Gå til innhold

Hvordan vet du at dere har det bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en følelse på det hele tiden? Eller må du stoppe opp og evaluere, hvordan går det med oss to nå egentlig, går det bra med paret vårt? Har du kunnet stole på vurderingen din, eller viste det seg at du bommet?

Det kan vel ofte være litt mismatch mellom hvordan de to partene føler at det går. Kanskje hun har savnet noe lenge og plutselig har hun fått nok og bestemmer seg for å gå, mens han føler at det der kom helt ut av det blå. Eller hun finner ut at han har vært utro. Eller han gjør det plutselig slutt, han har ei ny dame som venter, mens hun trodde de planla resten av livet sammen. "Jeg trodde vi hadde det bra".

Har dere likt inntrykk av hvordan det går med dere to? Eller varierer det? En venninne fortalte meg at de hadde strevd litt med forholdet og at dersom begge hadde hatt en "bølgedal" samtidig så hadde de ikke greid det. Men bølgedalene deres traff ikke samtidig og derfor berget de, og nå har de det heldigvis bedre.

Anonymkode: 0f265...045

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare en feeling jeg får. Hvis ting går lott trått… men nå har vi vært sammen såpass lenge at man begynner å kjenne det på stemningen før det går «under»… hvis jeg får en liten feeling sp spør jeg bare rett ut, «føler du at VI er good nå? Eller er det noe du vil ta opp?», g da svarer han på det han tenker og så drøfter vi hvis det evt er noe. Det er heldigvis sjeldent det… 

Anonymkode: f86f6...aeb

Skrevet (endret)

Vi prater om det ganske jevnlig, så hadde overrasket veldig om han løy om å ha det bra. Han er en svært ærlig person. Jeg også. Skal ikke si at livet ikke kan overraske, for har opplevd for mye til å ta ting som selvsagt og evig, men vil virkelig tro at jeg hadde merket og hørt det om han ikke hadde det bra. At jeg har det bra, stort sett, det vet jeg. Bølgedaler er det, og vi har dem ofte samtidig, fordi vi påvirker hverandre veldig, men det har vært så mange slike at vi og begge vet at i morgen eller om få dager er det fint igjen. Han er litt humørsyk av seg, og da synes han alt er kjipt, og jeg synes han er kjip da, men det blåser bare over. Jeg gidder egentlig ikke legge noe særlig i det lenger. Jeg bare tar meg litt alenetid, så får han sture i fred. Det er best for oss begge. 

Hadde det vært noe vedvarende, eller noe som virkelig plaget ham, så hadde jeg fått beskjed. Det stoler jeg på. Han er ikke en som ikke sier fra om ting. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Vi snakker hver eneste dag om forholdet, spesielt hva som er godt. Men jeg tenker ofte, sånn helt av meg selv: nå har jeg det jammen det bra, og nå trives jeg skikkelig godt. Det bare kommer helt naturlig. :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi har perioder hvor vi krangler men de er korte og langt i mellom heldigvis. Og når vi krangler er det likevel tydelig at vi er glade i hverandre, ikke noe silent treatment eller sånt tull. Og vi snakker om det så vi blir fort ferdig med det, selv om det i disse periodene fort kan komme en ny. Mannen min er heldigvis en mann som både kan snakke om og vise følelser, også gråt. Mannen min spør meg i blant om jeg er lykkelig :sjenert:Også at jeg må si om det er noe som plager meg for han vil ikke miste meg. Jeg må bli flinkere til det samme.

...

Brb, jeg må gå å klemme mannen 😭♥️

Anonymkode: 862c8...ffe

Skrevet

Kjenner det på magefølelsen når jeg/han kommer hjem. Får man "vondt i magen" er det ikke bra (kan også være PMS), hvis man har senkede skuldre og blir glad for å se kjæresten din, så er det bra. Om han er utro og egentlig ikke vil ha meg lenger kan det jo hende at jeg ikke oppdager hvis han er en god skuespiller og det ikke påvirker stemningen. I det forrige forholdet mitt som endte med brudd pga ny dame (som han var utro med), så så jeg i etterkant at det var dårlig stemning i noen måneder. Det var faktisk JEG som måtte ta opp om det var noe galt. Men jeg trodde jo det var noe galt på jobb f.eks, eller at faren sleit el.l. Jeg ante ikke at han ville ut av forholdet, da han snakket mye om fremtiden, og hva vi skulle gjøre om noen år. Men han så vel for seg HENNE i de planene, og dermed klarte å ha pokerfjes.

Anonymkode: d45aa...8cf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...