Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ung ufør med 27000kr i mnd før skatt. Har nå søkt jobber. Hvis jeg jobber 60% vil jeg ha en årlig inntekt på 420 000kr. Kan jeg få startlån med en slik inntekt? Noen som vet? 🙏

Anonymkode: eaac5...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men startlån mener jeg husbanklån. 
ts

Anonymkode: eaac5...fc2

Skrevet

Kanskje. Hvis du jobber og tjener 420k kan det hende de mener du har sparepotensiale og kan søke i vanlig bank da. 

Det er bare å prøve. 

Anonymkode: 38471...a6b

Skrevet

Som ung ufør kan du få startlån, men startlån er for de med varig nedsatt inntekt og uten mulighet til å opparbeide seg egenkapital for lån i vanlig bank. Om du har arbeidsevne så vil de bruke den mot deg og si at da er ikke inntekten din varig nedsatt når du vil få en normal inntekt av å jobbe, og de vil si at du har evne til å spare til egenkapital selv og derfor ikke kvalifiserer.

Anonymkode: a842e...d1e

Skrevet

Sannsynlig så får du ikke, men det får en jo se etter en har vært i kontakt med de.

Anonymkode: 8983e...178

• Liker 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet

tja, mange faktorer som spiller inn.

Har du barn under 18 er sannsynligheten større.. Har du derimot mye forbruksgjeld blir sannsynligheten mindre. Har du samboer øker den ytterligere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som ung ufør kan du få startlån, men startlån er for de med varig nedsatt inntekt og uten mulighet til å opparbeide seg egenkapital for lån i vanlig bank. Om du har arbeidsevne så vil de bruke den mot deg og si at da er ikke inntekten din varig nedsatt når du vil få en normal inntekt av å jobbe, og de vil si at du har evne til å spare til egenkapital selv og derfor ikke kvalifiserer.

Anonymkode: a842e...d1e

Det du skriver er feil. Jeg jobber i 100% stilling og tjener 580 000,- i året. Jeg fikk innvilget startlån på 3 mill. fordi jeg har barn, det er dyrt på leiemarkedet her, så jeg har ikke fått spart opp egenkapital og jeg er alene med ett barn.

Anonymkode: 30537...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...