Gå til innhold

Drikke gammelt vann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vann i flaska mi ved senga. 1 åringen blir ofte tørst om natta og tar noen ganger et par slurk. Det hender at jeg fyller opp flasken så drikker hun samme vann helt til det er ingen vann igjen i flaska og det kan gå opp mot 1 uke. Er dette greit? Eller kan vannet bli ødelagt?

Anonymkode: 2e16c...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ramona1970

Har du kjent på innsiden av flaska etter en uke? Mest sannsynlig er det et slimete bakteriebelegg der etter så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig er vel litt å ta i, men litt ekkelt er det jo. Hvorfor ikke bare bytte vann hver kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Jeg ville ikke drukket det etter mer enn ett døgn og jeg ville iallefall ikke gitt det til ungen på ett år. 

En uke er drøyt da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig helt ideelle forhold for bakterievekst. Barnet vil tilføre bakterier hele tiden når det drikker, og typisk temperatur på ett rom er det absolutt beste for bakterier. 
Men hvor godt vasker du flasken? Inkludert tut og slikt? 

Jeg drikker absolutt ikke vann som har stått i flasker en hel uke, men jeg er heller ikke den som vasker flaskene i maskin. 
Jeg kan drikke vann som har stått 1-2 døgn, men der går min grense. 

Anonymkode: 44748...91f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en flaske vann på nattbordet, der skifter jeg vann hver dag/kveld før jeg legger meg, og selve vannflasken vasker jeg ca en gang i uken.

Anonymkode: b1432...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...