AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har en tendens til å være litt sær, så vil bare høre om det er normalt eller ikke å reagere på at nabobarna leker i hagen min uten å spørre om det er greit. Vi bor i et rekkehus og har et godt forhold til naboene, treffes ute ofte og barna er like gamle og leker sammen til vanlig. De er alle barnehagebarn, så de er ikke ute alene enda. Men i dag er de antageligvis syke og hjemme fra barnehagen, og leker i min hage mens far mekker på noe i garasjen. De må fysisk inn en port for å komme inn til vårt område, og den porten klarer de ikke å åpne selv. Ville du sagt noe? Jeg sitter på hjemmekontor og det er forstyrrende med lyd rett utenfor stuevinduet, selvom de ikke leker høylydt. Vil ikke være hun sure nabokjerringen akkurat, men jeg hadde aldri latt egne barn leke i andres hager. Anonymkode: 57242...7cb 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Følg de tilbake til egen hage Anonymkode: c254b...989 16 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Normalt å reagere. Hadde definitivt sagt i fra siden du blir forstyrret. Hvorfor kan de ikke leke i sin egen hage? Anonymkode: 5ad5f...861 12 1
svartkatt Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Er jeg sær som synes det er frekt og merkelig og.. jeg synes det er ufattelig at noen går inn i andres hage. Hvorfor gjør de det? 😆 Jag de vekk 😇 12 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Normalt å reagere. Hadde definitivt sagt i fra siden du blir forstyrret. Hvorfor kan de ikke leke i sin egen hage? Anonymkode: 5ad5f...861 De var sikkert lei av egne leker. svartkatt skrev (4 minutter siden): Er jeg sær som synes det er frekt og merkelig og.. jeg synes det er ufattelig at noen går inn i andres hage. Hvorfor gjør de det? 😆 Jag de vekk 😇 Jeg kan ikke jage vekk småbarn! 😅 Men jeg får ta meg en prat med faren. Anonymkode: 57242...7cb
svartkatt Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De var sikkert lei av egne leker. Jeg kan ikke jage vekk småbarn! 😅 Men jeg får ta meg en prat med faren. Anonymkode: 57242...7cb Hehe skjønner det 😊
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 Så foreldrene har åpnet porten for å slippe ungene inn i din hage? Det er bare frekt 😳 Anonymkode: f8ef7...0b2 15 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Syns du reagerer helt normalt! Ville gått ut og sagt at siden du jobber, må du ha det stille rundt deg, og dine barn er ikke hjemme av den grunn, så derfor må de leke i sin egen hage. Ville selvfølgelig sagt det hyggelig, men så høyt at far hører det. Anonymkode: b4fcd...b82 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Jeg blir nysgjerrig på om porten var lukket og faren har åpnet den for barna, eller om dere har glemt å lukke porten så barna bare har gått inn i hagen din uten at faren er helg oppmerksom på det. Hvis faren har åpnet porten er det jo litt rart. Anonymkode: 9725c...1fe 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 Det er frekt. Men husker selv vi måtte få beskjed som barn. Særlig hvis vi var vant til å leke der med barna som bodde der, da følte vi oss nok litt husvarme. Men er glad foreldrene mine var strenge og lærte at vi ikke kunne gjøre det. Du er på en måte heldig som har en åpenbar unnskyldning til å be dem leke his seg selv, så du ikke blir forstyrret! I tilfelle naboen ikke har forståelse for at du ikke syns det er greit de bare går inn hos deg… Mange frekke folk🤯 Anonymkode: 6ac22...f3c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg blir nysgjerrig på om porten var lukket og faren har åpnet den for barna, eller om dere har glemt å lukke porten så barna bare har gått inn i hagen din uten at faren er helg oppmerksom på det. Hvis faren har åpnet porten er det jo litt rart. Anonymkode: 9725c...1fe Porten var lukket. Jeg har hund og lot den være ute i hagen tidligere på dagen, så jeg er helt sikker på at den var lukket og at ungene umulig kan åpne den selv. Anonymkode: 57242...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Skrevet 13. februar 2023 Vi jager barna tilbake i egen hage. I vår hage er barn kun velkomne, om de leker med vårt barn. Vi hadde en liten "ulykke" for noen år siden i vår hage. Et av nabobarna ramlet opp i putekassa vår og kom ikke opp igjen. Vi visste ikke at han var i vår hage og mor fant han ikke. Hvor lenge han var oppi der, vet jeg ikke. Men jeg antar det var en stund, ettersom ungen sov da vi tilfeldigvis fant han. Etter det satte vi opp gjerde mot naboeiendommen. Når det leker barn i hagen, har vi oppsyn med dem. Jeg er ikke barnehage eller park for andre sine barn. Anonymkode: 8b8dd...dd3 3 9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #13 Skrevet 13. februar 2023 Det er vel ikke verre enn at du går bort til den mekkende mannen og sier pent at det er fint om barna hans ikke kommer og leker i hagen din. Trenger ikke skrive innlegg på internett for å være normalt høflig mot naboene. Anonymkode: 1189a...25b 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #14 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De var sikkert lei av egne leker. Jeg kan ikke jage vekk småbarn! 😅 Men jeg får ta meg en prat med faren. Anonymkode: 57242...7cb Ikke jage. Du behøver bare vennlig følge dem til porten, og lukke den etter dem. Det er ikke deres feil at de er der. Eller som du sier, snakke med faren. Men jeg ville prøvd å fulgt dem til sin hage først, så ville vel foreldrene ta hintet. Anonymkode: f7c53...9f2 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #15 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Porten var lukket. Jeg har hund og lot den være ute i hagen tidligere på dagen, så jeg er helt sikker på at den var lukket og at ungene umulig kan åpne den selv. Anonymkode: 57242...7cb Her har du jo ende et «argument» for å be dem ikke gå inn i hagen! At du slipper ut hunden, og ikke vil at andre unger skal være med den alene. Vet du ikke trenger noen grunn for å be dem dra, men kan jo være greit i tilfelle naboen har null forståelse for at du bare ikke vil ha dem der. Anonymkode: 6ac22...f3c 11 1
Gjest takinova Skrevet 13. februar 2023 #16 Skrevet 13. februar 2023 Du har jo både hund, port og hjemmekontor, så her ligger alt til rette for en vennlig tilrettevisning. Uten port tror jeg ikke jeg ville vært komfortabel med å sende (kjente) barn ut av hagen min.
Gjest Warrior Skrevet 13. februar 2023 #17 Skrevet 13. februar 2023 Jeg hadde sagt noe ja. Hadde jaget de bort fra min eiendom, tatt de med til foreldrene og snakket alvorlig med foreldrene om at det her er ikke greit. De får ha egne barn på sin egen eiendom og jeg vil ikke se dette skje en gang til uten å spørre meg først. Andres barn har ingenting på andres eiendom å gjøre uten lov. Så si i fra er mitt råd.
avent Skrevet 13. februar 2023 #18 Skrevet 13. februar 2023 Hadde bare gått over til far og sagt at du ikke kan ha barna i hagen da du har hjemmekontor i dag og derfor ikke kan ha barn som leker og bråker rundt deg, men at de heller kan komme over når dine unger kommer hjem. Er helt innafor å gi beskjed. Men det er veldig lurt og gi beskjed sånn med en gang, istedenfor at dette blir en vane å både foreldre og barna tror at det er greit siden du aldri har gitt beskjed, men heller bare gått rundt og irritert deg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #19 Skrevet 13. februar 2023 Snakk med far! Og ikke "kan ikke ha barn i hagen pga hjemmekontor eller fordi hunden er ute", det åpner jo for idiottolkningen at det er greit utenom arbeidstid eller når hunden er inne. "Ingen barn i hagen vår når ikke de er der for å leke med våre barn 😊". Anonymkode: 2b22c...057 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #20 Skrevet 13. februar 2023 Bare gi beskjed at du ikke ønsker at barna skal gå inn i din hage å leke, og at du har hund som du ofte slipper løs - noe som kan føre til uheldige situasjoner mellom hund/barn OG at hunden faktisk kan stikke av! Jeg hadde klikka om noen (en voksen person) åpnet gjerdet til hunden min😡 Anonymkode: 88518...cf3 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå