Gå til innhold

Hvorfor bli kjæreste med noen du ikke finner attraktiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overbevist om at mange tar til takke med en kjæreste man egentlig ville rangert på den nederste delen av skalaen hva gjelder utseende. Personlighet veier etter mitt syn ikke opp for manglende utseende, hos en kjæreste skal alt være på plass. Jeg er klar over at smaken er ulik, det er ikke greia her. Jeg tenker på de som er mindre attraktive selv, som blir kjæreste med en annen med utseende i mot seg, som man ikke ville valgt om man kunne valgt fritt. Hvordan orker man sex med en lite attraktiv person, i år etter år?

Anonymkode: 9732a...f6f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne aldri vært sammen med én som jeg ikke synes er fin på utsiden og innsiden. Men da tenker jeg på et smil som smelter meg og øyner jeg drukner i. Jeg blåser i om han har 10 kg for lite eller for mye, eller om han går med siste mote og har perfekte tenner og stylet hårsveis døgnet rundt. Hverken jeg eller han kunne vært fotomodeller. Men vi er begge fine, og jeg er søt og han er barsk. Ingen av oss er ekle. Jeg synes jeg var ekkel før pga cellulitter, men han sier hele meg er deilig 😍 Jeg er ikke dum. Jeg tror ikke han hadde synes det var dumt hvis lårene mine plutselig ble glatte. Men jeg stoler 100% at han liker meg som jeg er. Og det er ikke HAN som demper belysningen på soverommet for å si det sånn.

Anonymkode: 62e5f...f73

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er overbevist om at mange tar til takke med en kjæreste man egentlig ville rangert på den nederste delen av skalaen hva gjelder utseende. Personlighet veier etter mitt syn ikke opp for manglende utseende, hos en kjæreste skal alt være på plass. Jeg er klar over at smaken er ulik, det er ikke greia her. Jeg tenker på de som er mindre attraktive selv, som blir kjæreste med en annen med utseende i mot seg, som man ikke ville valgt om man kunne valgt fritt. Hvordan orker man sex med en lite attraktiv person, i år etter år?

Tja. Man kan vel både være god i senga og ha en fin personlighet selv om man ikke har "utseende med seg" som du skriver. Og ut fra det du skriver scorer du ikke øverst på alle kriteriene du heller. Vil heller ligge med en som er glad i meg for den jeg er resten av livet, enn en som deg som dumper meg den dagen kroppen begynner å forfalle eller jeg havnet i en ulykke og ansiktet ble skadet...

Og hvem i all verden kan "velge fritt"? Om du så hadde vært "Brad Pitt"(sett inn det som passer) hadde jeg ikke sett på deg to ganger etter å ha hørt ordene som kom ut av munnen din...

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Blizz1 skrev (11 minutter siden):

Tja. Man kan vel både være god i senga og ha en fin personlighet selv om man ikke har "utseende med seg" som du skriver. Og ut fra det du skriver scorer du ikke øverst på alle kriteriene du heller. Vil heller ligge med en som er glad i meg for den jeg er resten av livet, enn en som deg som dumper meg den dagen kroppen begynner å forfalle eller jeg havnet i en ulykke og ansiktet ble skadet...

Og hvem i all verden kan "velge fritt"? Om du så hadde vært "Brad Pitt"(sett inn det som passer) hadde jeg ikke sett på deg to ganger etter å ha hørt ordene som kom ut av munnen din...

Jeg hadde absolutt ikke sjans på Brad Pitt nei, siden du først må angripe meg. 😂 Men jeg har heller ikke sex med noen lenger ned enn en 8er på min skala. Og som sagt skal alt være på plass hos en kjæreste, også utseendet, i tillegg til en fantastisk personlighet.

Det er helt åpenbart at mange ikke har store krav til partnerens utseende og det er utenfor min fatteevne at man orker å ha sex med noen man ikke synes er veldig tiltrekkende. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde absolutt ikke sjans på Brad Pitt nei, siden du først må angripe meg. 😂 Men jeg har heller ikke sex med noen lenger ned enn en 8er på min skala. Og som sagt skal alt være på plass hos en kjæreste, også utseendet, i tillegg til en fantastisk personlighet.

Det er helt åpenbart at mange ikke har store krav til partnerens utseende og det er utenfor min fatteevne at man orker å ha sex med noen man ikke synes er veldig tiltrekkende. 

Men det er jo mer enn bare utseendet som gjør en person tiltrekkende. Begge de to "mennene i mitt liv" ville jeg aldri ha snudd meg etter på gaten. Men GUD så kjekke og tiltrekkende jeg syntes de var da jeg ble bedre kjent med dem.
Han jeg er samboer med nå blir jeg nå tent på bare ved å se at han går foran meg. Jeg syn han er så kjekk at jeg nesten blir sjenert av å se på ham, selv om vi har bodd sammen i fire år. Selv om jeg de første gangene jeg traff ham tenkte at han der kan jeg aldri bli forelsket i,

Anonymkode: 801b3...470

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
33 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg virker du veldig "grunn". Det du synes er vakkert, er ikke hva jeg synes er vakkert eller andre igjen synes er vakkert. Er det noe jeg har forstått så er det mange kvinner som tror de ikke er vakre på grunn av reklame og samfunnet generelt. Ekskona mi var den vakreste i verden for meg, men hadde utrolig lav selvtillit og det virket som hun ikke trodde på meg i det hele tatt og det var umulig å overbevise henne om det motsatte. Ingen av oss var "fotomodeller", men vi var vakre i hverandres øyne. 

Du bruker betegnelsen "ta til takke med" og det virker litt søkt på meg. De fleste mennesker velger partner ut fra personlige preferanser og det har ingenting med å "ta til takke med". Vi gjorde valget vårt ut fra vi så på som vakkert og personlighet som passet oss.

Endret av Useless
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Har vært forelsket i flere jeg ikke syntes var veldig fine sånn ved første øyekast. Har blitt forelsket først etter at jeg ble litt kjent med dem. De fleste mennesker har noe ved seg utseendemessig som man nødvendigvis ikke synes er så pent, men det ser jeg bort i fra og fokuserer på det jeg synes er pent. Det er uansett utstrålingen som er sexy.

Anonymkode: 6f258...46e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi de synes personen er sexy og attraktiv, selv om hen kanskje ikke er det som kalles billedskjønn. 
Nå er det jo subjektivt hva folk tiltrekkes av. En som er uattraktiv for deg kan jo være veldig attraktiv for en annen person. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har en kompis som ikke er særlig pen, men fy søren så mange damer han har dratt siste 10 åra. Han har en vannvittig sjarmerende utstråling, han er alltid hyggelig, godt likt og har aldri vært player. Alltid fine damer som vil ha han, og heldigvis har han bare endt opp i forhold med pene og snille damer i de årene jeg har kjent han. Ved første øyekast kan han jo se ut som en som ikke fortjener damene han dater, men det henter han så til de grader inn igjen på personlighet og væremåte.

Har man ikke utseendet med seg så må man kompansere med noe annet.

Endret av Macro
  • Liker 11
Skrevet (endret)

Vi er veldig ulike mtp hva vi finner attraktivt. Jeg er bare tiltrukket av det du har i hodet, og samspillet oss imellom.

Utseende har ikke mye å si. Skulle jeg plukke på noe er det kanskje folk som er veldig tynne og små, det er ikke min preferanse. Likevel har det såpass lite å si at jeg likevel kunne forelska meg i en tynn spjæling, om personligheten var stor.

Endret av Andro
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror du mangler litt forståelse for at hva som oppfattes som attraktivt er svært individuelt... Du vil nok bli oppfattet som attraktiv av mange, men i det de blir kjent med dine verdier og tankesett, vil din attraksjonsverdi synke betraktelig. 

Det finnes mange kjekke menn der ute, la oss ta f.eks Andrew Tate, han ser jo ikke så verst ut, egentlig.. Kanskje han hadde funket som en ons (om han var helt ukjent for meg), men han hadde jo ikke "funket" i lengden, og hvorfor sier jo seg selv. 

Anonymkode: c3d53...464

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mennesker man er glad i er alltid mer attraktive. Jeg syns min partner er kjempevakker selv om han ikke ser det selv.

Anonymkode: d259a...dad

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er svært krevende og lite givende å ha seg med uattraktive personer. Utseende er alfa og omega. Ser fram til den dagen sex-roboter blir til forveksling like ekte kvinner, da vil alle menn kunne få oppfylt drømmene sine, uavhengig av inntekt og utseende.

Endret av Kompetent
Skrevet
Kompetent skrev (12 minutter siden):

Det er svært krevende og lite givende å ha seg med uattraktive personer. Utseende er alfa og omega. Ser fram til den dagen sex-roboter blir til forveksling like ekte kvinner, da vil alle menn kunne få oppfylt drømmene sine, uavhengig av inntekt og utseende.

Enig, det blir en god dag når det skjer. Tenk om vi ENDELIG får bukt med det enorme voldtektsproblemet? Da kan jo folk bare ligge med roboter i stedet for å tvinge seg på andre.

Anonymkode: c5ce4...b35

• Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, det blir en god dag når det skjer. Tenk om vi ENDELIG får bukt med det enorme voldtektsproblemet? Da kan jo folk bare ligge med roboter i stedet for å tvinge seg på andre.

Anonymkode: c5ce4...b35

Absolutt. Kvinner kan endelig slippe jobben med å være sex-objekter for menn. Men hvem vet om ikke menn da vil holde seg unna kvinner i så stor grad, at de må gå i sæd-banker for å bli befruktet, og derfor går glipp av hundretusener i barnebidrag. Medaljer har ofte en bakside.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier bare: drit i det. Drit i å bli sammen med ei dame dere ikke er tiltrukket av, bare for å bli sammen med noen. Jeg har opplevd to slike forhold, og de ødela meg fullstendig. Så før dere gjør noe slik, tenk hva dette gjør med kvinnen i forholdet. Alt fra sexnekt, utroskap, dårlig behandling osv. 

Anonymkode: 28555...d62

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kompetent skrev (Akkurat nå):

Absolutt. Kvinner kan endelig slippe jobben med å være sex-objekter for menn. Men hvem vet om ikke menn da vil holde seg unna kvinner i så stor grad, at de må gå i sæd-banker for å bli befruktet, og derfor går glipp av hundretusener i barnebidrag. Medaljer har ofte en bakside.

Bare slapp av du. 99% av menn er ikke verdt å avle på. Det beste er at de holder seg til robotene sine og råtner i husene sine der de kan kjøpe seg så mange roboter at det tyter plastromper ut av utgangsdøra. Det er bare sunne menn som aksepteres av sædbanker, og de fleste menn er ikke sunne, verken i hode eller kropp.

Anonymkode: d026d...de1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare slapp av du. 99% av menn er ikke verdt å avle på. Det beste er at de holder seg til robotene sine og råtner i husene sine der de kan kjøpe seg så mange roboter at det tyter plastromper ut av utgangsdøra. Det er bare sunne menn som aksepteres av sædbanker, og de fleste menn er ikke sunne, verken i hode eller kropp.

Det var ikke det evgeniske aspektet jeg tenkte på, det var det økonomiske for kvinner. Dersom en kvinne blir kjørt på tjukken av varer fra en sædbank, må ikke han som donerte den betale barnebidrag. Dersom hun lurer en mann til å bedekke henne, må han betale bidrag månedlig i 18 år. At kvinner ser på menns kropper med avsky og forakt, ser man utallige eksempler på her på forumet. Menn som ikke vil ha dukker, kan jo bare reise til Thailand hvis de ønsker seg ekte vare.
En løsning for å få fram vakrere og bedre mennesker, kunne jo vært å tilby uattraktive og uintelligente menn og kvinner å sterilisere seg, mot en monetær kompensasjon fra Staten, helt frivillig, naturligvis.

Endret av Kompetent
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Mange er tiltrukket av folk som ligner på en av foreldrene sine.

Anonymkode: 32ab4...91c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og barnebidrag betales som regel ikke ved 50/50-fordeling, noe som er hovedregelen her i Norge. 

Anonymkode: 28555...d62

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...