AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Del Skrevet 13. februar 2023 Jeg har alltid vært en som kan snakke med nesten hvem som helst om hva som helst. Jeg har alltid funnet det særlig enkelt å snakke med jenter som er yngre enn meg. Jeg har aldri prøvd meg på jenter som er mer enn et par år yngre og har ingen fetisjer for det, men nå er jeg redd for at folk skal begynne å tolke det sånn. Jeg har alltid blitt godt likt og er en tullete person, men da jeg pratet med to yngre jenter på treningssenteret i dag merket jeg at de ble brydd. Det har ikke skjedd før Jeg blir egentlig litt irritert. Ikke på de, men på samfunnet som setter alle i bås fordi en del menn er ekle. Jeg føler det er galt at jeg som ikke har dårlige hensikter må tilpasse meg det. For meg som er en veldig åpen person blir det som å tråkke på glasskår. Alternativet er at jeg blir totalt stille og innesluttet. Jeg tror ikke jeg klarer noen mellomting. Hva tenker dere jeg skal gjøre? For ordens skyld er jeg nesten tredve Anonymkode: ed860...959 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 13. februar 2023 #2 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har alltid vært en som kan snakke med nesten hvem som helst om hva som helst. Jeg har alltid funnet det særlig enkelt å snakke med jenter som er yngre enn meg. Jeg har aldri prøvd meg på jenter som er mer enn et par år yngre og har ingen fetisjer for det, men nå er jeg redd for at folk skal begynne å tolke det sånn. Jeg har alltid blitt godt likt og er en tullete person, men da jeg pratet med to yngre jenter på treningssenteret i dag merket jeg at de ble brydd. Det har ikke skjedd før Jeg blir egentlig litt irritert. Ikke på de, men på samfunnet som setter alle i bås fordi en del menn er ekle. Jeg føler det er galt at jeg som ikke har dårlige hensikter må tilpasse meg det. For meg som er en veldig åpen person blir det som å tråkke på glasskår. Alternativet er at jeg blir totalt stille og innesluttet. Jeg tror ikke jeg klarer noen mellomting. Hva tenker dere jeg skal gjøre? For ordens skyld er jeg nesten tredve Anonymkode: ed860...959 Kun basert på det lille du skrev her så høres det mer ut som at du bare er litt sosial klein, enn at du er ekkel eller creepy. Det er jo fryktelig irriterende å bli plaget av andre når man trener, og jeg kan tenke meg at det ikke akkurat er først gang at de jentene blir plaget av en ufarlig mann som bare ville prate litt. Mitt tips basert på syltynt grunnlag. Fortsett å være sosiale og åpne deg med dine egne venner og bekjente. Og bli bedre på sosiale situasjoner med fremmede. Noen ganger er en prat passende, andre ganger ikke. 17 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Del Skrevet 13. februar 2023 Noen folk syns det er ok at fremmede slår av en prat, andre folk syns ikke det. Du må respektere at ikke alle er like sosiale som deg, det har ikke nødvendigvis noe med alderen din å gjøre. Alder kan såklart være en faktor, men hva du faktisk sa til disse jentene er jo minst like viktig. Med mindre noen spurte meg om noe veldig spesifikt ifht trening (f.eks hjep med et aparat eller hvor noe er), har jeg absolutt ingen interesse av å prate med fremmede på trening uavhengig av kjønn eller alder. Anonymkode: 2862d...635 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Del Skrevet 13. februar 2023 Skjønner at det er irriterende å bli stemplet som gammel gris bare fordi man er utadvendt og liker å slå av en prat med folk flest. Men dette er nok bare den erfaringen disse jentene har gjort seg og ganske mange andre ungjenter opp i gjennom tidene. Om du skal være litt irritert og bitter på noen, så må det nesten bli de mindre hyggelige eksemplarer av ditt eget kjønn, som dessverre ser ut til å være relativt godt representert. Men synes bare du skal fortsette å vise en hyggelig interesse så ungjenter kan gjøre sge andre erfaringer med menn på din alder. Anonymkode: 7dd99...7f5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Del Skrevet 13. februar 2023 Hvor gammel er du? Når er en mann en gammel gris? Ved hvilken alder? Anonymkode: e5612...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har alltid blitt godt likt og er en tullete person, men da jeg pratet med to yngre jenter på treningssenteret i dag merket jeg at de ble brydd. Det har ikke skjedd før Mens de trente eller på vei ut av senteret? Det er for meg stor forskjell. Anonymkode: 83ed9...b3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Del Skrevet 13. februar 2023 Du er 29 og flørtet med noen som var under 20 år. Ja så klart de ble brydd. På et treningssenter attpåtil. Anonymkode: 8c94a...c24 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Del Skrevet 13. februar 2023 Hvis du vil virke mindre ekkel, så kan du slutte å kalle voksne kvinner for jenter. Anonymkode: 8d84d...412 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Del Skrevet 13. februar 2023 Se det sånn her: Du var et sted med mye slanger. Du visste at noen av slangene kunne drepe deg og at veldig mange av de kunne skade deg. Du visste ikke hvilke av slangene som var farlige eller ikke. Da hadde du fått en helt naturlig reaksjon når du var rundt slanger om å være ekstra på vakt og å unngå dem, sannsynligvis vært redd for dem også. At damer er skeptiske til fremmede menn er helt naturlig. Det er ikke fordi "samfunnet setter menn i bås", det er fordi svært mange menn er farlige for kvinner og fordi kvinner gjennom hele livet opplever at menn er ubehagelige mot oss, og at det gjelder alle type menn, ikke bare en type mann som vi kan kjenne igjen. Da blir man på vakt for alle type fremmede menn som oppfører seg må måter som kan minne om måten de farlige og ubehagelige mennene oppfører seg. Hvorfor skulle du i det hele tatt snakke med disse to yngre jentene som trente? Om du bare tenkte å være hyggelig så må du faktisk evne å sette deg inn i dems sko før du tar deres helt naturlige reaksjon så personlig. Har du et problem med å ta hensyn til kvinners trygghetafølelse så er det ikke kvinner eller samfunnet du skal være sint på, men på menn. Det er menns oppførsel og menns holdninger mot kvinner som er årsaken her. "Ikke alle menn" sier du? Men du hadde vel ikke tenkt "Ikke alle slanger" selv når du var i et rom fullt av slanger og en kom mot deg som du ikke visste om var giftig eller ei💡 Anonymkode: 1172c...cd0 7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Del Skrevet 13. februar 2023 Slutt å syte. Anonymkode: f8b2d...c63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 13. februar 2023 #11 Del Skrevet 13. februar 2023 (endret) Jenter liker ikke å bli pratet til på treningssenter med mindre du er skikkelig hot. Hvis du tviler på om du er det så er du dessverre ikke det. Beklager, det er ikke mening å være frekk eller noe. Det er bare sånn det er. Treningsenter er bare ikke stedet hvor fremmed folk møtes og sosialiseres. Aner ikke hvorfor det er blitt slik. Greit hvis man har klasse trening som yoga eller spinning for det er et felless aktivitet. 29 er ikke en gammel gris. 35+ ja. Endret 13. februar 2023 av Btw 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Del Skrevet 13. februar 2023 Noen liker ikke å bli pratet til av fremmede, uansett hvem det er snakk om. Folk er forskjellige. Noen kan f.eks ha angst. Anonymkode: 62531...c93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompetent Skrevet 13. februar 2023 #13 Del Skrevet 13. februar 2023 (endret) Det er mere kvinner som har utviklet en intens avsky mot menn de ikke er interessert i å forplante seg med. Har ikke noe med de fleste menn å gjøre, er bare kvinner som er blitt heterofobe. Endret 13. februar 2023 av Kompetent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompetent Skrevet 13. februar 2023 #14 Del Skrevet 13. februar 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Se det sånn her: Du var et sted med mye slanger. Du visste at noen av slangene kunne drepe deg og at veldig mange av de kunne skade deg. Du visste ikke hvilke av slangene som var farlige eller ikke. Da hadde du fått en helt naturlig reaksjon når du var rundt slanger om å være ekstra på vakt og å unngå dem, sannsynligvis vært redd for dem også. At damer er skeptiske til fremmede menn er helt naturlig. Det er ikke fordi "samfunnet setter menn i bås", det er fordi svært mange menn er farlige for kvinner og fordi kvinner gjennom hele livet opplever at menn er ubehagelige mot oss, og at det gjelder alle type menn, ikke bare en type mann som vi kan kjenne igjen. Da blir man på vakt for alle type fremmede menn som oppfører seg må måter som kan minne om måten de farlige og ubehagelige mennene oppfører seg. Hvorfor skulle du i det hele tatt snakke med disse to yngre jentene som trente? Om du bare tenkte å være hyggelig så må du faktisk evne å sette deg inn i dems sko før du tar deres helt naturlige reaksjon så personlig. Har du et problem med å ta hensyn til kvinners trygghetafølelse så er det ikke kvinner eller samfunnet du skal være sint på, men på menn. Det er menns oppførsel og menns holdninger mot kvinner som er årsaken her. "Ikke alle menn" sier du? Men du hadde vel ikke tenkt "Ikke alle slanger" selv når du var i et rom fullt av slanger og en kom mot deg som du ikke visste om var giftig eller ei💡 Anonymkode: 1172c...cd0 Det er ingen grunn til at kvinner skal frykte noe som helst på et offentlig sted under påsyn av en rekke mennesker. En fobi mot slanger er noe som trenger psykologisk behandling, likeledes en fobi mot det motsatte kjønn. Dette er usunne og misandrine holdninger. Kanskje kvinner kunne gått på treningssentre kun for kvinner, da kunne de kikket på hverandre og pratet sammen uten noen irrasjonell frykt for å bli bitt av slanger eller edderkopper, eller hva de nå assosierer i sine mannsfiendtlige sinn med det motsatte kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 13. februar 2023 #15 Del Skrevet 13. februar 2023 Kompetent skrev (1 minutt siden): Det er ingen grunn til at kvinner skal frykte noe som helst på et offentlig sted under påsyn av en rekke mennesker. En fobi mot slanger er noe som trenger psykologisk behandling, likeledes en fobi mot det motsatte kjønn. Dette er usunne og misandrine holdninger. Kanskje kvinner kunne gått på treningssentre kun for kvinner, da kunne de kikket på hverandre og pratet sammen uten noen irrasjonell frykt for å bli bitt av slanger eller edderkopper, eller hva de nå assosierer i sine mannsfiendtlige sinn med det motsatte kjønn. Det finnes jo egne områder for kvinner å trene, nettopp for å slippe å trene sammen med menn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #16 Del Skrevet 13. februar 2023 Bare fortsett å vær den du er. Du høres hyggelig ut. At jentene ble litt brydd har nok mer å gjøre med at de følte seg litt eksponerte på treningssenteret og var utrygg på hva slags intensjoner du hadde. Spesielt hvis de var unge. Da bør man være litt forsiktige. Selv ønsker jeg ikke å snakke med NOEN når jeg trener. Vil ikke en gang ha med meg kjæresten min. Jeg har ikke et godt forhold til min egen kropp, selv om den ser fin ut, og vil ikke oppleve noen form for oppmerksomhet når jeg trener. Hadde en mann begynt å oppsøke meg/flørte på treningssenteret hadde jeg fått skikkelig angst for å dra dit igjen. Det er ubehagelig. Der sitter jeg, svett og i stramt treningstøy og gjør ulike kroppslige øvelser også skal jeg begynne å bekymre meg for menn? Det spiller ingen rolle hvor hyggelige de er. Jeg vil bare være alene med mine egne kroppskomplekser. 😛 Anonymkode: c3cfb...354 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bieter Skrevet 13. februar 2023 #17 Del Skrevet 13. februar 2023 Nå er det sånn at det er unormalt å snakke med fremmende i Norge i de fleste situasjoner. Det betyr at de som faktisk bryter den sosiale normen og snakker med fremmende, er mistenkelige. Akkurat slik mange snille mennesker kunne skreket høyt midt på gata, men de fleste som gjør det er ikke normale og de fleste vil være mistenksomme mot deg om du gjør det. Fremmende som plustelig snakker til meg er som regel rusmisbrukere e.l. Tidlig ifjor husker jeg at jeg kom i prat med en eldre mann på togstasjonen og han var bare hyggelig. Men som regel er det folk som er rusa, vil tigge e.l som tar kontakt med meg på gaten. Det har ikke noe for seg å ta sjansen bare for å slå av en prat med en fremmend du aldri vil se igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #18 Del Skrevet 13. februar 2023 Hvor gamle var disse jentene? For noen tenåringsjenter ser eldre ut enn hva de er. Har selv en datter som startet å bli sjekket opp av eldre menn, fra hun var 13 år, flere ganger selv om jeg var tilstede. Anonymkode: 4a694...d96 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 13. februar 2023 #19 Del Skrevet 13. februar 2023 Hvis de er veldig unge syns de nok det er kleint om fremmede voksne småprater med dem, uavhengig av kjønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #20 Del Skrevet 13. februar 2023 Bieter skrev (25 minutter siden): Nå er det sånn at det er unormalt å snakke med fremmende i Norge i de fleste situasjoner. Det betyr at de som faktisk bryter den sosiale normen og snakker med fremmende, er mistenkelige. Akkurat slik mange snille mennesker kunne skreket høyt midt på gata, men de fleste som gjør det er ikke normale og de fleste vil være mistenksomme mot deg om du gjør det. Fremmende som plustelig snakker til meg er som regel rusmisbrukere e.l. Tidlig ifjor husker jeg at jeg kom i prat med en eldre mann på togstasjonen og han var bare hyggelig. Men som regel er det folk som er rusa, vil tigge e.l som tar kontakt med meg på gaten. Det har ikke noe for seg å ta sjansen bare for å slå av en prat med en fremmend du aldri vil se igjen. Dessverre er det slik at det er noe rart med folk som tar kontakt med en ut av det blå. Det er kanskje en normal person 1 av 50 ganger. 😅 Anonymkode: 53a07...76e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå