AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har aldri vært syk over 16 dager, og har derfor aldri hatt behov for å være i kontakt med Nav. Jeg er nå sykmeldt på min 17. dag, og lurer derfor på om det er noe jeg må foreta meg for å utbetalt sykepengene fra Nav? Eller kommer jeg til å få en oppgave etter sykmeldingen går ut? Anonymkode: a8ef2...0c2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Ingen som vet? Anonymkode: a8ef2...0c2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Når sykemeldingen er gått ut må du sende inn et skjema ja. Der må du svare på om du har jobbet i perioden, hatt ferie i perioden. Og sikkert noe mer også. Dersom sykemeldingen er svært lang kan du sende dette skjemaet inn flere ganger iløpet av én sykemelding. Men tror ikke det er så vanlig. Arbeidsgiver må sende inntektsopplysninger til NAV. Anonymkode: b1c89...b12 1
Whistler Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Nav sender deg en oppgave på nav.no der du må søke om sykepenger.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Du trenger ikke gjøre noe akkurat i dag, nei. Dagen etter utløpet av sykepengeperioden, vil du få en oppgave på nav.no. Du må logge inn og fylle inn skjemaet, som heter søknad som sykepenger og sende det inn. Det er ikke vanskelig. Mener at det står hvilket kontonummer sykepengene vil bli utbetalt til. Noen over her skrev at dersom sykmeldingen er lang, må man sende inn skjemaet flere ganger. Det har jeg fått når sykmeldingen var 5 uker. Måtte sende inn for 2 uker, og deretter for 3 mnd. Men det kan jo hende at din arbeidsplasss forskutterer sykepengene? Det gjør min. Jeg får full lønn fra arbeidsgiver, og så blir sykepengene utbetalt til arbeidagiver i stedet for til meg. Må uansett sende søknad om sykepenger, altså. Anonymkode: 21d0f...c06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå