Gå til innhold

Min kvinnelige personalansvarlig leder har mangel på empati

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Det ligger selvfølgelig en lang historie bak her og jeg har vært i kontakt med mine andre men mannlige ledere om konflikten. På et personlig nivå har jeg ingen problem med henne, men jeg møter ikke en personalansvarlig leder som er empatisk eller at jeg kan ha en dialog med når det kommer til jobbrelaterte ting. Jeg blir ikke hørt av henne, hun ønsker å sette meg i en boks hvor hun har forhånds dømt meg og jeg må liksom bevise meg hele tiden. Kom tilbake fra mammaperm nr to i fjor og vil ikke akkurat si at jobben satte realistiske mål og forventninger til meg; som førte til konflikten hvor hun valgte å gi meg beskjed ved å skjelle meg ut. Jeg gikk da til hennes ledere, hvor jeg ble hørt og arbeidsoppgaven min justert. Men, hun er personalansvarlig for meg selv om jeg har bedt om noen andre. Jeg virkelig prøver, men denne uempatiske harde kvinnen som minner meg om en politikker i debatt eller en advokat er det vanskelig å komme til dialog med. Det går utover hvordan jeg har det og jeg stiller meg selv hele tiden hvor mye jeg skal måtte godta. Får liksom høre «hva er du egentlig god til?» eller «ja men det å ha barn er bare sånn og må ikke påvirke jobb» og alt jeg kommer med av forslag og ideer er bare problematisk. Føler ikke jeg her har en leder som vil spille meg god eller ønsker å tilrettelegge for min livssituasjon eller møte meg på en god måte. Jeg prøver å holde meg vekke fra skuddlinjen, men det går som sagt utover hvordan jeg har det på jobb og også hvordan jeg yter. Når hadde du gått til verneombudet eller søkt ny jobb? 

Anonymkode: 5e3c8...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en god ide å involvere verneombudet, her høres det ut som det er rimelig stort sprik mellom forventningene dere har til hverandre. 

Husk at verneombudet også har til oppgave å ivareta leder. 

Dersom det at du har barn påvirker jobben din (ser sånn ut på det du skriver) ut over sykt barn dager og ammefri ett, så skjønner jeg henne også. 

Anonymkode: 6c474...a8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo ikke som et blivende sted så lenge hun jobber der. 

Anonymkode: b8973...16d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke personalansvarlig sitt ansvar å være empatisk, da har du misforstått oppgaven. Vedkommende skal forholde seg til gjeldene lover/regler/retningslinjer, og passe på at du gjør den jobben du er ansatt for å gjøre. Jobben må heller ikke tilpasse seg at du har fått barn, om det at du har blitt mor gjør det vanskelig for deg å fungere er det i bunn og grunn ditt ansvar, evt må du søke en annen jobb. Det er en merkelig generasjon som er kommet i arbeidslivet nå og tror arbeidsgiver skal gjøre alt på deres premisser, sånn er det ikke. Du har selvfølgelig heller ikke krav på å få en annen personalansvarlig, det er ikke de ansatte som bestemmer hvem som har sjef. Hva tenker du verneombudet skal gjøre egentlig? Du har ikke krav på at alt gjøres slik det passer deg, du må forholde deg til de reglene som er og de oppgavene du er satt til å gjøre. Passer det deg ikke lenger må du søke en annen jobb. 

Anonymkode: a80f4...85d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Føler ikke jeg her har en leder som vil spille meg god eller ønsker å tilrettelegge for min livssituasjon eller møte meg på en god måte. Jeg prøver å holde meg vekke fra skuddlinjen, men det går som sagt utover hvordan jeg har det på jobb og også hvordan jeg yter. Når hadde du gått til verneombudet eller søkt ny jobb? 

Hva mener du med tilrettelegge for din livssituasjon? 

Anonymkode: 096a7...a89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en god ide å involvere verneombudet, her høres det ut som det er rimelig stort sprik mellom forventningene dere har til hverandre. 

Husk at verneombudet også har til oppgave å ivareta leder. 

Dersom det at du har barn påvirker jobben din (ser sånn ut på det du skriver) ut over sykt barn dager og ammefri ett, så skjønner jeg henne også. 

Anonymkode: 6c474...a8b

Ts her. Konflikten var aldri pga min rolle som mor men forventning til leveranse vs min kompetanse. Til info kom kommentaren hennes som et motsvar til min (og hennes) leder som er i samme situasjon som meg med små barn og sykdom. Så da vet jeg at her er det ingen kjære mor fra henne på den fronten. Kan legge til at hun valgte å skjelle meg ut, uken etter at jeg hadde vært hjemme (godkjent av henne) med barn som hadde vært under en dagsoperasjon. Altså ikke et langstids sykt barn, men her tok hun å gikk til angrep på meg rett etter en hard uke for meg. Og var ikke interessert i å høre min side av saken, en sak jeg ikke hadde fått en advarsel om fantes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner har dårlige lederegenskaper generelt...blir fort gale.

Anonymkode: 6710b...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke personalansvarlig sitt ansvar å være empatisk, da har du misforstått oppgaven. Vedkommende skal forholde seg til gjeldene lover/regler/retningslinjer, og passe på at du gjør den jobben du er ansatt for å gjøre. Jobben må heller ikke tilpasse seg at du har fått barn, om det at du har blitt mor gjør det vanskelig for deg å fungere er det i bunn og grunn ditt ansvar, evt må du søke en annen jobb. Det er en merkelig generasjon som er kommet i arbeidslivet nå og tror arbeidsgiver skal gjøre alt på deres premisser, sånn er det ikke. Du har selvfølgelig heller ikke krav på å få en annen personalansvarlig, det er ikke de ansatte som bestemmer hvem som har sjef. Hva tenker du verneombudet skal gjøre egentlig? Du har ikke krav på at alt gjøres slik det passer deg, du må forholde deg til de reglene som er og de oppgavene du er satt til å gjøre. Passer det deg ikke lenger må du søke en annen jobb. 

Anonymkode: a80f4...85d

Ts her. Nei, men hennes oppgave som personal ansvarlig er å finne måter å spille arbeidstakere gode på. Og jeg har faktisk krav på å kunne spørr om redusert stilling til ungene mine er 10 år. Ikke at det er den veien jeg ønsker å gå. Her er mitt problem at jeg ikke får til en dialog med henne. Møter bare en politikker som skal vinne debatten og er dårlig på å lytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinner har dårlige lederegenskaper generelt...blir fort gale.

Anonymkode: 6710b...577

Ts her. Jeg forstår din kommentar. Men jeg vil faktisk si at siden hun er så komfortabel med konflikt så ser jeg at hun kan bli en god leder, men ikke som personal ansvarlig. Det sa jeg til hennes leder; det er to forskjellige lederroller det å ta stilling til arbeidstaker som har vondt i ryggen og det å lede prosjekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva mener du med tilrettelegge for din livssituasjon? 

Anonymkode: 096a7...a89

Ts her, å være imøtekomme med løsninger slik at arbeidstaker ikke ender med å bli sykemeldt eller å slutte i jobben. Og vi har hatt det, flere som har sluttet i jobben men før hun kom i denne rollen som er ny for henne i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...