Gå til innhold

Lounge på Gardermoen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ventet i SAS sin vip/premium lounge, gratis mat, drikke og det man måtte ønske. Kjempe behagelig ☺️. Det er ikke en lounge du kan kjøpe avgang til, ihvertfall ikke sist jeg var der. Det er kun for SAS sine beste og/eller viktigste kunder. 

Både på Gardermoen og på Kastrup. Loungen på Kastrup var best, men nå er vel ikke disse loungene de samme som Avinor sin. Litt mer eksklusivt kanskje.

Anonymkode: a27eb...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Noen erfaring fra avinor? Er det verdt det? 

Anonymkode: 5b7da...536

Med lang ventetid, så tja. Har kjøpt meg inn i Oslo en gang fordi jeg reiste med annet flyselskap enn StarAlliance. Tipper de får mat fra samme produsent som de andre loungene på G.moen. Men bare verdt det om du må vente mer enn rundt tre timer, koster vel 3-400 kr. 

Anonymkode: 722f7...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ventet i SAS sin vip/premium lounge, gratis mat, drikke og det man måtte ønske. Kjempe behagelig ☺️. Det er ikke en lounge du kan kjøpe avgang til, ihvertfall ikke sist jeg var der. Det er kun for SAS sine beste og/eller viktigste kunder. 

Både på Gardermoen og på Kastrup. Loungen på Kastrup var best, men nå er vel ikke disse loungene de samme som Avinor sin. Litt mer eksklusivt kanskje.

Du kan kjøpe deg inn i loungen til StarAlliance, men bare hvis de har plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan kjøpe deg inn i loungen til StarAlliance, men bare hvis de har plass. 

Ikke den innerste sas loungen ven? Kun den vanlige. Litt mer stas inni vip

Anonymkode: 86a21...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Brukar0

Jeg har brukt den på Innland mange ganger når jeg har fullprisbillett med lounge inkl. og jeg har litt ventetid. Greit med litt gratis mat, snacks og vin + lett tilgang til stikkontakt for lading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gratis inngang via banken. Jeg synes ikke det er verdt å bruke pengene på. Hvis du pleier å ta 2-3 glass med alkohol før flyet så lønner det seg, ellers ikke. Det er ofte fullt, maten er ikke den beste og de setter frem snacks fra First Price. Tappebrus som ofte er doven. Men siden vi har det inkludert så er det greit å vente der istedenfor på gaten. Det var noe bedre før, men nå etter korona er det blitt enda dårligere.

Anonymkode: 9f02b...052

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva som er mere stas her, vet jeg ikke. Men du kan blande din egen drink, drikke musserende samt at der er litt færre folk, ergo roligere og bedre å sitte og jobbe. Ikke mer hokuspokus enn som så. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serveringen er ikke noe særlig å rope hurra for, men som ventested hvis du har et par timer til flyet så er det et behagelig sted med gratis internett.

Anonymkode: 0b061...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Gull loungen innerst er ikke mye å skryte av, men ja, den er litt mer stile.

Anonymkode: 13e54...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit på rolige dager, ventet 7 timer på 17.mai et år.. Sove å drakk champagne i fred å ro.

Anonymkode: c30c9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har gratis inngang via banken. Jeg synes ikke det er verdt å bruke pengene på. Hvis du pleier å ta 2-3 glass med alkohol før flyet så lønner det seg, ellers ikke. Det er ofte fullt, maten er ikke den beste og de setter frem snacks fra First Price. Tappebrus som ofte er doven. Men siden vi har det inkludert så er det greit å vente der istedenfor på gaten. Det var noe bedre før, men nå etter korona er det blitt enda dårligere.

Anonymkode: 9f02b...052

Helt enig, hvorfor skal lounger i Norge være så ræva. Jeg har vært både på Star alliance sin og den British Airways bruker på OSL. Og jeg har også vært på Lufthansa sin business lounge i Munchen og BA sin business lounge på Heatrow. Og må si at tilbudet på OSL er en særdeles dårlig kopi av de jeg har vært på i Munchen og London.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar 😊 Hva slags mat? Koster nesten 200 for et glass med vin på flyplassen, så skal vel ikke nye til for at det lønner seg tenker jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anya66 skrev (13 minutter siden):

Takk for svar 😊 Hva slags mat? Koster nesten 200 for et glass med vin på flyplassen, så skal vel ikke nye til for at det lønner seg tenker jeg da?

Salatbar av ymse slag, brød og to sorter suppe. Frukt, chips og saltstenger. Torsdager er det pølsefest. På morgenen havregrøt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra to besøk i OSL-Lounge på Gardermoen:

Første gangen jeg var der betalte jeg meg i den "vanlige" delen. Det var helt ok. Tilgjengelig drikke var mugger med diverse juice og vann, samt brus, øl og vin på tappekran. Maten var en salatbar med diverse, en suppe og litt forskjellig pålegg og rundstykker. Ikke noe fancy, men det var roligere der enn i terminalen (det var en ganske travel dag), så verdt de 250 kronene det kostet den gangen.

Andre gangen hadde jeg tilgang til premium-delen, da jeg fløy business class med et av selskapene som har avtale med loungen (Emirates). Der var litt større utvalg av alkohol der (bobler av noe slag samt mulighet til å blande noen drinker), men matutvalget var ganske likt det jeg husket fra den "vanlige" delen. Den største fordelen der vs den "vanlige" delen synes jeg var at det var mye roligere der.

Anonymkode: 3cc7c...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt, for alle loungene på gardermoen;

De måler seg ikke mot lounge mange andre steder.

Men de er helt greie. Det er mye mer behagelig å sitte der enn i terminal, og greit å jobbe eller se en serie. Maten er ok. Hvitvinen er ok, og god øl for de som liker det. Bedre drikke i vip. 

Så om man spiser et måltid og tar 1-2 glass vin, og setter pris på litt ro (unntaket kan være SAS innland en hektisk ettermiddag), så lønner det seg raskt.

Har også brukt treningsrom og dusj, det er en grei måte å slå ihjel litt tid på. 

Anonymkode: d6817...00c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva som er mere stas her, vet jeg ikke. Men du kan blande din egen drink, drikke musserende samt at der er litt færre folk, ergo roligere og bedre å sitte og jobbe. Ikke mer hokuspokus enn som så. 

Det du nevnte der er deg som er mer stas.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Greit på rolige dager, ventet 7 timer på 17.mai et år.. Sove å drakk champagne i fred å ro.

Anonymkode: c30c9...40b

Champagne er det nok ikke, men de har musserende vin😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 16.17):

Noen erfaring fra avinor? Er det verdt det? 

Anonymkode: 5b7da...536

Ja det synes jeg den er, koster 350,-

Anonymkode: 6f874...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 16.57):

OSL har egen lounge hvor alle kan kjøpe plass så lenge det er plass

Anonymkode: 6f874...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...