammen.

Du kan like de fleste kollegaene dine, betyr ikke at du vil henge med flesteparten mye på fritiden for det.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Utseendet ditt er det ingenting galt med om du får matcher. Men du har ikke game. Det finnes det mange forskjellige metoder og tilnærminger til der ute, men grunneierne er uansett de samme. Mystery method er nevnt, London Day Game er en annen. Og så må du øve på det. Mengdetrening. Ikke vær så investert i hver enkelt date, og hva den ender opp med. Bare se på det som øving, og ha det gøy med det. Damer takler ikke menn som investerer for tidlig. 

Og jeg skyter meg vel litt i foten ved å be om råd om dating for menn på ett kvinneforum. Blir som å spørre fisken hvordan man får fisk på en måte, men tenkte det er verdt ett forsøk for det😅

Godt du ser det selv. Som regel når menn spør om sånt her tenker jeg "tapt sak", og gidder ikke involvere meg. Men du har potensiale.

Anonymkode: 44304...315

Skrevet
Kompetent skrev (5 minutter siden):

Hvis du finner menn som har erfaring med å date og har høy suksess-ratio, er det nok større sjanse for at de ønsker du skal lykkes enn at kvinner gjør det. Det er hvertfall min erfaring, at råd fra menn er ektefølte og velmente. Men apropos bilder og dating, kvinner sveiper bare til høyre på 5% av menn, så du har sannsynligvis langt over gjennomsnittet utseende, statistisk sett bedre enn 95%. Så får du de rette tipsene, kan du nok bli rene Don Juan.

Tviler på at jeg er topp 5 prosent, de svømmer jo over av oppmerksomhet har jeg hørt. Men jeg har ok bilder og er veltrent og litt høy. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med mindre du har lurebilder, så vet vi jo hvordan du ser ut før vi møtes. Så om du ikke juger på høyden, eller har en heldig vinkel, så bør det ikke komme som en overraskelse.

Noen menn er greie, men kjedelige. En av mine beste venner, møtte jeg gjennom en date. Jeg liker han som person, men han er ikke kjæresteemne. Jeg syns han er for rolig...for hjemmekjær. 

En annen god kompis jeg har, er høy, mørk, kjekk. Snill. Vi deler en felles hobby. Men kunne ikke hatt han som kjæreste, da jeg syns han blir for enkel.. 

Det er ikke noe galt med de, men skal man tenke at dette er en person jeg kanskje kan tilbringe resten av livet med, så må det være noe ekstra som binder en sammen.

Du kan like de fleste kollegaene dine, betyr ikke at du vil henge med flesteparten mye på fritiden for det.

Ikke lure bilder, de er relativt ferske osv. Men ut ifra det du skriver, så virker du jo meget kresen? Tar det ikke litt tid å bli kjent med en person? Er du så spennende, siden du setter alle disse "kravene"? :) 

Lurer litt på alle disse kravene mange kvinner setter  under dating, men ikke alltid helt sikkert på hva de selv kan tilby utenom ett vakkert ytre? Kvinner, dere er heldig at vi menn ikke setter alle disse samme kravene, for da hadde nok balansen vært totalt annerledes og dere måtte gjort en en mye større innsats selv. Men sånn er naturen, det er hunnkjønnet som "velger" 

Skrevet

Har du lange negler? Det er i hvert fall noe som får meg til å snu i døra. 

Og utseendet er viktig. Ikke at du nødvendigvis må være så himla kjekk, men det må være noe ved deg som jeg tiltrekkes av. 

Synes forøvrig du fremstår som oppegående her. 🙂

Anonymkode: 6e87d...b60

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har rett i at Tinder er overfladisk og mange, både menn og kvinner synes å gå etter utseende når de sveiper. Så for å komme gjennom nåløyet på høyresveip og attpåtil få svar, må en nok  ha utseendet med seg. Men for å komme seg videre fra første date, må en nok ha mer enn et pent utseende å by på. Så hvis det er på det trinnet det skjærer seg for deg, vil jeg tro det er noe gjør/ikke gjør, som gjør at det ikke blir noe mer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Utseendet ditt er det ingenting galt med om du får matcher. Men du har ikke game. Det finnes det mange forskjellige metoder og tilnærminger til der ute, men grunneierne er uansett de samme. Mystery method er nevnt, London Day Game er en annen. Og så må du øve på det. Mengdetrening. Ikke vær så investert i hver enkelt date, og hva den ender opp med. Bare se på det som øving, og ha det gøy med det. Damer takler ikke menn som investerer for tidlig. 

Godt du ser det selv. Som regel når menn spør om sånt her tenker jeg "tapt sak", og gidder ikke involvere meg. Men du har potensiale.

Anonymkode: 44304...315

Ok, så hva er dine beste tips for neste date? Utenom det vanlige så klart, som å lytte, vise interesse osv osv!?

Skrevet
Made4u skrev (32 minutter siden):

Aldri vært på date så det kan ikke jeg svare på. Men det betyr ikke at jeg aldri har møtt noen, for det har jeg. Å gå på date virker bare kleint og unaturlig slik jeg ser det, starte heller med å bare møte noen i stedet for...

Det er jo date, om det ikke er åpenbart at det bare er vennskapelig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du lange negler? Det er i hvert fall noe som får meg til å snu i døra. 

Og utseendet er viktig. Ikke at du nødvendigvis må være så himla kjekk, men det må være noe ved deg som jeg tiltrekkes av. 

Synes forøvrig du fremstår som oppegående her. 🙂

Anonymkode: 6e87d...b60

Takk, jeg er er da normalt oppegående. Snakket feks med sist date 2 timer på tlf før møte. Daten helga etter varte i nesten 3 timer og var hyggelig den. Men ikke hørt ett pip etter det, så da tenker jeg at hun ble skuffet over mitt utseende eller noe(kanskje kroppsspråk eventuelt)

Alle kan ikke like alle, forstår det, men dette skjer nesten hver gang, så litt lei nå! Så syntes jeg har rett til å klage litt😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, jeg er er da normalt oppegående. Snakket feks med sist date 2 timer på tlf før møte. Daten helga etter varte i nesten 3 timer og var hyggelig den. Men ikke hørt ett pip etter det, så da tenker jeg at hun ble skuffet over mitt utseende eller noe(kanskje kroppsspråk eventuelt)

Alle kan ikke like alle, forstår det, men dette skjer nesten hver gang, så litt lei nå! Så syntes jeg har rett til å klage litt😅

Har du kontaktet henne etter daten, da?

Anonymkode: aab29...b46

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du kontaktet henne etter daten, da?

Mitt inntrykk med kvinnfolk er at de alltid skriver til slutt hvis de er interessert nok. Men merket at hun ikke var interessert i møte nr 2 på måten vi avsluttet daten på osv, så da ser jeg ikke noe poeng i å skrive. Er bare slik man merker etter en del erfaring med dating

Skrevet

Skal faktisk på date i morgen og hun har samme interesse som meg. Men har skjedd før, så burde ikke legge for mye i det. Er man ikke attraktiv nok ,så hjelper det ikke at man har samme verdier har jeg skjønt.

Hvis jeg blir avvist etter denne daten, så  vurder jeg å bli en j**** "incel" jeg også😅

Skrevet

Kun én gang har jeg reagert negativt på utseendet til en jeg møtte på date. Problemet var ikke utseendet hans i seg selv. Problemet var at bildene han hadde hatt på profilen var ca 20 år gamle, og siden den gang hadde han gått fra trent og normalvektig til fedme, og ned til grensen mellom overvekt/fedme.

Problemet ble at han ikke hadde vært ærlig. Jeg tok det opp med ham, og han så ikke noe problem med at han hadde brukt gamle bilder. Han hadde også lagt ut om at han hadde en veldig aktiv livsstil og trente mye. Mannen jeg møtte var utrent og minst overvektig. Viste seg at den veldig aktive livsstilen hans bestod i å gå en liten tur hver dag, og sykle litt på flat mark, men aldri i bakker.

Ts, når du skriver at du har to dater denne uken, så tror jeg problemet ditt egentlig ligger akkurat der. Du går på date med de du får date med, ikke nødvendigvis noen du er veldig interessert i. For hadde du vært veldig interessert i den første av de to, da hadde du nok ikke avtalt en date med en annen dame få dager etter allerede. Hadde du vært interessert nok i den første hadde du heller håpt at det skulle bli match og du hadde ønsket å holde av dagen for et mulig nytt møte med henne - ikke for å gå ut med en annen dame.

Det å date flere på en gang, det gjør noe med fokuset ditt, og da jeg datet kunne i hvert fall jeg merke veldig godt hvem av mennene som datet flere samtidig og de som valgte å fokusere på en dame om gangen som de var oppriktig interessert i.

En annen ting - ikke ta en første date så høytidelig eller som en konkurranse hvor det er om å gjøre å komme til neste runde i cupen. Gå på date fordi du er interessert i å hygge deg og samtidig bli kjent med en annen person som du kanskje har noe til felles med, senk skuldrene, vær deg selv (ikke den du tror hun liker). Tør å være deg selv fullt og helt, gi av deg selv, ikke bare den overfladiske oppramsingen som mange gjør, del ting som er personlige (uten å være utleverende). Vis humor og selvironi.

Og stemmer det ikke så er ikke det en avvisning av deg, men det at kjemi i et forhold må være gjensidig. Med andre ord, det er dere sammen som ikke stemmer, selv om en av dere kanskje likte den andre nok til å ønske å bli bedre kjent. Men er det ikke gjensidig er det dere sammen som er feil, ikke du eller dama!

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...