Gå til innhold

Endre forsikring hund.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har Fremtind forsikring på valpen min. Fikk i dag beskjed om at hun må trekke noen tenner pga av bittet. Fremtind dekker ikke dette, men ser Agria gjør det. Er det mulig å bytte nå?

Anonymkode: de0ad...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig. Og om du skal bytte på et eller annet tidspunkt - bytt forsikringsselskap før hunden blir gammel. Det er mye billigere at forsikringen følger hunden inn i alderen. Usikker på om Agria dekker tanntrekking når du har fått det påvist allerede, men du kan jo spørre dem.

Anonymkode: 4e8a1...ab5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen kan du bytte, men de dekker ikke skader/problemer/sykdom som allerede er påvist. Lurt å bytte så snart som mulig fir å få best mulig dekning på fremtidige ting. Tror Agria har ekstra god forsikring om man forsikrer før hunden er 16 uker, men snakk med dem og hør.

Anonymkode: f2fa9...339

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Forsikringen kan du bytte, men de dekker ikke skader/problemer/sykdom som allerede er påvist. Lurt å bytte så snart som mulig fir å få best mulig dekning på fremtidige ting. Tror Agria har ekstra god forsikring om man forsikrer før hunden er 16 uker, men snakk med dem og hør.

Anonymkode: f2fa9...339

Dette. Du vil få reservasjoner på alt av tidligere sykdom/skader dersom du bytter forsikring (tanntrekken vil du altså uansett ikke få dekket), men Agria har i tillegg em del klausuler dersom hunden ikke har vært sammenhengene forsikret fra før fylte 4 mnd.

Anonymkode: 7b477...f81

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hunden er kun tre mnd. Kommer nok til å bytte uansett. Ser Fremtind har en rimelig dårlig forsikring nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/13/2023 at 9:33 PM, AnonymBruker said:

Har Fremtind forsikring på valpen min. Fikk i dag beskjed om at hun må trekke noen tenner pga av bittet. Fremtind dekker ikke dette, men ser Agria gjør det. Er det mulig å bytte nå?

Hadde byttet forsi det er mye tryggere å ha Agria. Framtind er en dårlig forsikring 

Anonymkode: cabf8...a75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hadde byttet forsi det er mye tryggere å ha Agria. Framtind er en dårlig forsikring 

Ja, ser jo det nå når jeg har sittet å sammenlignet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anbefaler ikke agria dersom man ikke har en god bufferkonto, grunnet bevegelig egenandel. Kommer regningen på 60.000,- blir det en betydelig sum å måtte ut med i egenandel. 

Anonymkode: c238e...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale if sin super hundeforsikring! (Den finnes i basis, standard eller super. Velg super) Der betaler du fast egenandel på 2000 uansett, og det er mye mer forutsigbart enn selskapene som opererer med bevegelig egenandel. I tillegg har de rollover på forsikringen, som vil si at i et skadefritt år får man overført 10 000 til forsikringssummen (gjelder kun for super forsikring.) 

Anonymkode: 1c2da...4ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (1 time siden):

Har altså ikke alle denne bevegelige egenandelen?

Tryg har fast egenandel. Vet ikke om det er fordi vi er fullforsikret der. Men det er kjekt å kun betale én sum dersom uhellet er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tryg har fast egenandel. Vet ikke om det er fordi vi er fullforsikret der. Men det er kjekt å kun betale én sum dersom uhellet er ute.

Agria har både fast og bevegelig egenandel. At du for eksempel må betale 1800 i fast og i tillegg 20% i bevegelig. Den faste slipper du å betale igjen om du må ta dyret til dyrlegen innen ca 130 dager fra første besøk. Men den bevegelig må du jo betale uansett. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler ikke agria dersom man ikke har en god bufferkonto, grunnet bevegelig egenandel. Kommer regningen på 60.000,- blir det en betydelig sum å måtte ut med i egenandel. 

Agria er mye bedre på kroniske lidelser enn de øvrige. De har også en gunstig medisinforsikring, og i dag er nye banebrytende behandlinger de dyreste. Også til dyr. Har du en hund med risiko for allergi, autoimmune kroniske sykdommer el likn er dette bedre betingelser enn ingenting dekket. 
agria er også mye mer redelig i oppgjørene sine. 
If forsikring gjør du jo ingenting med om de dekker kun 1 dyrlegebesøk til 5000 kroner kløpper av hele hundens liv….

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil anbefale if sin super hundeforsikring! (Den finnes i basis, standard eller super. Velg super) Der betaler du fast egenandel på 2000 uansett, og det er mye mer forutsigbart enn selskapene som opererer med bevegelig egenandel. I tillegg har de rollover på forsikringen, som vil si at i et skadefritt år får man overført 10 000 til forsikringssummen (gjelder kun for super forsikring.) 

De dekker ingen kroniske lidelser er min erfaring. Men dekker dog skader.

verste forsikringen spør du meg. 
If og framtind er også ganske freidige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med kroniske lidelser? For det stemmer ikke at den kun dekker skader.

Anonymkode: e2ce8...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De dekker jo skade og sykdom, og en kronisk lidelse er jo en sykdom? Jeg har en rase som er utsatt for allergi, og if super dekker allergi opptil forsikringssum, hvert år. Dvs at man får dekket de ofte dyre vaksinene og behandlingene som følger med allergi. Det var langt bedre enn de andre selskapene da jeg gjorde undersøkelser i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har If og er kjempefornøyd. Har vært masse hos veterinær og har alltid fått tilbakebetalt fra If uten et eneste spørsmål. 

Anonymkode: 2d7ef...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (19 timer siden):

Har altså ikke alle denne bevegelige egenandelen?

Agria har fast egenandel (tre ulike alternativer) + 15% bevegelig egenandel. 

Dyrt ja, men vil si Agria er best på vilkår og dekning er min erfaring. 

Agria har også direkteoppgjør, veldig kjekt! 

Endret av LadyGrey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja, ser jo det nå når jeg har sittet å sammenlignet..

Jeg forstår ikke helt hvordan du kan si det. Har selv brukt ukesvis på å sammenligne og konkluderte med det motsatte. Agria er ikke så mye bedre lengre, det er overpriset.
Det aller meste er jo identisk når det kommer til dekningsgrad av de to. Så hvordan du kan konkludere med at Agria er så mye bedre forstår jeg ikke. 

Tenner er vanskelig å få dekt. Selv om at de i noen tilfeller dekker bittfeil hos agria, så må det dokumenteres og godkjennes og det er ingen selvfølge. 

Anonymkode: 39d40...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadyGrey skrev (1 time siden):

Agria har fast egenandel (tre ulike alternativer) + 15% bevegelig egenandel. 

Dyrt ja, men vil si Agria er best på vilkår og dekning er min erfaring. 

Agria har også direkteoppgjør, veldig kjekt! 

Jeg vet, jeg har Agria. Men spørsmålet mitt var om ikke de andre forsikringsselskapene også har bevegelig egenandel.

En må betale 200 kr for at dyrlege skal ta direkte oppgjøret.

Jeg gikk for Agria på katten også, der fikk jeg chiprabatt, ti prosent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...