AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Det gjelder hovedsakelig psykiatri, men nå har jeg vært til en del kontroller på sykehus og det er relevant for meg å vite hva som feiler meg. Selv om jeg spør får jeg ikke svar og må finne det ut i journal selv og google meg frem til hva det betyr, og da kan det dukke opp mange skumle ting som ikke er relevant for meg, men som går under samme navn. I psykiatrien blir diagnoser satt og fjernet uten at jeg får beskjed, og det er relevant i feks akutte situasjoner da jeg alltid får spørsmål om diagnoser og fordi jeg ønsker å vite hva jeg har og ikke slik at jeg kan hjelpe meg selv på best mulig måte. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 5d3d1...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Antagelig er du veldig ung, og unge med psykiske diagnoser kan ta mer skade av å vite sin diagnose. Anonymkode: 624b7...146 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Min erfaring med dette i psykiatrien er at behandlere ikke nødvendigvis har oversikt over diagnoser selv. Jeg fikk f.eks. vite om en diagnose i forbindelse med en forsikringssak, og tok det opp med behandleren jeg hadde fast på poliklinikken fordi jeg ikke skjønte hvor den diagnosen kom fra. Hun måtte ta et skikkelig dypdykk i journalen for å finne ut av det, for det var ikke kjent for henne heller, og hun var absolutt ikke enig i at jeg passet inn under den. Den ble satt av en behandler jeg traff én gang i forbindelse med en innleggelse noen år tidligere. Behandleren på poliklinikken hadde jeg hatt lengre enn det. 😛 Anonymkode: 2b0c2...0f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå