Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en mann på 26 år. Har vært sammen med, og holdt på med flere jenter oppigjennom. Nå har jeg holdt på med en ny i ca 4mnd, og eksen hennes driver litt med en venninne av meg. Han har sagt til min venninne at hun jeg nå er med er gærn, dette sa jeg fra til hun jeg er med nå om. Hun jeg er med nå har tydligvis ringt og snakket med eksen sin i dag. Jeg fikk litt ubehag i magen for har vært borti dette tullet her før.. Ikke helt likt, men allikevel er det en dårlig følelse grunnet tidligere relasjoner. Jeg får nå lyst til å trekke meg litt unna hu dessverre. Hun sa jo selv at hun har snakket med eksen sin, men allikevel synes jeg det er litt spesielt at man skal det. Jeg har personlig aldri hatt noe behov for å snakke med mine ekser uansett hva de har sagt. 

Ønsker bare andre synsvinker fra denne saken. Har kommet til det punket der jeg rett og slett er mett på tull med jenter. Jeg er ikke perfekt jeg heller, men er trofast av meg. Jeg personlig har opplevd utroskap før. 

Anonymkode: f6fa9...c55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis sier jeg stol på magefølelsen din. Du kan jo f.eks be om en liten pause for å få pusterom et par dager og kjenne litt på det?

Skrevet

Hva ekser sier bør man ofte ikke høre på. Ikke urimelig at hun ringte ham om han slenger dritt om henne. 

Dere har en helt annen relasjon enn de, siden påvirker hverandre ulikt. Du bør bruke egne erfaringer for å vurdere henne. 

Anonymkode: 865ef...b84

• Liker 4
Skrevet

Siden mennesker påvirker hverandre ulikt mente jeg å skrive. 

Skrevet
Diezel skrev (5 minutter siden):

Vanligvis sier jeg stol på magefølelsen din. Du kan jo f.eks be om en liten pause for å få pusterom et par dager og kjenne litt på det?

Det kan jeg gjøre. Må se henne i morgen for å levere ett kjæledyr jeg har passet over helgen, men kanskje det hadde vært en god ide. Magefølelsen har reddet meg før. 

Skrevet

Folk som har behov for å snakke med andre om sin x er de som er gærne. INGEN har behov for å snakke med noen andre enn sine helt nærmeste om xn er gærn. Så her er det nok han som er narsissistisk 

Anonymkode: 8e6ea...b16

• Liker 2
Skrevet

Flere gode raske svar her. Det setter jeg pris på. Jeg har en del dårlig erfaring. Hun jeg er med nå har blitt mishandlet litt av han eksen hun har snakket med både psysisk og fysisk. Får bare en del dårlige vibber. Har vært borti dette før der noen jenter aldri klarer å gi slipp på de guttene som har vært ordentlig slemme med de. 

Skrevet

Flere røde flagg enn et 8. mars - tog.

Anonymkode: 9800b...db7

Skrevet

Når du blir advart gjennom en venninne så lurer jeg på hvorfor du er så teit at du går til henne du blir advart om og sladrer? Du er ikke mye smart, du burde takket for tipset og heller tatt det til vurdering. I stedet så mater du den gærne som fyrer opp og ringer til eksen og alt er et drama du skaper. Du fortjener en gærn dame så jeg sier grønt lys - dere kler hverandre. 

Anonymkode: bdda9...c85

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere gode raske svar her. Det setter jeg pris på. Jeg har en del dårlig erfaring. Hun jeg er med nå har blitt mishandlet litt av han eksen hun har snakket med både psysisk og fysisk. Får bare en del dårlige vibber. Har vært borti dette før der noen jenter aldri klarer å gi slipp på de guttene som har vært ordentlig slemme med de. 

Mulig noen har problemer med det, men det er også mange av oss som har opplevd slikt som virkelig ikke kan fordra eksen som var ugreit, og er veldig glade for å være ferdig med slike. 

Jeg kunne likevel ringt til min eks om han spredte løgner om meg. Hadde bare vært for å be ham holde seg langt unna meg og mitt liv, og ikke være en slik idiot. At dersom han fortsatte med å fortelle løgner om meg ville jeg fortelle sannheten om ham. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er iallefall glad hun fortalte meg det. Jeg mente ikke det som sladder, men hun virker jo som en god jente. Jeg har ikke noe med dem, og dems bakgrunn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres ut som om hun og eksen hadde et giftig forhold.

Jeg håper du advarer din venninne som nå er sammen med din dames eks, om at han er voldelig og at hun bør komme seg unna!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro her. Er ofte også enig i at man skal stole på magefølelsen.

Det som er med voldelige forhold, det er at den som har utøvd vold ofte baksnakker sin eks hvis hun har greid å gå fra ham, for å ødelegge for hennes ev nye forhold. At dama di da ønsket å snakke med ham for å stoppe ham kan man forstå, og det kan det være fornuft i, avhengig av hvordan den samtalen gikk. Personlig mener jeg hun ikke bør snakke med ham, men heller kommunisere skriftlig via f.eks. sms og da kun helt kort og konsist at hun hører han sprer rykter om henne og at dette er trakassering og at hun ber ham stoppe. Fortsetter han å spre (uriktige) ting om henne kan hun gå til politiet.

De som har vært i voldelige forhold vil gjerne slite med forskjellig etter forholdet, fordi de er skadet av det tidligere forholdet, de ødelegger tillit, gjør usikker osv. Da trenger man gjerne støtte. Samtidig har den som er blitt utsatt for slikt ansvar for å bearbeide ting selv og ikke overføre tidligere uheldige følelser til nye forhold.

Det er heller ikke uvanlig at personer som er utsatt for vold får et traumebånd til voldsutøver, og det er dessverre en del som av den grunn enten fortsetter med drama eller til og med går tilbake til voldsutøver. Det er vel heller ikke helt uvanlig at to av "samme slag" finner sammen i slike forhold.

Jeg tror jeg hadde forsøkt å snakke mer med dama i et forsøk på å forstå og så ta et valg. Å ta en pause tror jeg ikke har noen hensikt, for det vil bare gjøre henne mer usikker som igjen kan forsterke det hun har opplevd tidligere med eksen.

Jeg ville snakket med henne, og også satt grenser for hva som er greit for deg, ts, og ikke greit. Siden du er en helt annen type enn hennes eks, er det også god sjanse for at hun har lært og nå går etter en annen type mann fordi hun ikke ønsker mer drama.

Men - tror det bare er kommunikasjon som vil gi deg svar eller litt mer sikkerhet for deg selv, ts.

Anonymkode: cb453...ef5

Skrevet

Hva som er rødt flagg et jo så ulikt. Jeg hadde sannsynligvis styrt unna menn hvis ekser snakket stygt om dem, og i alle fall hvis jeg var ferdig med drama og useriøse forhold. 

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hørt noen av mine kjærester snakke stygt om sine ekser til meg, og jeg vet heller ikke om at mine ekser har snakket stygt om meg. De fleste bra folk jeg kjenner er siviliserte nok til å gå fra hverandre som venner, også der den ene parten har veldig kjærlighetssorg. Hvis det har vært vold inne i bildet er det jo en annen sak, men jeg ville vært forsiktig med å gå inn i et forhold med ei dame som nylig kom ut av et voldelig og skikkelig kjipt forhold. 

Anonymkode: 873ed...49f

Skrevet

Ringte vel fordi hun lurte på om det var eksen eller "venninna" di som løy om henne. 

Anonymkode: 4f1fb...e72

Skrevet

Vanlig at menn kaller eksene sine gærne når det er de selv som har vært gærne, blitt avslørt i utroskap, vært voldelige etc.

Bli kjent med hun uten innflytelse fra andre, men om hun begynner å vise tendenser til å være gæren så ha det i bakhodet det du hørte.

Anonymkode: b0227...a79

Skrevet

Velger å bli litt bedre kjent med henne. Føler jeg ugler i mosen tar jeg det opp med hu iallefall. Takker for fine svar.

Skrevet (endret)

Før du brenner deg fast i en enten/eller-tankegang:

Det er fullt mulig at de er lettere gærne begge to.

Ikke overveldende sannsynlig, men fullt mulig.

Endret av ClausSaus
Skrevet

For et rot! Hvorfor driver venninnen din på med eksen til hun du dater? Regner med du har sagt til henne at han angivelig har mishandlet sin eks? Kanskje daten din lyver. Og kanskje eksen hennes lyver. Kan hende ingen lyver. Og at de er like gærne begge to. Her hadde jeg vært skeptisk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...