Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, babyen min blir straks 1 år og fortsatt er søvn en evig kamp. Hver jævla dupp på dagen, hver jævla kveld så skriker og skriker hun. Nekter å sove. Skriker til hun sovner. Har prøvd alt!!! Sjekket for allergi, sjekket øre, sjekket mage, vært hos 3 barneleger, kiropraktor, manuellterapaut og de finner ikke noe galt. De sier det er nok bare personligheten hennes og det blir bedre etterhvert. Jeg er så sykt lei barneskrik. Førstemann var ikke sånn! Jeg skal være hjemme med henne til august, men jeg vet ikke om jeg orker mer. Jeg kan seriøst telle på én hånd hvor mange ganger i livet hun har vært lett å få til å sove. Bare i dag var det 1.5 time på første lur hvor hun endte opp overtrøtt selvfølgelig. Så var det 45 min med kjøring og trilling før hun slukna til slutt. Og nå har jeg holdt på i 50 min og hun bare skriker. Vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre mer. I tillegg er jeg syk med 39 feber og hatt bihulebetennelse i snart 2 uker men må opp og passe baby. 

Hva faen skal jeg gjøre?? 

Anonymkode: 55e32...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff :( Det der er helt grusomt å stå i. Bruker du ørepropper? Jeg fant ut at på det verste så følte jeg meg bittelitt mindre koko når jeg kunne dempe volumet litt på den måten. Løser ingenting altså, men gjør det bittelitt lettere å tåle.

Anonymkode: 1e835...bfd

• Liker 1
Skrevet

Stress ned selv. Jo nærmere du er en klikk, jo vanskeligere blir det for baby å sovne. Du blir irritert i bevegelsene dine, og forplanter uroen din over til baby. 

Du må finne måter å roe ned DEG på. Få ned din puls, og roe ned bevegelsene dine. Sett på noe avslappende musikk kanskje,  og dans veldig rolig med.. og tenk på pusten din. Ro ned. 

Anonymkode: 8aa30...3d4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Pappaen, foreldre/svigers, veninner?

Du trenger pause. Om så bare noen timer noen ganger i uka. 

Anonymkode: 4e67f...680

• Hjerte 1
Skrevet

Føler så inderlig med deg! Vi har hatt det på samme måte med vår... og alle velmenende råd opplevdes mest frustrerende, siden vi selvsagt hadde prøvd ALT. Det var en kamp, og jeg endte opp utbrent og sykemeldt etter ca. 1 år. Tok meg mange år å tørre å bli gravid igjen... Dette er sikkert ingen hjelp, men forhåpentligvis bittelitt, å vite at man ikke er helt alene❤️ Det er totalt utmattende, selv om det er sant at det "blir bedre".... 

Anonymkode: 581bd...0b8

• Hjerte 1
Skrevet

Endre på permisjonen slik at far tar en tørn hjemme! Du trenger å føle deg som en person igjen og få litt luft rundt ørene. 

Og kom deg ut og ettermiddagen, uten barn! Da får far ta over. Gå på trening, i svømmehallen, en tur, til ei venninne, hva som helst.

Og forresten, hvorfor stresse sånn med søvnen? Kan være det bare blir bøll fordi barnet trenger mye mindre søvn enn det du tror. Min levde godt på 30 min dupp 3 ganger for dag, og det ble helt forferdelige dager når jeg ikke fulgte hans rytme...

Anonymkode: 9508f...c54

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor mange dupper på dagen? Her ble det mye bedre når vi gikk ned til 1 dupp for dag.

På kvelden var det eneste som funket at jeg la meg i senga sammen med han til han sovnet. Vi samsov til gutten var 3 år. Nå er sønnen min 4 år og han kommer fortsatt inn på rommet vårt av og til, men sover stort sett i egen seng. 
Send mannen på gjesterommet og ta annenhver natt med baby, alt for å overleve. ❤️

Det er så uendelig slitsomt, den evige jakten på søvn.. føler med deg i massevis. 

Anonymkode: 14161...f99

Skrevet

Tenker du må ta vare på deg selv også, har du noen som kan avlaste deg litt? Ikke godt å gå slik, ta på ørepropper slik at du skjermer deg for gråten, en helsesøster anbefalte dobbelt opp med ørepropper og støydemper på utsiden, sett på noe musikk eller podcast.

Anonymkode: 36aad...0e9

Skrevet

Hvor mange ganger sover hun? Kanskje du må kutte ned på dagsoving og endre på leggetid kveld? Her sluttet ungen å sove dupp når han var 1,5 år. 

Anonymkode: b6afe...e77

• Liker 1
Skrevet

Du trenger avlastning, en pause rett og slett! Noen som er villig til å være barnevakt? Eventuelt sjekk inn på hotell/hos venner/familie en helg?

Så tenker jeg, er det nødvendig med dupp på dagtid? Hvis det er 0 dupp som må til for at ungen skal slukne kl 18-19 på kvelden. Jeg holdt på slik med førstemann, trodde jeg skulle bli gal. De i barnehagen påpekte det ved oppstart, at dette barnet hadde visst ikke tid til å sove. Tok kanskje et halvt år så begynte duppingen å fungere i bhg og plutselig hjemme også. Jeg merker fremdeles at døgnrytmen blir skikkelig påvirket om vi lar ungen sove utpå/legge seg senere osv, strenge rutiner er det som fungerer best selv om vi har prøvd å være avslappet akkurat det.

Anonymkode: 5b535...4a1

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Elaine Marley, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...