Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aaahh jeg skal straks skille meg (et par mnd til jeg har vært separert i ett år), begynt å date og truffet en fyr. Forholdet med han nye er hett og lidenskapelig. MEN jeg klarer ikke å la være å tenke på at jeg savner eksen som jeg har to barn med. Akkurat som om det nye forholdet trigget så mange minner og sorg at jeg virkelig tenker tanker jeg ikke gjorde da jeg dro fra eksen..

i tillegg har han nye fortalt at han tidligere hadde problemer med sin oppførsel men han har jobbet med det i mange år. Det er samme oppførsel som gjorde at jeg gikk fra eksen.. Hvis jeg er villig til å overse det hos han nye burde jeg kunne tilgi eksen!! (Vil ikke utdype for mye men si f.eks jeg gikk fra eksen fordi han gamblet. Han lovet å slutte men jeg gikk likevel. Så har jeg nå blitt sammen med en som også gamblet for mange år siden)

fuck altså hvorfor kan ikke bare følelsene skjerpe seg!!!

Anonymkode: c0ae7...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal overtenke for mye 💕. Man kommer ikke unna historien sin. Den følger med.

Men nostalgi kan ikke hindre oss i å forsøke livet med noen andre vi kanskje er mer kompatible med.

Om intensjonene dine kjennes feil, og dårlig samvittighet går over i savn og lengsler etter en annen, er det derimot lurt å tenke seg om.... :klem: 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Aaahh jeg skal straks skille meg (et par mnd til jeg har vært separert i ett år), begynt å date og truffet en fyr. Forholdet med han nye er hett og lidenskapelig. MEN jeg klarer ikke å la være å tenke på at jeg savner eksen som jeg har to barn med. Akkurat som om det nye forholdet trigget så mange minner og sorg at jeg virkelig tenker tanker jeg ikke gjorde da jeg dro fra eksen..

i tillegg har han nye fortalt at han tidligere hadde problemer med sin oppførsel men han har jobbet med det i mange år. Det er samme oppførsel som gjorde at jeg gikk fra eksen.. Hvis jeg er villig til å overse det hos han nye burde jeg kunne tilgi eksen!! (Vil ikke utdype for mye men si f.eks jeg gikk fra eksen fordi han gamblet. Han lovet å slutte men jeg gikk likevel. Så har jeg nå blitt sammen med en som også gamblet for mange år siden)

fuck altså hvorfor kan ikke bare følelsene skjerpe seg!!!

Tre spørsmål du må stille deg selv:

Har eksen fått hjelp med sitt gamblingproblem? Har han sluttet? Er det egentlig han du vil dele livet ditt med og elsker?

Den nye typen har endret seg i henhold til gambling, og det har trigget følelsen din for eksen og håp om at kanskje han også har endret seg og da vil du han han for dere har både barn og historie sammen på godt og vondt. Virker ikke som du egentlig er kommet over eksen og at det kun var gamblingproblemet som fikk deg til å gå. Hvis det er slik og du har kontakt med eksen siden dere har felles barn har du vel kanskje litt peiling på om han har endret seg?

• Liker 1
Skrevet

"Gamblingen" er dette noe som påvirker deg og barna negativt som i at han har dårlig humør eller dere plutselig kan stå uten hus og hjem? Tenker det er forskjell på utroskap/flørting og et sinne-/voldproblem.

Har du følelser for eksen din, så bør du dumpe han nye.

Vil eksen ha deg tilbake?

Har du vært sammen med flere "gamblere"? Er faren din en "gambler"?

Anonymkode: 9cc57...579

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen av dem er for deg ! Menn som er spillegale blir sjeldent bedre. Du kan ikke fikse det og du trenger virkelig ikke alle de problemene det fører med seg 😪 Særlig ikke om du har barn ! 

Å føle nostalgi og savn er helt naturlig,og vil gå over for det meste,- men det tar tid ❤ ( da det også var positive og fine ting i forholdet og mye historie. Men du fortjener bedre 🌹 

Ta det ifra meg . Jeg betalte dyrt for å holde ut i mange år. Måtte på gjeldsordning pga eksmannens gambling. Den er ferdig ,men det er fortsatt ettervirkninger ifht økonomi og muligheter. 

Anonymkode: 43a16...b6c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gått for valg nr 3: Ingen av dem. Finn deg noe annet og bedre. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen av dem er for deg ! Menn som er spillegale blir sjeldent bedre. Du kan ikke fikse det og du trenger virkelig ikke alle de problemene det fører med seg 😪 Særlig ikke om du har barn ! 

Dette er jo bare tull. De som faktisk søker hjelp og tar det til seg kommer ofte over det. Men det er som alkoholikere, de kan aldri gamble på noen måte igjen. Det er f.eks mange Alkoholikere som aldri drikker igjen fordi de vet konsekvensene av det, samme med gamblere. 

De har felles barn og etter hva hun skrev så var det kun gamblingen og hva dette medførte som fikk henne til å bryte ut, noe som er forståelig. Har mannen sluttet og gamble og får hjelp til å fortsette å ikke gamble så kan de få et godt liv sammen. Det er selvfølgelig aldri en garanti og hun må være den som har kontroll på økonomien, noe som ikke burde være et problem for mannen om han hatt et gamblingproblem og vil har partneren sin tilbake og jobber kontinuerlig med å holde seg unna ved hjelp av terapi og samtaler hos eventuelt psykolog.

Skrevet
Useless skrev (34 minutter siden):

Dette er jo bare tull. De som faktisk søker hjelp og tar det til seg kommer ofte over det. Men det er som alkoholikere, de kan aldri gamble på noen måte igjen. Det er f.eks mange Alkoholikere som aldri drikker igjen fordi de vet konsekvensene av det, samme med gamblere. 

De har felles barn og etter hva hun skrev så var det kun gamblingen og hva dette medførte som fikk henne til å bryte ut, noe som er forståelig. Har mannen sluttet og gamble og får hjelp til å fortsette å ikke gamble så kan de få et godt liv sammen. Det er selvfølgelig aldri en garanti og hun må være den som har kontroll på økonomien, noe som ikke burde være et problem for mannen om han hatt et gamblingproblem og vil har partneren sin tilbake og jobber kontinuerlig med å holde seg unna ved hjelp av terapi og samtaler hos eventuelt psykolog.

Jeg skrev SJELDENT bedre ! Ikke aldri,- en vesentlig forskjell. 

Dog tar slikt år å kurere for de som virkelig snur om . Å ta en slik sjanse etter et år alene og satse på en ny kjæreste med samme issues er ikke liv laga. 

Anonymkode: 43a16...b6c

Skrevet

Eksen har jobbet med seg selv siste året, han «gambler» ikke mer og er villig til å fortsette å jobbe med det.

Han nye sluttet å «gamble» for 5 år siden og har kommet lengre enn eksen.

jeg dro fordi jeg var så innmari lei og jeg pakket bare tingene og dro - uten at fikk sjansen (han fikk sjanse før). Jeg vet det blir innmari mye jobb å bygge opp forholdet igjen, inkludert å ville være intim igjen. Med han nye er det jo nytt og spennende og digg.. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...