AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Jeg er sykemeldt om dagen pga smerter i skuldre og nakke som stråler opp til hodet. Tar smertestillende som hjelper helt greit, men dekker ikke alt av smertene. Jobber i et yrke der det krever tungt arbeid og mye løfting. Går snart på veggene her!! Er det ok å besøke venner og kjæreste? Anonymkode: 11add...683
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Er du syk så holder du deg hjemme. Ferdig snakka Anonymkode: dd5e6...7c4
Djungelvrål Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er sykemeldt om dagen pga smerter i skuldre og nakke som stråler opp til hodet. Tar smertestillende som hjelper helt greit, men dekker ikke alt av smertene. Jobber i et yrke der det krever tungt arbeid og mye løfting. Går snart på veggene her!! Er det ok å besøke venner og kjæreste? Anonymkode: 11add...683 Selvfølgelig kan du besøke venner, skulle bare mangle. 18 6
Djungelvrål Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du syk så holder du deg hjemme. Ferdig snakka Anonymkode: dd5e6...7c4 Hun er ikke smittefarlig. Hva er formålet med å være hjemme? 16 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du syk så holder du deg hjemme. Ferdig snakka Anonymkode: dd5e6...7c4 Dette stemmer om det som feiler deg er smittsomt eller at andre aktiviteter vil forsinke tilfriskning. For de aller fleste vil det å gjøre noe kjekt/aktiviserende/nyttig++, som likevel er gjennomførbart, utelukkende virke positivt! Anonymkode: 6c6ef...bc3 11
tussi84 Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Du er sykemeldt fra jobb fordi du ikke kan utføre arbeidsoppgavene dine pga dine smerter. Du er heller ikke smittefarlig. Du er ikke sykemeldt fra å kunne ha et sosialt liv. Det å være sammen med fam/venner, eller gå på feks en kafé med noen er bare positivt, i alle fall for din mentale helse. 12 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er du syk så holder du deg hjemme. Ferdig snakka Anonymkode: dd5e6...7c4 Så ikke hun smitter venner og kjærsten med den vonde skulderen? Anonymkode: 474f9...1f9 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Når jeg var sykemeldt med ryggproblem var beskjeden fra fysio at jeg måtte ut å gå så mye så mulig, ikke sitte inne å sture.. Anonymkode: 233a2...661 6
Hedda-78 Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Finnes ikke noe fasit på det. Kommer jo an på hva man er sykemeldt for og hvor lenge. Gjør det som kan bidra til at du blir fortere frisk. Samt de aktivitetene som legen anbefaler. Min lege anbefaler lett trening, styrke- og tøyeøvelser, og gåturer i raskt tempo. Jeg vil si at det er ok å besøke folk, men ikke ok å hjelpe dem med flyttelasset, siden du ikke klarer løftene på jobb. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 Når du er sykemeldt så gjør du alt du greier, uten å bry deg om slik synsere som sitter og vurderer hva du gjør . Det er forskjell på et til to løft hjemme og regelmessig og statisk arbeid på jobb. Og selvsagt skal du sosialisere deg hvis du trenger det. Anonymkode: fc6ec...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 For det meste greie svar du får. Kommer jo helt an på hvorfor man er borte fra jobb. Belastninga rundt det spørsmålet der er det som gjør at jeg får det minst dobbelt så ille når jeg er borte fra jobb. Sett bort fra Koronatiden har jeg kun vært borte pga psykisk uhelse i noen perioder de årene jeg har jobbet, og da tillater jeg meg selv ofte ikke annet enn å ligge i sengen ut av skyldfølelse. Ikke konstruktivt men et hardt mønster å bryte ut av. Har vært hjemme fra jobb et par dager nå og da kan jeg bare være i senga frem til jeg må hente barn og være tilstede for dem. Å møte noen jeg kjenner idet jeg skal kjøre dem på fritidsaktivitet sa, det er helt ubeskrivelig fælt. Det var faktisk såpass at jeg nå blir nødt til å gå på jobb i morgen og late som jeg er blitt frisk igjen fra noe fysisk. Håper bare jeg klarer å kommunisere på en minst mulig rar måte og at jeg ikke får helt sammenbrudd ila dagen. I min jobb blir man sett og hørt hele tiden, man produserer noe hele tiden og har til enhver tid ansvar for en haug av mennesker. Det blir et umulig dilemma... Anonymkode: a0e72...2bf
Wednesday Addams Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 On 2/13/2023 at 6:08 PM, AnonymBruker said: Jeg er sykemeldt om dagen pga smerter i skuldre og nakke som stråler opp til hodet. Tar smertestillende som hjelper helt greit, men dekker ikke alt av smertene. Jobber i et yrke der det krever tungt arbeid og mye løfting. Går snart på veggene her!! Er det ok å besøke venner og kjæreste? Anonymkode: 11add...683 Besøk venner og kjæreste med god samvittighet, du. Selv er jeg sykemeldt nå på grunn av en ødelagt hånd, og jeg kan ikke jobbe med kun én hånd, naturlig nok. Det jeg imidlertid hadde vært forsiktig med om jeg var deg, var å publisere ting på sosiale medier. Det er mange som dessverre tror at sykmeldt betyr at en automatisk skal være lenket til seng eller sofa. Jeg opplevde selv at en kollega av meg fikk tilsnakk av sjefen når hun var tilbake på jobb. "Hvorfor var du ute på skogtur, du var jo liksom syk?" og lignende utsagn.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 Det er bare sunt å komme seg ut og være sosial hvis du greier det. Anonymkode: 548e3...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 Det du skal gjøre er det som kan hjelpe deg til å bli fortere frisk. Det du ikke skal gjøre er det som gjør deg dårligere. Gode venner og besøk er jo bare bra. Anonymkode: 85ba7...ef9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 Du må i hvert fall trene mye, så du blir bedre og kan komme tilbake på jobb. Anonymkode: 80fc0...72d 1
Bombasi Skrevet 14. februar 2023 #16 Skrevet 14. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 18.08): Jeg er sykemeldt om dagen pga smerter i skuldre og nakke som stråler opp til hodet. Tar smertestillende som hjelper helt greit, men dekker ikke alt av smertene. Jobber i et yrke der det krever tungt arbeid og mye løfting. Går snart på veggene her!! Er det ok å besøke venner og kjæreste? Anonymkode: 11add...683 Selvfølgelig kan du besøke venner og kjæreste. Du kan egentlig gjøre hva du vil. Gå tur, gå på kafè, gå på fjellet om du vil.. Men du burde holde deg unna festing, uteliv osv, for det setter deg i et dårlig lys og du vil få et forklaringsproblem. Endret 14. februar 2023 av Bombasi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå