Gå til innhold

Vanlig at mange gifter seg og får familie med noen de møter når de er 21/22 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig nå, at noen som blir kjærester når de er tidlig i 20-årene holder sammen "hele livet" og får familie sammen etc.?

Om man møtes når man er rundt 21 f.eks., og har møtt hverandres foreldre, vært på ferietur sammen med foreldrene til den ene, er forelsket?

Anonymkode: 6b953...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten bare se hva som skjer. Lev i nuet å ta det som det kommer. Enten er det riktig for alltid, evt for en stund også vokser dere fra hverandre på vegen.

Anonymkode: c3467...0dd

Skrevet

Vel, vi er begge i rundt 30 og har vært sammen i 8 år, gift i 4 av de. Jeg har kun 3 kollegaer av 20 som er sammen med den de møtte tidlig i 20årene

Anonymkode: 53a00...d13

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror det er veldig anpå hvor og i hvilket miljø man har vokst opp. I min familie har alle giftet seg tidlig, så det ligger nok både en forventning og et ønske om å gå i andres fotspor. Man søker nok etter en livspartner tidligere enn man gjør i andre miljøer hvor man ikke ser etter en partner før mange år senere. 

Anonymkode: 181d3...808

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke vanlig i 2023.

Anonymkode: 77f8d...725

Skrevet

Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men flere i min omgangskrets har gjort det. Nå er ikke vi "livet ut", men i slutten av 30-åra/begynnelsen av 40-åra. 

Jeg møtte min mann da jeg var 20, og vi har det fremdeles veldig fint.

Med det sagt, så er det enkelte rundt oss som har gått fra hverandre og. 

Skrevet

Ca 40% sjans for at ekteskapet havarerer i fasen 40-44 eller etter 10-14år.

Anonymkode: 99843...e81

Skrevet

Vi ble kjærester da vi var 14 år. Fikk barn og giftet oss da vi var 19 - så flere barn. Nå er vi bikket 30 og skal ta ut skilsmisse. Jeg tror ting gikk for fort.

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor vanlig er det egentlig nå, at noen som blir kjærester når de er tidlig i 20-årene holder sammen "hele livet" og får familie sammen etc.?

Om man møtes når man er rundt 21 f.eks., og har møtt hverandres foreldre, vært på ferietur sammen med foreldrene til den ene, er forelsket?

Det er ikke vanlig lenger. Jeg traff mannen da jeg var 21, og vi giftet oss da jeg var 23. Fikk alle 4 barna da vi var i 20 årene. Men dette var for 25 år siden da.

Anonymkode: a6e4c...f47

• Liker 1
Skrevet

Vi ble sammen som 15 åringer. Giftet oss da vi var 26. Fikk barn da vi ble 29. Har det veldig godt sammen ❤️

Anonymkode: cbc09...b6b

Skrevet

Jeg traff kjærsten min når jeg var 17, vært sammen i 20 år🥰

Anonymkode: 87299...43c

• Hjerte 1
Skrevet

Vi ble sammen da jeg var 18 og han 23. Giftet oss da vi var 24 og 29 i 2002 og fremdeles gift I et stabilt, godt og trygt ekteskap. 

• Hjerte 1
Skrevet

Møtte mannen min da vi var 23 og er gift på 11 året nå 😊 

Anonymkode: 843e2...29f

Skrevet

Jeg møtte mannen min da jeg var 20. Vært sammen i snart 30 år. Har 4 barn og meningsfulle jobber. Hadde en liten krise etter ca 10 år, men jobbet gjennom den.  Kunne ikke hatt det bedre sammen og har aldri angret på at vi bandt oss tidlig.  Jeg tror på den store kjærligheten, men det krever arbeid fra begge livet gjennom. 

Anonymkode: 8378e...a76

Skrevet

Møtte mannen min i 1997, jeg var 17 år, han 18. Vi har det fortsatt veldig fint sammen :) livet ut vet jo ingen, er det vits i å henge seg opp i det? Det er noen par fra samme tiden som fortsatt er sammen, men de fleste har gått fra hverandre. 

Anonymkode: d36d0...2d5

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke veldig vanlig lengre. Kanskje på bygda. 

De fleste som ikke har opplevd noe annet og blir sammen tidlig, skiller seg ofte. 

Anonymkode: 78656...4b6

Skrevet

Aner ikke hvor vanlig det er. Jeg var 18 og mannen var 23 da vi møttes. Giftet oss da jeg var 23 og han 28. Vi har vært gift i 18 år.

Anonymkode: 9e1ce...62f

Skrevet

I min omgangskrets (både bygd og Oslo) er dét det vanligste. Jeg møtte mannen min da jeg var 21, nå er vi 36 og har tre barn sammen. 
Vi har det utrolig fint, og er fortsatt «full klaff» - vi har vokst sammen der mange vokser fra hverandre og forblitt bestevenner. 

Anonymkode: 006d2...711

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke så vanlig. Men noen så klart. 

Anonymkode: feb42...87c

Skrevet

Jeg giftet meg forresten da jeg var 23 selv. Det varte ikke.

Anonymkode: feb42...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...