AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Tok test torsdag på kk. De sa de skulle ringe opp om fikk negativt svar. Nå ser jeg et nummer har ringt meg men finner det ikke på 1881 osv. Har sånn angst for det er dem... Hadde de ringt fra et sånnt nummer eller et nummer som tilsa Haukeland? Prøver ringe opp men kun opptatt Anonymkode: 4c7d5...b05
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Hm jeg tok NIPT-test via en klinikk i utlandet da men da ringte de uannsett for å forklare resultatene. Det er jo ikke direkte ja/nei men en % risiko de får som svar. Negativt svar er vel også bra, så du har kanskje misforstått det de sa? At de mente de ringer deg for å fortelle om negativt resultat som jo betyr at det ikke er funn/funnet lav risiko for trisomi? Anonymkode: 772f6...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Hm jeg tok NIPT-test via en klinikk i utlandet da men da ringte de uannsett for å forklare resultatene. Det er jo ikke direkte ja/nei men en % risiko de får som svar. Negativt svar er vel også bra, så du har kanskje misforstått det de sa? At de mente de ringer deg for å fortelle om negativt resultat som jo betyr at det ikke er funn/funnet lav risiko for trisomi? Anonymkode: 772f6...3fd Har ikke fått svar på prøven..mener da positivt. Anonymkode: 4c7d5...b05
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke fått svar på prøven..mener da positivt. Anonymkode: 4c7d5...b05 Ja altså de ringte meg for å gå gjennom og forklare resultatene og så fikk jeg dem på mail etterpå. Men som sagt dette var ikke via norsk sykehus så jeg kan ikke svare for rutinene på Haukeland. Tenker bare det burde være sånn at man får resultatene forklart ikke bare sendt i brev? Men er kanskje ikke kapasitet til det på sykehusene. Håper alt er fint med testen din ❤️ Du kan jo sjekke i Helsenorge og Pasientsky om det ligger noen testresultater eller melding der. Anonymkode: 772f6...3fd
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Jeg tok i Danmark, de ringte uansett utfall. Så ikke ta sorgene på forskudd, TS! Anonymkode: a69f8...6e8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 I Norge ringer de ikke om resultatet ikke viser risiko for avvik hvertfall, tok NIPT på Ahus i fjor og fikk bare brev(!) i posten. Men altså, skjult nr kan jo være hva som helst og du får neppe resultatene så raskt så gjetter på at det er noen andre som har ringt deg. Anonymkode: c7cb5...732
Gjest EmKay Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 Jeg tviler på at de bruker et nummer som ikke er søkbart. Husk at prøvesvar ofte også kan finnes på helsenorge.no. Om de har prøvd å ringe og ikke fått svar, så ringe de opp igjen. Om du likevel kjenner på det kan du alltids ringe dem selv om spørre om prøvesvarene har kommet inn
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I Norge ringer de ikke om resultatet ikke viser risiko for avvik hvertfall, tok NIPT på Ahus i fjor og fikk bare brev(!) i posten. Men altså, skjult nr kan jo være hva som helst og du får neppe resultatene så raskt så gjetter på at det er noen andre som har ringt deg. Anonymkode: c7cb5...732 Jeg tok på stavanger sykehus og fikk telefon midt i romjula om normale funn, så noen steder ringer de med det også altså. Søk opp nummeret på haukeland og se om det ligner. Her er det i hvertfalø sånn at alle sykehustelefoner starter med 5151. Om det er fra haukeland så ring føde poliklinikk. Anonymkode: a0842...1d4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Jeg fikk beskjed om at de ringer ved unormale funn, men også om de må ta prøven om igjen (st.olavs). Anonymkode: ea041...232
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 Tok også på KK på torsdag, og fikk beskjed om at de kun ringer ved avvikende funn. Haukeland ringer nok med 55-nummer som er koblet opp mot kommunen på nummersøk. I alle fall har KK alltid gjort dette tidligere. De har ringt meg pga diverse i mitt tidligere svangerskap. Så er neppe de som har ringt deg 🌷 Anonymkode: f2cae...766
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tok også på KK på torsdag, og fikk beskjed om at de kun ringer ved avvikende funn. Haukeland ringer nok med 55-nummer som er koblet opp mot kommunen på nummersøk. I alle fall har KK alltid gjort dette tidligere. De har ringt meg pga diverse i mitt tidligere svangerskap. Så er neppe de som har ringt deg 🌷 Anonymkode: f2cae...766 Godt å høre. Fant ut det er selger/ svindel.. 🙈🙈🙈🙈 men blir litt sånn når man sitter og venter på telefon Anonymkode: 4c7d5...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå