AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Fikk høre ved henting at barnet mitt ødela klærne til en ansatt i barnehagen. Hn tegnet en tusj på ryggen til en ansatt som gjorde at klærne ikke er like fin lenger. Jeg har ikke fått snakket med den ansatte, men vet at vedkommende bruker dyre merkeklær på jobb. Vi tenkte å erstatte det ødelagte plagget, men hvor mye er vanlig å erstatte. 100% eller 50% av plaggets verdi? Er det frekt å be om kvittering av genseren hvis den er verdt mange tusen kroner? Kom gjerne med forslag. Dette er første gangen jeg har opplevd dette og vil gjerne gjøre opp. Tusen takk for svar. Anonymkode: 51b4d...83f
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 13. februar 2023 Absolutt ingenting. Sånt må de faktisk regne med kan skje. Anonymkode: 81ea3...1cb 81 18
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 De tusjene i barnehagen går vekk med en gang så bare tull. Anonymkode: 81ea3...1cb 12 1
Populært innlegg Lorieen Skrevet 13. februar 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 13. februar 2023 Dere skal ikke erstatte noe. Hvis en barnehageansatt bruker klær på jobb som ikke tåler en tusjstrek, så får hun ta lærdom av hendelsen! Makan til tull! 52 6
VXL100 Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Hvis vedkommende bruker dyre merkeklær i barnehagen så kan han selv ta regningen. 19 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Jobbet i barnehage selv under studietiden, og brukte selvsagt aldri dyre klær som jeg var redd for der. Det er dessuten barnehageansatte som har ansvaret for å passe på hva barnet ditt gjør i barnehagen. Dessuten er det merkelig at en barnehage bruker tusjer som ikke kan vaskes av om det kommer merker på klær eller lignede. Så dere skal selvsagt ikke erstatte noe som helst. Anonymkode: e6deb...bf6 27 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 Kjøp en På stell såpe til vedkommende. Herregud.. jeg har jobba i barnehage i flere år, hadde aldri fått meg til å be foreldre erstatte en genser. Er normalt å ha på seg klær etter hvor man er, i en barnehage er det naturlig nok mye gris og søl. Anonymkode: adf89...dff 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Det holder med et «uffda, det var dumt, beklager det.» Anonymkode: ccfe0...b11 8 1 5
smurfebuss Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Hvis noe skal erstattes må det da gå på forsikringen til jobben? Noen ganger kan man ikke unngå dyre klær i barnehagen. Jeg bruker f.eks ulltrøyer og ullgensere fordi jeg ikke vil fryse ute på jobb (ja, har de på inne og - jeg herjer jo ikke rundt som barna). Hvis en tusjstrek ikke går av er det nok brukt sprittusj - og de bør være utenfor rekkevidden til barna. 15 3
altflyter Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 (endret) I de fleste andre sammenhenger ville jeg tenkt at det var rett å erstatte noe barnet ditt har ødelagt, men som ansatt i en barnehage bør du ikke bruke klær som du er redd for. I en barnehage tenker jeg at man bør regne med gris og flekker som ikke går bort fra klær. Ikke minst har de ansatte et ansvar for å holde ting som tusj borte fra barn som ikke kan ha ansvar for permanent tusj enda 😊 Har du faktisk blitt bedt om å erstatte? Endret 13. februar 2023 av altflyter 13 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 Du skal ikke erstatte noe. På samme måte vi forventet at klærne barna bruker i barnehagen kan brukes i alle aktiviteter, må våre klær også det. Det at hun velger å bruke dyre merkeklær er hennes valg. Kjipt at det ble tegnet på genseren, men jeg er sikker på at beskjeden om det ikke ble gitt for at dere skal erstatte den. Anonymkode: bcfa2...337 11
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Skrevet 13. februar 2023 De fleste ansatte får kompensasjon hver måned i form av 300- 500 kr fra arb.giver ift klær. Så det er uhørt at dere skal betale noe! Anonymkode: a9d32...4e0 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #13 Skrevet 13. februar 2023 Dere skal ikke erstatte dette. Barnet var i barnehagen, ergo var barnet barnehagens ansvar. Ergo er det de som har ansvar for å sørge for at barnet verken får tak i tusjer eller gjør noe galt med de. For å sette det på spissen så er det heller ingen foreldre som får erstatning for ulltøy som barnehagen lar barna få male i, eller dyre vinterdresser som barna har på når barnehagen finner ut at det er moro å male på snøen. Anonymkode: 687ab...ee9 9
BobbySocks Skrevet 13. februar 2023 #14 Skrevet 13. februar 2023 Dette ville jeg beklaget og så lagt bak meg. Jeg hadde ikke erstattet noe. Hun var på jobb og får ta det med sjefen sin. 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #15 Skrevet 13. februar 2023 Ts her. Tusen takk for svar alle sammen. Den ansatte har ikke bedt om erstatning, men antok siden jeg fikk beskjed om det ved henting idag. Da sa en kollega at den ansatte med trist og lei seg fordi genseren ble ødelagt at jeg antok at vi må erstatte dette. Anonymkode: 51b4d...83f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #16 Skrevet 13. februar 2023 Ingenting. Anonymkode: bf928...257 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #17 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Absolutt ingenting. Sånt må de faktisk regne med kan skje. Anonymkode: 81ea3...1cb Her er jeg faktisk enig 😅 man bruker ikke dyre merkeklær på jobb i barnehage. Jobber selv som pedagog og hadde ikke forventet å fått erstattet klær 😅 Anonymkode: 5fa57...3ad 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #18 Skrevet 13. februar 2023 Det går jo begge veier fårn si, jeg synes jeg har vært flink til å merke klærne til barnet, men det hender jo at noen ting har blitt borte/havnet hos andre- det ville vært helt fjernt for meg å be barnehagen erstatte klær fordi barnet/jeg/monsteret som bor i garderoben har tatt eller ødelagt noe. Regelen går vel på at man ikke sender med/har på noe man ikke kan miste/ikke skal ødelegges. Den ansatte jobber med BARN. Kanskje dette var en lekse om å ikke bruke "dyre merkeklær" rundt småtroll som elsker å tulle og grise. Anonymkode: 56fb4...cad 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #19 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De fleste ansatte får kompensasjon hver måned i form av 300- 500 kr fra arb.giver ift klær. Så det er uhørt at dere skal betale noe! Anonymkode: a9d32...4e0 Du skal ikke betale noe, men det er ikke sant at alle i skole/bhg har kompensasjon for klær. Anonymkode: 098e4...24b 6 5
caroliine Skrevet 13. februar 2023 #20 Skrevet 13. februar 2023 Merkelig å gi beskjed om det. Uprofesjonelt. Seff skal du ikke erstatte. Heller ikke ha dårlig samvittighet for det: 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå