AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Huff føler meg som verdens verste, og håper ikke jeg har ødelagt min lille gutt 😔 babycallen hadde slått seg av, og han lå oppe å sov, hørte noe som kunne høres ut som barnegråt, men i og med at det ikke slo ut på babycallen så trodde jeg det var på tv 😞 så lille har potensielt ligget å grått i 30 min alene, har så inderlig vondt av den lille kroppen 😭 Anonymkode: 0586d...378 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Herregud, skjerp deg!! Han har ikke tatt skade av det. Du kommer tik å få stooooore problemer senere om du skal la dette påvirke deg i en slik grad det gjør. Anonymkode: 06826...898 13 1
Smofie_82 Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Kjære deg, jeg forstår du føler det slik. Det viktigste du gjør nå er å være nær han.Hold han litt ekstra inntil deg, eller hold en hånd på pannen hans.Det kalles å reparere. Hvisk til han at du elsker han og at mamma er her…Det går bra💙 3 3
Sveija Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Herregud, skjerp deg!! Han har ikke tatt skade av det. Du kommer tik å få stooooore problemer senere om du skal la dette påvirke deg i en slik grad det gjør. Anonymkode: 06826...898 Hva er dette å si. Skjerp deg selv! Selvfølgelig har man lov til å føle seg dårlig etter noe slik, alt annet ville vel vært beskyringsfylt. Selv om TS føler seg dårlig og er påvirket av hendelsen nå, trenger det Jo ikke å påvirke Eller gi helle store problemer senere. TS - forstår dette måtte vært grusomt, og ville også selv i denne situasjonen følt meg forferdelig. Viktigaste er at du er der for barnet nå, og heller passer godt på videre. Feil kan skje, uansett hvor grusomt det føles. Gjør deg ikke til en dårlig mor, og denne enkelte hendelsen kommer nok ikke til å prege barnet. Men selvfølgelig ikke kjekt♥️ 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Sånn rent praktisk sett; de babyene som har tatt skade av det, er ikke babyene som hadde mor med babycall som slo seg av. Det er babyer som er systematisk ignorert, ikke får behovene sine dekket, som gråter seg i søvn -hver gang-, som ikke opplever nærhet og kjærlighet, og som opplever daglig at foreldrene svikter dem eller gjør skadelige handlinger. Det er nok mest leit for deg og følelsen av å ha latt ham gråte, dette ❤️ At du er bekymret/lei for situasjonen, forteller jo oss at dette ikke er normen og at du ikke gjorde det med overlegg! Du kan trygt vite at du er god nok som mamma, god nok som menneske og god nok for babyen din:) Dette klarer du kjempefint! Anonymkode: 1394a...6c4 9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 Smofie_82 skrev (55 minutter siden): Kjære deg, jeg forstår du føler det slik. Det viktigste du gjør nå er å være nær han.Hold han litt ekstra inntil deg, eller hold en hånd på pannen hans.Det kalles å reparere. Hvisk til han at du elsker han og at mamma er her…Det går bra💙 Dette er jo mest for henne. Barn lever i nuet. De husker ikke så godt enkelthendelser. Det er som personen skriver over. Systematisk svikt. Ikke et dunk i hodet her eller der i veggen, en episode med gråt. Kos gjerne, men ikke føl at du må være «den perfekte mor» fra nå av for at barnet ikke skal være skadelidende. Det går helt fint Anonymkode: 189b1...024 3
Anonymburker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Da lærer den seg selvregulering. Bare positivt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Anonymburker skrev (8 minutter siden): Da lærer den seg selvregulering. Bare positivt. Ikke for at TS skal føle seg dårlig, men dette blir feil å si. Ingenting positivt med situasjonen. Anonymkode: e54e4...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 Anonymburker skrev (11 minutter siden): Da lærer den seg selvregulering. Bare positivt. Babyer lærer ikke regulering på egenhånd. De trenger ytre hjelp i varierende grad. Det er ikke for morro skyld man går og bysser og nynner i time etter time, vi gjør det instinktivt fordi babyer trenger det for å utvikle seg normalt. Ts: ikke ha dårlig samvittighet. Du høres ut som ei god mor. Enkelthendelser er ikke skadelig☺️ Anonymkode: 90c15...b1c 1
Anonymburker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Babyer lærer ikke regulering på egenhånd. De trenger ytre hjelp i varierende grad. Det er ikke for morro skyld man går og bysser og nynner i time etter time, vi gjør det instinktivt fordi babyer trenger det for å utvikle seg normalt. Ts: ikke ha dårlig samvittighet. Du høres ut som ei god mor. Enkelthendelser er ikke skadelig☺️ Anonymkode: 90c15...b1c AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke for at TS skal føle seg dårlig, men dette blir feil å si. Ingenting positivt med situasjonen. Anonymkode: e54e4...6ca https://forskning.no/barn-og-ungdom-sovn/det-er-ikke-farlig-a-la-babyen-grate-uten-a-fa-trost-ifolge-ny-studie/1662309
Bacteria Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 Skjønner at du syns dette var ekkelt ts. Men så enkelt er det nok ikke å ødelegge et barn. Det går helt fint med den lille gutten di skal du se 💞 Hvis det var så enkelt, skulle hele boomer-generasjonen vært ødelagt… ok, dårlig eksempel…🤔😅 Men ta generasjonen før da, den gylne generasjonen som kjempet i de store krigene. Det ble nok mange halvtimer på dem. Når mor var opptatt i fjøset, i bryggerhuset eller med et av de andre 6 småbarna. Dette går fint. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 Anonymburker skrev (7 timer siden): https://forskning.no/barn-og-ungdom-sovn/det-er-ikke-farlig-a-la-babyen-grate-uten-a-fa-trost-ifolge-ny-studie/1662309 Det er jo ganske ulik setting. Anonymkode: ec09c...4cc
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 Anonymburker skrev (13 timer siden): https://forskning.no/barn-og-ungdom-sovn/det-er-ikke-farlig-a-la-babyen-grate-uten-a-fa-trost-ifolge-ny-studie/1662309 Det er ikke noe som heter «selvregulering» hos de minste. Hos større barn og voksne, ja. Babyer derimot, har et umodent nervesystem som modnes i kontakt med omsorgspersoner. Artikkelen du deler her handler om ferbermetoden, en metode som de aller fleste har gått vekk i fra på grunn av NY forskning innen nevrobiologi og utviklingspsykologi. Hilsen masterstudent og mamma Anonymkode: 90c15...b1c 1
Smofie_82 Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 Kjenner jeg ikke gidder å diskutere med folk som nevner at dette hjelper til selvregulering.Det er så kunnskapsløst at jeg har ikke ord. Nevrobiologsisk forskning,samt traume og psykologiforsknig har kommet mye lenger enn at noen overhodet kan hevde at det er bra for et barn å gråte alene over lang tid.Plis kom deg ut av steinalderen. MEN igjen,barnet klarer seg helt fint med støtte og omsorg.Ferdig snakka. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #16 Skrevet 15. februar 2023 Tusen takk for mange varme ord, det ser jo nå ut som det har gått bra, og det har det helt sikkert også, han har fra første dag hatt et enormt behov for nærhet, så foruten om når han leker på gulvet og har lagt seg for kvelden så får han det. Vi samsover også så forhåpentligvis veier det opp for denne veldig uheldige opplevelsen. Det var virkelig ikke godt å finne han så lei seg, kald og redd 😔 Anonymkode: 0586d...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå