Gå til innhold

Bestilte pakke fra en billigkjede, mangler flere varer og de mener jeg juger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mener jeg juger, Fordi jeg har fellestrekk med et tidligere kjøp der jeg kun gjorde en bestilling på en profil samme dagen som jeg lagde den og den mottok jeg ødelagt i postkassen, sa i fra og de reklamerte. Mottok en pakke i dag, bestilt med en ny profil, lagd samme dagen som bestillingen pga jeg ikke husker epost og passord på den andre profilen. Mangler varer fra den, og swn virker åpnet men ikke skadet. Teipen satt løst på, og de mener at jeg juger pga fellestrekk... Noen som har opplevd dette før? Tror det er 1,5 år siden ellernoe den andre pakke ble klaget på. Og jeg bestiller MYE på nett og det har kun skjedd der så skal jeg få skylden for dette 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️😰😰

Anonymkode: cd388...760

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det verste er at det er bare snakk om noen hundre lapper, sokker, strømpebukse, cardigan og en kjole fra en billigkjede hvorfor skal man bli svindler for noen hundrelapper?? Verdiene er rundt 500 av det som mangler, husker ikke sist men det var ikke mye det heller. 

Skrevet

Si at dersom de ikke ordner opp kontakter du Forbrukerrådet og tv2hjelper deg.

Anonymkode: a42d0...1d7

Skrevet

Formuler det tydeligere og uten så mye fluff, så blir det nok lettere for deg å få rettet kjøpet. 

"Hei, jeg mottok pakken jeg bestilte fra dere og da jeg åpnet den så jeg at den ene kjolen jeg har betalt for ikke var der. Resten så fint ut. Fint om dere kan hjelpe meg med det.

På forhånd takk for hjelpen og ha en fin dag videre".

Dersom du har uttalt deg klart og tydelig, og det er snakk om så små summer så tror jeg rett og slett ikke på deg.

• Liker 9
Skrevet

Hvilken kjede er det?

Ta bilde av pakken og innholdet akuratt sånn det var når du mottok det. Regner med du har fått en liten eske som ikke hadde fått plass til alt du bestilte og ikke en stor eske tom for det som manglet?

Anonymkode: d05fa...abd

Skrevet
c_buk skrev (9 minutter siden):

Formuler det tydeligere og uten så mye fluff, så blir det nok lettere for deg å få rettet kjøpet. 

"Hei, jeg mottok pakken jeg bestilte fra dere og da jeg åpnet den så jeg at den ene kjolen jeg har betalt for ikke var der. Resten så fint ut. Fint om dere kan hjelpe meg med det.

På forhånd takk for hjelpen og ha en fin dag videre".

Dersom du har uttalt deg klart og tydelig, og det er snakk om så små summer så tror jeg rett og slett ikke på deg.

Folk har vel bedre ting å gjøre enn å sitte på nettet å trolle. Skrev her for dette var jævlig frustrerende å bli beksyldt så må jeg ha disse tingene så det blir jo enda dyrere for meg når jeg må beststille igjen... Fra en annen kjede da, skal aldri handle av disse igjen. Har screenshot men får ikke lagt det inn i kommentar til deg tydeligvis? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk har vel bedre ting å gjøre enn å sitte på nettet å trolle. Skrev her for dette var jævlig frustrerende å bli beksyldt så må jeg ha disse tingene så det blir jo enda dyrere for meg når jeg må beststille igjen... Fra en annen kjede da, skal aldri handle av disse igjen. Har screenshot men får ikke lagt det inn i kommentar til deg tydeligvis? 

Trenger ikke bevise noe 🙂 Jeg har bare veldig vanskelig for å tro at et firma opptrer så vriene når det er snakk om såpass små summer. Om ikke det er noe som skurrer da, men det må jeg bare anta at det ikke er.

Dersom de faktisk setter seg på bakbeina så hadde jeg sendt en medling/mail til og beskrevet situasjonen enkelt igjen. Og dersom ikke de følger opp sine plikter sendt saken inn til forbrukerombudet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvilken kjede er det?

Ta bilde av pakken og innholdet akuratt sånn det var når du mottok det. Regner med du har fått en liten eske som ikke hadde fått plass til alt du bestilte og ikke en stor eske tom for det som manglet?

Anonymkode: d05fa...abd

H&M. Det ble sendt i pose. Både denne gang og sist. Men denne gang i en "papp" pose. 

Skrevet

Jeg tror ikke på deg. Hvis pakken er såpass åpen at varer kan falle ut, og da mener jeg ikke småting som neglelakk, så ville posten reagert ved utlevering. H&M er ikke vanskelige med 500 kr. Det er tydelig at du er flagget som kunde fordi du opptrer uærlig og forsøker på nytt å svindle til deg ting med en ny epostadresse.

Anonymkode: 3ba8c...ff4

• Liker 6
Skrevet
c_buk skrev (12 minutter siden):

Trenger ikke bevise noe 🙂 Jeg har bare veldig vanskelig for å tro at et firma opptrer så vriene når det er snakk om såpass små summer. Om ikke det er noe som skurrer da, men det må jeg bare anta at det ikke er.

Dersom de faktisk setter seg på bakbeina så hadde jeg sendt en medling/mail til og beskrevet situasjonen enkelt igjen. Og dersom ikke de følger opp sine plikter sendt saken inn til forbrukerombudet.

Jo tydeligvis siden jeg har to profiler hos H og M bestilt en gang pr profil. Jeg har jo egentlig flere profiler der, hadde en jeg brukte i mange år men lagde ny for å få 10 % for nye medlemmer, så har jo 4 profiler og husker kun passordet til den siste. Men som jeg sa til de jeg handler jo alltid med personnummer så hvorfor skal jeg ha flere profiler for å svindle når jeg har personnummeret mitt 😰🤦🏽‍♀️Har jo flere profiler hos Nelly også og mange andre, da jeg startet med netthandel når jeg var 15 år og husker ikke halvparten av profilene jeg lagde den gangen. 😰 

Takk for tips, ja jeg vil jo at de skal reklamere hos posten selv om det er snakk om noen hundrelapper (500 ca), blir for dumt at man skal bli beskyldt for svindel pga flere profiler. Og jeg må uansett ha disse varene så jeg må bestille fra en annen nettside 2 cardigan, og strømpebukse hvertfall, det andre dropper jeg da. Verste jeg har vært borte i. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke på deg. Hvis pakken er såpass åpen at varer kan falle ut, og da mener jeg ikke småting som neglelakk, så ville posten reagert ved utlevering. H&M er ikke vanskelige med 500 kr. Det er tydelig at du er flagget som kunde fordi du opptrer uærlig og forsøker på nytt å svindle til deg ting med en ny epostadresse.

Ok, du kan tro hva du vil. Dette var en pose man kan åpne og klistre igjen. Om det så har glidd ut eller noen har vært langfingret får jeg jo aldri vite. Den ble levert på døra av posten.

Jeg er flagget som uærlig pga jeg har flere profiler (de sier 2) og reklamert på en pakke tifligere. Du vet man får 10% som velkomstbonus? Du har aldri laget flere profiler pga dette? Og jeg har flere eposter, jeg har til jobb, i forhold til barna og en til nettbestilling men jeg bruker de på kryss og tvers.

Har ikke tilgang til de gamle H og m profilene. Jeg var også 15 når jeg begynte med nettbestilling så har jo sikkert 100 profiler over alt jeg ikke har tilgang til. 

Jeg bruker ikke tiden min her på å juge. Hva får jeg ut av innlegget? Jeg lufter ut min frustrasjon.

Fikk en ødelagt pakke i juletider, der var alle varer i pakken men eskene til varene inni esken var bulkete, den ene var revnet og de så generelt dårlige ut. Dette var hos lampehuset og den gikk i retur da jeg ikke ville risikere at innholdet i eskene også skulle vært ødelagt. Posten sa ingenting om dette til meg. Har også motatt en helt åpnet pakke fra Jollyroom men manglet ingenting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, du kan tro hva du vil. Dette var en pose man kan åpne og klistre igjen. Om det så har glidd ut eller noen har vært langfingret får jeg jo aldri vite. Den ble levert på døra av posten.

Jeg er flagget som uærlig pga jeg har flere profiler (de sier 2) og reklamert på en pakke tifligere. Du vet man får 10% som velkomstbonus? Du har aldri laget flere profiler pga dette? Og jeg har flere eposter, jeg har til jobb, i forhold til barna og en til nettbestilling men jeg bruker de på kryss og tvers.

Har ikke tilgang til de gamle H og m profilene. Jeg var også 15 når jeg begynte med nettbestilling så har jo sikkert 100 profiler over alt jeg ikke har tilgang til. 

Jeg bruker ikke tiden min her på å juge. Hva får jeg ut av innlegget? Jeg lufter ut min frustrasjon.

Fikk en ødelagt pakke i juletider, der var alle varer i pakken men eskene til varene inni esken var bulkete, den ene var revnet og de så generelt dårlige ut. Dette var hos lampehuset og den gikk i retur da jeg ikke ville risikere at innholdet i eskene også skulle vært ødelagt. Posten sa ingenting om dette til meg. Har også motatt en helt åpnet pakke fra Jollyroom men manglet ingenting. 

Nei, fordi jeg er et ærlig menneske og vet at velkomsttilbud er til NYE medlemmer, ikke gamle medlemmer med ny epostadresse. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg har opplevd at de papirposene til h&m har kommet frem ganske så falleferdige selv. Én var blitt teipet (av posten?) ganske så grundig. Ingenting borte, men jeg stoppet å handle på nett hos h&m nettopp fordi jeg forutså at de papirposene kunne by på trøbbel og koste meg noen hundrelapper eller mer om pakken ble ødelagt

Anonymkode: de6b6...b3a

• Nyttig 1
Skrevet

Du snakker sikkert sant, men helt ærlig tenker jeg at det er litt fortjent. Opprette nye eposter i hytt og pine for å spare skarve 10 %? Du er uærlig og ikke en særlig god kunde. Hold deg til en e-post, da kan du også trykke glemt passord og få ny til mailen om du ikke husker. Null problem. 

Anonymkode: dc36f...7a2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessverre er det myyyyye svindel med nettkjøp, så de er nok på vakt. En av måtene det gjøres på er jo nettopp dette med å opprette flere profiler. 

Anonymkode: 052db...f5c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

H&M. Det ble sendt i pose. Både denne gang og sist. Men denne gang i en "papp" pose. 

Hmm merker jeg må sjekke min siste, synstest det var litt lite iforhold til hva jeg trodde skulle komme

Anonymkode: a5503...58d

Skrevet

Om det ikke er juridisk straffbart, så er det uetisk og opprette nye profiler for å få 10% bonus og andre goder. Du utnytter butikken, i verstefall kan det ende opp med at H&M slutter med å gi bonuser til kunder - på grunn av sånne som deg.

Kanskje på tide å kjøpe seg en notatbok eller lagre passordene dine et sted? Det er ganske uvanlig å ha mange brukerprofiler på et sted. Hvis man glemmer det, så er det bare å trykke på Glemt passord, så får man tilsendt ett nytt passord på e-post. 

Tenker det er positivt at du har fått passet på skrevet. Da har du kanskje lært noe nytt om moral og etikk😉

Anonymkode: 4ccd3...2f9

• Liker 4
Skrevet

Husk å alltid ta bilde for å dokumentere pakker som har blitt ødelagt under postgang, før du åpner de. Er du på post i butikk å henter en pakke som er ødelagt så kan de be en ansatt om å være vitne for deg. Hvis ikke blir det lett ord mot ord dessverre.,

Bare de to siste ukene så mottok jeg en pakke fra Høie med to sett dynetrekk i, der var pakken helt åpen. Som en vanlig butikkpose uten hanker som ikke var blitt teipet igjen. Dette var postnord, så jeg hentet den i butikken og siden ingenting manglet så orket jeg ikke klage

I dag fikk jeg en herpet gave fra venninna mi; hun hadde puttet den i en vanlig konvolutt og konvolutten var helt opprevet, så opprevet at posten selv hadde puttet den i en gjennomsiktig pose. Gaven var ikke så stor, så bare flaks at den ikke har ramlet ut. Så jeg kommer til å klage over røff håndtering av pakker.

Men når dette allerede har skjedd en gang før hos samme butikk så kan jeg forstå at de blir mistenksomme. Og i en sånn setting så er man avhengig av butikkens velvilje. Hva skjedde første gangen, fikk du refundert det som var borte? Jeg måtte betale en kjole jeg sendte i retur til Miinto en gang; butikken påsto at kjolen ikke hadde dukket opp. Og jeg hadde ikke kvittering, og det var heller ikke digital retur-registrering. Hadde valgt Klarna som betaling, og måtte bare betale for å unngå inkasso. Veldig kjipt med ingen kjole og 800kr rett ut av vinduet.

Men jeg kan forstå at de blir mistenksomme når du har opprettet flere kontoer og det samme skjer på nytt. Trodde ikke det gikk an å opprette flere kontoer heller jeg pga man registrerer fødselsdato, adresse, mobilnummer som kunde.

Skrevet

Har aldri opplevd og har bestillt godt over 1000 pakker. Men hvis du har som vane at dette skjer, så anbefaler jeg deg å ta bilde av pakken før du åpner den.

Anonymkode: c8aac...b87

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hmm merker jeg må sjekke min siste, synstest det var litt lite iforhold til hva jeg trodde skulle komme

Anonymkode: a5503...58d

Oi ja da burde du sjekke opp i dette, hvis man bestiller veldig mye eller ofte er det fort å glemme hva man har bestilt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...