AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Hei! Har oppdatert CV'en min og skulle ønske jeg hadde mer å putte inn under "annen erfaring". Lurer på om jeg kan putte gjennomført praksis via studiet der, eller om det ikke er noe man vanligvis gjør? Hva har dere under annen erfaring, og hva er "annen erfaring" som tar seg godt ut på en CV? Anonymkode: b5ccb...6c6
Andro Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Kommer an på alderen og yrkeserfaringen din, tenker jeg, og om det er relevant for jobben. Er du nyutdannet syns jeg at praksis under utdanningen er fint vite om. Har du jobba lenge ville jeg ikke vektlagt den, med mindre den var særlig relevant for søknaden. Andre erfaringer kan være verv av ulik art - fotballtrener, elevråd, politikk... Jeg hadde en søker til en omsorgsstilling som oppgav hvilken er faring som ligger i å ha et familiemedlem med funksjonsnedsettelse, og det var relevant i akkurat den settingen.
Gjest ti10 Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Det kommer jo an på hva slags jobb du sikter deg inn på. Det som er relevant for en type stilling, kan være totalt irrelevant for en annen stilling. Men hvis du er relativt nyutdannet og ikke har så mye erfaring i det hele tatt, er praksis fint å ta med.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har verv fra studietiden og verv i Dyrebeskyttelsen. Praksis fra studietiden har jeg under studiet, siden det er en obligatorisk del av studiet... Anonymkode: 76b87...30a
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Jeg ser på om du er engasjert/bremner for noe utenfor jobb, som at du feks er trener/leder i det lokale idrettslaget, aktiv i Røde Kors evt annet frivillig arbeid. Så hos meg vil en som har slike ting med stille forran i køen enn en som ellers har tilsvarende utdanning/erfaring. Anonymkode: 620c1...b6a
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Litt avhengig av hvilken jobb jeg søker, men jeg har bl.a skrevet at jeg har sittet i styret for borettslaget i x antall år, kasserer i y antall år, har jobbet frivillig på sommerleir for barn, og undervist i et instrument jeg spiller. Bruker det som passer best til jobben jeg søker. Anonymkode: 2a068...7ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå