AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Ja, jeg er leietaker og ikke eier hus. Jeg jobber i dagligvarebutikk, og ikke har lappen til bil. Er i midten av 30 årene. Snart er det slektstreff der jeg må nok forsvare min posisjon. Tips til det? Anonymkode: 280e6...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Ikke forsvare? Anonymkode: a8d09...bd1 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, jeg er leietaker og ikke eier hus. Jeg jobber i dagligvarebutikk, og ikke har lappen til bil. Er i midten av 30 årene. Snart er det slektstreff der jeg må nok forsvare min posisjon. Tips til det? Anonymkode: 280e6...9c6 Er det det man gjør på slektstreff - forsvarer posisjonen sin? Uansett, livet ble som det ble. Noen har lappen, eier hus osv, men andre «er som deg» som i min verden absolutt ikke stikker seg merkverdig ut. Poenget er vel å trives med det livet man lever? Anonymkode: f028f...8ad 1 3
Eneri Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Du har jobb og forsørger deg selv. Ingenting du må forsvare. Håper du treffer igjen slekt du har savnet å prate med, slekt du kan bli bedre kjent med og at du koser deg på slektstreff. Hvis du ikke trives med jobben du har, kan du feks benytte nettverket slekt/familie utgjør og si at du nå så smått er på utkikk etter noe nytt, og ønsker tips hvis de vet om noe innenfor det du (formidler til dem at du) er interessert i. 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Jeg vet jeg må forsvare meg slik slekten min er. Min familie tvinger meg til å møte opp. Trenger tips til å konfrontere eventuelle spydige spørsmål kommentarer Ts Anonymkode: 280e6...9c6 2
Gjest Bieter Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet jeg må forsvare meg slik slekten min er. Min familie tvinger meg til å møte opp. Trenger tips til å konfrontere eventuelle spydige spørsmål kommentarer Ts Anonymkode: 280e6...9c6 "Åja, sier du det" "Javel, ja" "Ok" "Det er din mening" Ikke si noe. Dess mindre du sier, dess mindre kan de ta deg på. Slike mennesker lever av å ta folk, du kan ikke vinne mot dem. Du kan derimot få dem til å bli lei av å snakke med deg ved å bruke grey rock metoden Endret 13. februar 2023 av Bieter
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Hvis du ikke har lappen så trenger du vel ikke den, da? Det er sikkert en god grunn til at du er leietager også. Ingenting å skamme seg over. Ikke forsvar, bare svar. Anonymkode: 9a0c4...c5f 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Selv har jeg folk i familien som er i 20 år eldre enn deg som jobber i matbutkkk og ikke eier bolig. De er fortsatt i bedre posisjon enn meg som har vært ufør hele livet og heller ikke eier bolig. Mulig du treffer folk som meg på slektstreffet som føler de må forsvare livet sitt til sånne som deg. Anonymkode: 385f2...d58 1
Eneri Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet jeg må forsvare meg slik slekten min er. Min familie tvinger meg til å møte opp. Trenger tips til å konfrontere eventuelle spydige spørsmål kommentarer Ts Anonymkode: 280e6...9c6 "Jeg trives med livet mitt slik jeg har det, trives du med ditt?" "Mitt liv, mine valg!" "Jeg håpet dette skulle bli et hyggelig familietreff, men hittil hører jeg bare kritikk". "Vet du, jeg orker ikke bruke tid og penger til å reise på slektstreff når alt jeg får høre er kritikk av livet mitt, dere får klare dere uten meg i år". 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 Bare vær ærlig. Det beste må være å snu fokus slik at de snakker om seg selv, vis interesse og spør de, folk elsker jo å snakke om seg selv og sitt hvis folk gidder å høre på de. Da blir du bedre likt også. Anonymkode: f6165...fe1 1
Morten1 Skrevet 13. februar 2023 #13 Skrevet 13. februar 2023 Bare si at du er fornøy med situasjonen din som den er nå hvis de kommenterer det. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #14 Skrevet 13. februar 2023 Stå opp for deg selv og ikke dra dersom du ikke vil! Du er voksen, ingen bestemmer over deg! Anonymkode: 74ba2...40d 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #15 Skrevet 13. februar 2023 Du MÅ absolutt ingenting. Derdom du ikke ønsker å delta på slektstreff så trenger du ikke å gjøre det. Du er midt i 30-årene og selv om familien din ønsker at du kommer, er det helt opp til deg selv! Anonymkode: 21bbe...c50 3 1
Bombasi Skrevet 13. februar 2023 #16 Skrevet 13. februar 2023 (endret) Tips: Ikke bli sur, provosert eller spydig. Og ikke snakk deg ned eller bagatelliser hvordan du bor eller jobben din. Svar naturlig, og prøv å vær stolt av det du svarer. Gjerne avslutt setningene som om at dette er noe du trives med og ønsker å gjøre. Ja selv om det ikke er sant, hvis det ikke er det. Og så svarer du kort, og kontrer med spørsmål tilbake. Og så stiller du oppfølgningsspørsmål. Mange mennesker elsker å snakke om seg selv, så når spørsmålene kommer på rekke og rad så glemmer dem nesten av både svaret ditt og å spørre tilbake. Og blir du lei temaet eller småsnakkingen, så avbryt og gå videre. Ingen forventer at du skal brette ut om ting, annet enn at man er overfladisk. Endret 13. februar 2023 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #17 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet jeg må forsvare meg slik slekten min er. Min familie tvinger meg til å møte opp. Trenger tips til å konfrontere eventuelle spydige spørsmål kommentarer Ts Anonymkode: 280e6...9c6 Tvinger deg? Hahah da hadde jeg hvertfall ikke dratt 😂 Anonymkode: 2741d...204 5
Anonym28 Skrevet 13. februar 2023 #18 Skrevet 13. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tvinger deg? Hahah da hadde jeg hvertfall ikke dratt 😂 Anonymkode: 2741d...204 Hadde noe sagt at jeg MÅ gjøre noe som en voksen person hadde jeg blitt fryktelig vrang. 2
Januar2 Skrevet 13. februar 2023 #19 Skrevet 13. februar 2023 (endret) Onkel startet i butikk som 14/15 åring og jobbet i den frem til i fjord da gikk han av med pensjon, han jobbet i lokal butikken, bodde i leilighet like ved, han har spart mange timer på å slippe kø inn/ut av byen, spart mye drivstoff og bil slitasj, regn på hvor mange timer endel folk sitter i bil kø gjennom hele sitt arbeidsliv, det slipper du. Du slipper høye drivstoff priser, og verksteder som flår en. Du gjør en viktig jobb, og vær stolt av den,, alle må jo ha dagligvarer. Endret 13. februar 2023 av Januar2 1 1
Sofakona Skrevet 13. februar 2023 #20 Skrevet 13. februar 2023 Jobbe i kasser jo kult:) jeg jobbet 5 år i kassa på Rema 1000. Aldri hat det så gøy, masse flotte kunder og jeg lærte mye. Jeg fikk ikke lappen før jeg var 26...fordi jeg var redd.. Nå er jeg snart 40 og vært arbeidsledig siste 2 årene... Når jeg treffer venner og slekt sier jeg det som det er.... hvorfor skal jeg føle meg dårligere en de for at livet ikke alltid går min vei. Du jobber, har lønn og bor et sted...der er flott.. vær stolt 👍👍👍👏👏👏👏 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå