AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Har termin i august, Og har fast stilling men vurderer jobbe litt ekstra slik jeg får opp inntekten. Hvor mange måneder før ca blir foreldrepenger beregnet fra? Teller ekstratimer med? Anonymkode: b21f2...aab
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 3 mnd før fikk jeg. Men viss det var så så mange prosent høyere (25%?) med siste årslønn så kunne man søke om det å. Noe sånt. Så jobb så mye du kan før du går av. Anonymkode: 585f4...dd2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Ved fast stilling er det de 3 fullførte kalendermånedene før uttak av foreldrepengene 😊 Anonymkode: dc982...156
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: 3 mnd før fikk jeg. Men viss det var så så mange prosent høyere (25%?) med siste årslønn så kunne man søke om det å. Noe sånt. Så jobb så mye du kan før du går av. Anonymkode: 585f4...dd2 Jobbet veldig mye i fjor. Kan jeg bruke ifjor da? Anonymkode: b21f2...aab
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Ved fast stilling er det de 3 fullførte kalendermånedene før uttak av foreldrepengene 😊 Anonymkode: dc982...156 Så om jeg jobber ekstra så teller det ned eller kun 80% fastlønn jeg får? Anonymkode: b21f2...aab
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 21.05): Jobbet veldig mye i fjor. Kan jeg bruke ifjor da? Anonymkode: b21f2...aab Hvis det utgjør en forskjell på over 25% høyere enn de siste 3 mnd, så man kan søke om å heller få det tror jeg. Altså beregnet i mndslønn, forklarer dårlig, men håper du skjønner. Dårlig søvn her jeg ligger med en nyfødt. Men kontakt heller nav eller les litt nøye på reglene. Jeg havnet selv akkurat litt under de 25% forskjellen, så rimelig surt. Kunne fått mye mer i foreldre penger. Anonymkode: 585f4...dd2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det utgjør en forskjell på over 25% høyere enn de siste 3 mnd, så man kan søke om å heller få det tror jeg. Altså beregnet i mndslønn, forklarer dårlig, men håper du skjønner. Dårlig søvn her jeg ligger med en nyfødt. Men kontakt heller nav eller les litt nøye på reglene. Jeg havnet selv akkurat litt under de 25% forskjellen, så rimelig surt. Kunne fått mye mer i foreldre penger. Anonymkode: 585f4...dd2 https://familie.nav.no/hvor-mye Fyll ut dette så ser du selv hva som lønner seg. Anonymkode: 585f4...dd2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 Jeg fikk beregnet de 3 siste kalendermnd för permisjonen min startet. Har 80% fast stilling men jobbet mye ekstra så alt ble regnet med. Ikke overtid selvfölgelig. Anonymkode: 60e94...ce8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis det utgjør en forskjell på over 25% høyere enn de siste 3 mnd, så man kan søke om å heller få det tror jeg. Altså beregnet i mndslønn, forklarer dårlig, men håper du skjønner. Dårlig søvn her jeg ligger med en nyfødt. Men kontakt heller nav eller les litt nøye på reglene. Jeg havnet selv akkurat litt under de 25% forskjellen, så rimelig surt. Kunne fått mye mer i foreldre penger. Anonymkode: 585f4...dd2 Nei. Man kan ikke søke om det, NAV gjør en vurdering av inntekten innmeldt vs inntekten registrert i A-meldingen. Hvis forskjellen på de 3 mnd omregnet til årslønn varierer med mer enn 25% enn de siste 12 mnd, vil den inntekten som er mest representerbar hvis vedkommende ikke hadde vært i permisjon bli brukt. Anonymkode: 7bd07...898
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Jeg spurte nav i dag pga ny jobb med bedre lønn. Fikk beskjed om at arbeidsgiver må sende inntektsmelding, og foreldrepenger blir regnet ut fra lønn i fast jobb. Dagpenger (før perm) blir ikke regnet med/gkennomsnittsberegnet. Men jeg stoler ikke 100% på at det er riktig... Anonymkode: 06a9e...447
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg spurte nav i dag pga ny jobb med bedre lønn. Fikk beskjed om at arbeidsgiver må sende inntektsmelding, og foreldrepenger blir regnet ut fra lønn i fast jobb. Dagpenger (før perm) blir ikke regnet med/gkennomsnittsberegnet. Men jeg stoler ikke 100% på at det er riktig... Anonymkode: 06a9e...447 Det er riktig som de sier. Ny jobb er varig endring og er det som skal legges til grunn. Du kan sjekke rundskrivet om du ønsker å ha det skriftlig, men du må lete litt. Anonymkode: 7bd07...898
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå