Gå til innhold

Åpent forhold for barnets skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg venter barn snart. Vi har vært sammen i 2 år nå.Han har alltid hatt lyst til å ha et åpent forhold rett og slett fordi han ikke klarer å være monogam. Nå har det seg at vi har vært monogame fram til nå. Men han vil at vi skal åpne opp forholdet etter at svangerskapet er ferdig. Jeg har ikke vært så veldig keen på ideen og synes det har vært vanskelig å akseptere. Jeg vurderer å kanskje gå fra han pga dette.Vi har lenge pratet om hvor viktig det er for et barn å ha to foreldre som oppdrar barnet sammen i samme hus. Jeg vet at han elsker meg men jeg vet ikke om jeg skal gå med på å ha et åpent forhold for barnets skyld,eller om det er bedre at vi går fra hverandre så jeg slipper alt dette? Forholdet vårt er fantastisk ellers. Skal jeg bite i det sure eple og akseptere dette forslaget eller slå opp og dele foreldreomsorg for barnet vårt? Vet at barnet kommer til å ha det bedre om vi to er sammen, så føler meg litt egoistisk som vurderer å slå opp med samboer. 

Anonymkode: 49cb6...816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et veldig dårlig utgangspunkt for å åpne forholdet. Det funker ikke når det egentlig er mot den enes vilje. Du skal ikke gå med på noe du ikke er komfortabel med.

Anonymkode: 360b0...a27

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Dump han 

Anonymkode: 498f9...9ea

• Liker 3
Skrevet

Herlighet, pakk sammen og dra ! Det der er ikke kjærlighet. Ikke en holdning du vil kunne stå for til barnet ditt å gi han lov å leve i et åpent forhold. 

Anonymkode: 70cc0...9be

• Liker 6
Skrevet

Verdt å prøve hvis alternativet er at det blir slutt, og ingen av dere vil det skal bli slutt. Funker det ikke blir det slutt da. Og så er dere uansett like langt.

Anonymkode: 8a544...627

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste nylig en post på et forum fra en som fant ut at hans foreldre hadde åpent forhold, og hvor forferdet han var og hvor kvalmt han synes det var- Han greide rett og slett ikke å kommunisere med dem lenger. Og det skjønner jeg godt, tenk å finne ut at den familien du trodde var en sammensveiset gjeng der mor og far elsket hverandre, var en løgn, foreldrene dine var bare to kåte/desperate folk som knullet rundt mens de lekte mammapappabarn med deg. Nå er dette veldig satt på spissen, men du gir ungen din en identitetskrise uten like hvis du gjennomfører dette fordi typen ikke ønsker å begrense appetitten sin. Dette burde vært avklart før avkom, men nå er det engang sånn. Var jeg deg ville jeg pakket eskene for å være ærlig.

Anonymkode: a8bc0...ef2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg leste nylig en post på et forum fra en som fant ut at hans foreldre hadde åpent forhold, og hvor forferdet han var og hvor kvalmt han synes det var- Han greide rett og slett ikke å kommunisere med dem lenger.

For en drama queen.

Anonymkode: 8a544...627

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kall meg gjerne gammeldags. Men hvordan kan et par ha det helt fantastisk sammen sånn ellers, (ts sine ord) når den ene parten går rundt med ønsker om å pule andre 🤔

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vel ikke et åpent forhold med mindre begge ønsker det? Han spør jo om tillatelse til å vært utro mot deg? 

Sannsynligheten for at han er trofast per i dag... Liten. 

Jeg kan nesten ikke se for meg et verre tidspunkt for å åpne et forhold enn med nyfødt. Du skal være hjemme med melkespreng og poser under øynene mens han er ute på vift? Og han er garantert at du ikke får gjort tilsvarende på mange måneder, kanskje år? Tipp for han 

Anonymkode: 03ad6...dc5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er han en fantastisk flott og sjarmerende mann? Om ikke blir det du som får sjansen til å fly på så mange dater du orker, mens han vil slite. 

Uansett, man bør ikke leve i åpent forhold om man ikke ønsker dette. Det blir bare feil og sårt. Da er brudd bedre. En kjærlighetssorg går over. 

Anonymkode: 4752a...11f

Skrevet

Tror ikke dere skal begynne med dette med en gang baby er født. Du kommer til å være hormonell lenge, lite søvn etc. Om du ikke liker tanken nå, kommer du neppe til å like det noe bedre som nybakt mamma.

Anonymkode: 3f77e...91c

Skrevet

Hva slags person er det som trer nedover på huet til den gravide dama si at han vil begjære andre enn henne etter at hun har født???

Syke syke menneske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...