Odasol Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 (endret) … Endret 13. april 2023 av Odasol
Qtispe Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Odasol skrev (2 minutter siden): Daten eller vi er vel på vei til å bli sammen. Han har en katt som tisser inne. Jeg veit ikke om jeg orker det, hva gjør jeg? Flere ganger jeg må vaske tiss når kommer på besøk. Og tråkket i tiss. Si til han at han må lære katten å enten bli tørr(kattesand) eller lære den å tisse ute, ellers orker du ikke å innlede et forhold med han 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Jeg elsker katt (har tre selv), og det hadde vært fullstendig uaktuelt for meg. En katt er helt naturlig veldig renslig. En urenslig katt har enten problemer, eller er tillært en stygg uvane. Jeg hadde en som var urenslig en liten periode, en omplasseringskatt som var veldig stresset, selv han tisset ikke så man tråkket i det. Anonymkode: 5e8c7...7e1 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Har du spurt ham hva tissingen skyldes? Kan være stress, kan være sykdom - uansett greit å sjekke opp i. En katt tisser normalt ikke inne uten at det er en bakenforliggende årsak som normalt kan fikses Anonymkode: a2e1c...8d1 4
Odasol Skrevet 13. februar 2023 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har du spurt ham hva tissingen skyldes? Kan være stress, kan være sykdom - uansett greit å sjekke opp i. En katt tisser normalt ikke inne uten at det er en bakenforliggende årsak som normalt kan fikses Anonymkode: a2e1c...8d1 Vært hos dyrlegen, finner ingenting.
Motelvibes Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Gi han friskt vann flere ggr daglig. Er viktig for nyrene.
Odasol Skrevet 13. februar 2023 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2023 (endret) .. Endret 13. april 2023 av Odasol
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Er den kastrert? Anonymkode: eb323...59e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 Er han flink til å tømme/vaske kassa? Anonymkode: eb323...59e 3
Odasol Skrevet 13. februar 2023 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2023 (endret) … Endret 13. april 2023 av Odasol
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Skrevet 13. februar 2023 Er kattedoen ren? Har dere brukt forskjellig type sand/pellets? Vasker dere selve doen i ny å ne? Er det rent rundt? Kan være katten blir stresset av deg også, eller andre ting som skjer i huset eller nabolaget. Har dere flere katter? Anonymkode: 307f3...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #13 Skrevet 13. februar 2023 Odasol skrev (2 timer siden): Han har prøvd det å, å tømme den hver dag, prøvd ulike typer katte Sand. Jeg veit ikke om jeg orker å være redd for å tråkke i tiss Prøvd? Det er en selvfølge å tømme kattedoen for avføring hver dag. Og jevnlig vaske kassen. Ever Clean er veldig bra sand. Den trenger også skikkelig kattemat, tørrfor fra veterinær eller dyrebutikk. Ikke tullet i matbutikken. Ellers er noen katter f eks tatt for tidlig fra moren, og har aldri fått lære skikkelige vaner. Er dyreelsker av rang selv, men forstår at andre ikke vil leve med visse kjæledyr. Man må heldigvis ikke bo sammen med kjæresten. Anonymkode: 6c305...8dd 2
Motelvibes Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 Rengjør kattedoen jevnlig. Altså, TØM ALT UT! Vask med såpevann! Ny sand og NOK sand og fjern vått og tørt kontinuerlig. ALDRI vask med salmiakk, da vil katta nekte å bruke den pga lukta. Det samme med klor. Heller ikke ha noe med salmiakk i nærheten (katter tåler det ikke og kjenner alt sånt mye sterkere enn oss mennesker) Ta med til dyrlege om det ikke fungerer, tegn på at noe ikke er som det skal. Katter er smarte og varsler ifra på denne måten. 1
Odasol Skrevet 28. februar 2023 Forfatter #15 Skrevet 28. februar 2023 (endret) .. Endret 13. april 2023 av Odasol
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #16 Skrevet 28. februar 2023 Noen katter pisser ikke i doen hvis det er noen klumper der fra før av, da pisser de heller på møblene. Hadde heller ikke orket dette. Pisset den inne før du kom inn i bildet? Anonymkode: b5923...a82
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #18 Skrevet 1. mars 2023 Odasol skrev (6 timer siden): Daten har prøvd alt. Jeg oppdager stadig kattetiss når er der. Redd for at sokkene mine lukter og at skoene mine lukter. Er på «vakt» når går rundt. Veit ikke om jeg orker dette. Og ikke riktig at daten må avlive katten heller for å velge meg Ta med deg noen slitte tøfler eller slipperser som du bruker inne hos kjæresten din, og så putter du dem i en pose når du skal dra og vasker dem eller bruker våtservietter og tørker over dem når du kommer hjem. Da slipper du å være redd for å tråkke i noe med bare strømper på, og du slipper å få det i skoene dine når du skal dra. Ellers så skjønner jeg at dette er veldig utrivelig, og selv om jeg elsker dyr tror jeg ikke at jeg ville ha orket å ha den katten. Da forutsetter jeg at dere har prøvd de rådene som står i tråden, og at veterinær har sjekket katten for sykdom. Det er veldig rart at den kommer inn etter å ha vært timevis ute, og så tisser på gulvene. Anonymkode: 1f42f...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå