Gå til innhold

samtale med psykiater - hva skal jeg si?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei. Neste uke skal jeg ha en time med en psykiater via nav. Har ikke fått noen føringer for om og hvordan jeg burde forberede meg, så jeg lurer på om noen her inne har noen tips til hvordan jeg kan få noe ut av timen?

For å være ærlig så ser jeg ikke helt hvordan én time med en fremmed skal gjøre noe godt, men er åpen for alt...

Anonymkode: 8f9fd...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ment å være behandling, utredning, time for å gi nav informasjon? Vanskelig å gi råd når vi ikke vet formålet med timen.

Anonymkode: be97f...d7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ment å være behandling, utredning, time for å gi nav informasjon? Vanskelig å gi råd når vi ikke vet formålet med timen.

Ja det er det jeg ikke helt skjønner heller. 'Å forstå meg selv bedre' sier de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du jo spørre veilederen din.

Anonymkode: 2ff85...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville bedt om mer info. Spør om det er kun en enkelt samtale eller om det er lagt opp til flere. Spør dem gjerne og hvordan du kan forberede deg best mulig, det kan gi pekepinn på hva intensjonen med timen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan vel fortelle sannheten? Forberede seg til samtale med psykolog? Du trenger tydeligvis den samtalen så benytt den til det den er beregnet til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir skeptisk på TS vegne. Hadde møtt opp for å finne ut formålet til nav med dette. Ville vært skeptisk til å utlevere noe som helst om meg selv i en sånn setting. Hvem har tillit til en psykolog eller psykiater som jobber for nav?

Anonymkode: a1a51...279

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ville bedt om mer info. Spør om det er kun en enkelt samtale eller om det er lagt opp til flere. Spør dem gjerne og hvordan du kan forberede deg best mulig, det kan gi pekepinn på hva intensjonen med timen er.

Er kun en enkelt time.. Tror det er for å vurdere hva jeg har behov for videre

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjenner jeg blir skeptisk på TS vegne. Hadde møtt opp for å finne ut formålet til nav med dette. Ville vært skeptisk til å utlevere noe som helst om meg selv i en sånn setting. Hvem har tillit til en psykolog eller psykiater som jobber for nav?

Psykiateren jobber ikke på nav, men er innom en gang i året for samtale med noen av de som har tjenester fra nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvis det er uklart for deg hvorfor du skal snakke med psykiateren og hva dere skal snakke om, såk kan du ta kontakt med din veileder, eller den andre personen som har satt opp denne avtalen. Du kan be om en agenda for møtet eller spørre om formålet.

Anonymkode: 2ff85...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Psykiateren jobber ikke på nav, men er innom en gang i året for samtale med noen av de som har tjenester fra nav.

Blir bare enda mer skeptisk og også provosert. Hvilken seriøs psykiater driver drop in-tjenester som dette? En samtale med nav-brukere på bestilling fra nav med formål om å konkludere med at det er psyken din det er noe galt med og at du værsågod har å ta deg sammen? Her hadde jeg hatt null tillit til både psykiater og saksbehandler. Overrasker meg ikke om bakgrunnen for nav-stønad er noe helt annet enn det psykiske og så skal de likevel prakke på med en enkelttime hos psykiater. Hadde nok en gang tenkt at her fikk psykiater være den som fører ordet og som bør forklare godt formålet med samtalen. Selv hadde jeg vært tilbakeholden, eventuelt snakket om vær og vind, tidligere arbeidsforhold og venner/familie. Kun fokusert på det positive. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...