AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Noen som har endret etternavn på ungene fra bfs til eget? Hvor gamle var ungene? Hva var årsaken? Hvor mye/lite kontakt har bf hatt med ungene? Eventuelle reaksjoner fra bf/familie? Anonymkode: 1b211...102
Amossa Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Ikke svar på hva du spør om, men du bør være klar over at far må godkjenne dersom dere har felles foreldreansvar. Hvor mye samvær han har med barnet spiller ingen rolle. Er barnet over 12 år, skal også barnet samtykke. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har endret etternavn på ungene fra bfs til eget? Hvor gamle var ungene? Hva var årsaken? Hvor mye/lite kontakt har bf hatt med ungene? Eventuelle reaksjoner fra bf/familie? Anonymkode: 1b211...102 Jeg endret da faren døde. De siste årene han levde var utrolig tøffe og hele hans familie har valgt bort barnet m.m. Jeg synes det var utrolig tøft at barnet bar hans etternavn disse årene og da han døde endret jeg etternavnet raskt etterpå, også fordi det var en del dokumenter som måtte på plass etc der jeg var usikker på om det kunne bli dumt å endre navnet frem i tid. Sett i ettertid tror jeg ikke det, men.. Barnet var 7 år og hadde ikke så stor tilknytning selv til etternavnet, nå er han eldre og fra 8-9 års alder har det vært ganske bevisst navnet og venner etc kan gjerne kalle barnet ved etternavn da de er to med samme fornavn. Farens familie har knapt kontakt så hva de tenker og mener vet jeg ikke. Alle andre/mine skjønner det veldig godt. Anonymkode: 749cb...c91 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Ungen min bytter når h*n blir 16. Bf ville aldri godkjent et navnebytte. Bf er ikke i bilde, men liker å gjøre alt så vanskelig som mulig. Anonymkode: bef30...ff3 2
VXL100 Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Folk burde skifte etternavn oftere. Altfor mange Larsen, Jensen og endinger med -sen. Det betyr at en oldefar eller tippoldefar het Lars eller Jens, og hvem vet - kanskje var han en drittsekk? Flere folk burde skifte navn til noe mer spennende.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 VXL100 skrev (1 minutt siden): Folk burde skifte etternavn oftere. Altfor mange Larsen, Jensen og endinger med -sen. Det betyr at en oldefar eller tippoldefar het Lars eller Jens, og hvem vet - kanskje var han en drittsekk? Flere folk burde skifte navn til noe mer spennende. Har bytta etternavn, ingen -sen navn og ikke relatert til ekteskap. Søster og meg har begge byttet til det samme. Anonymkode: bef30...ff3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå