kineknute Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Hei! Den siste uka har ikke vært så ålreit. Kort forklart; nyrestein (ikke påvist), inn og ut fra sykehus, injeksjon med voltaren - som ikke skal gis i tredje trimester, totalt fire halve dager med faste (grunnet mulig operasjon), forskjellige beskjeder, mye venting, store mengder med morfin, +++. Jeg har hatt helgeperm fra sykehuset. Dette har gått OK. Har hatt étt smerteanfall som krevde en oxynorm. Med andre ord har jeg kun hatt murringer fra torsdag kveld, til i dag, utenom det ene anfallet lørdag morgen. Dro derfor til sykehuset, optimist og fornøyd. Får et slag i trynet; vi vil ha deg til observasjon ett døgn til, før vi tar en vurdering. Jeg var på ingen måte forberedt på dette, og det hele endte i masse gråt og angst. Tanken på å være på sykehuset gjør meg kvalm. Jeg takler det svært dårlig. Dobbeltrom, lite privatliv, alene. I tillegg har jeg en forferdelig bekkenløsning. I sykehussengen klarer jeg knapt å snu meg på egenhånd, og bekkenløsningen blir kraftig forverret. Jeg har per nå tre mulige løsninger på situasjonen. Hvis jeg er smertefri til legevisitt i morgen, så slipper jeg inngrep. Definer smertefri? Jeg kjenner murringer.. Jeg kan få nefrostomi, lokalbedøvelse, men må da mest sannsynlig gjennom operasjon etter fødsel. Nefrostomi må sitte til étter fødsel. Operasjon i full narkose - hente ut nyrestein (som ikke er bekreftet - men alle symptomer peker dit). For meg er dette et umulig valg, med mindre jeg er smertefri det neste døgnet. Jeg er livredd for operasjon i narkose, er i utgangspunktet redd for narkose - og nå gravid i tillegg? Neitakk! Veldig redd for å utsette den lille for noe. Nefrostomi er i og for seg et ufarlig inngrep, men jeg er redd den psykiske belastningen med å gå rundt med et dren på ryggen, og urinpose på beinet, vil «ta» meg. Mange har også endel plager rundt dette, mens andre har det i mange år - problemfritt. Lokalsykehuset ville sende meg på CT med lavdose stråling. Sykehuset jeg nå er på vil heller operere, uten bekreftet funn, enn å gjennomføre lavdose CT. Jeg blir så forvirret, og klarer ikke å ta noen standpunkter til dette… Har noen erfaringer med narkose og graviditet? Nefrostomi? Nyrestein? Anything?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Her må du snakke med helsepersonell som kan svare på alle spørsmål og diskutere alternativene mer detaljert med deg. Husk at smerte også er en påkjenning på kroppen, særlig når man er gravid. Spør sykehuset hvorfor de anbefaler det ene fremfor det andre når et annet sykehus har en annen mening. Man kan konferere med begge to på tråden samtidig. Anonymkode: 7cfd3...124 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå