AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 En del kommer til henne for å snakke men det eneste hun virker opptatt av er om barna blir slått hjemme. Kan spørre opptil 10ganger hver gang om de blir slått hjemme om de har det bra. Veldig flott at de spør om barn har det bra men hun bryr seg ikke og prøver ikke å høre på det barna sier. Bare hopper videre. Blir du slått hjemme? Spør alle barna. Hver gang. Det er en stor snakkis på skolen og barna liker det ikke. Ubehagelig og rart når hun gjør sånn. Blir ikke akkurat en trygg person du vil snakke med. Har selv blitt slått hjemme når jeg var ung men det der hadde ikke hjulpet. Hadde bare blitt redd for å gå der. Å bygge litt tilitt og bry seg hadde hjulpet mer. Og spørre noen rett ut så mange ganger hver gang blir drøyt! Når noen kommer å sier de tenker på å ta livet sitt eller ikke har det bra så avfeies det med å spørre om de har det bra hjemme eller om de blir slått.. Eneste som betyr noe. Barn dom blir mobbet på skolen blir og spurt om det og ikke hjelp til selve mobbingen som er problemet. Syns dette er veldig drøyt og vil ta det opp med rektor. Må bare se om det er andre her som reagerer på det og eller om dette er den nye normalen no? Greit å hjelpe og noen ganger kan det å være dirkete gjøre at noen forteller st sånt skjer. Men hver eneste gang med hver eneste elev uansett hva de trenger hjelp til.. Ikke hjelp til det de søker.. Anonymkode: c2615...d16 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Ikke mine barn. Men alle barna på skolen. Holdt på noen år visstnok! Anonymkode: c2615...d16 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Hvis dette er noe alle vet (og da antar jeg at du sikter til at foreldre og/eller ansatte har konkret og sikker kjennskap til dette, ikke at det bare er snakk elevene imellom) at han pågått i årevis og at det er problematisk og ubehagelig for elevene, er det da ganske vanvittig at ingen har tatt det opp med henne? Anonymkode: eea58...faa 2 2
Bacteria Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis dette er noe alle vet (og da antar jeg at du sikter til at foreldre og/eller ansatte har konkret og sikker kjennskap til dette, ikke at det bare er snakk elevene imellom) at han pågått i årevis og at det er problematisk og ubehagelig for elevene, er det da ganske vanvittig at ingen har tatt det opp med henne? Anonymkode: eea58...faa Det mener jeg også. Høres helt fjernt ut. Hvis er barn blir spurt mange ganger under samtalen «Blir du slått hjemme» risikerer man at barnet sier jada til slutt bare for å bli ferdig. Det er sånn avhørsteknikk politiet kunne drive på med på 80-tallet, uttretting og å legge ord i munnen på folk. 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis dette er noe alle vet (og da antar jeg at du sikter til at foreldre og/eller ansatte har konkret og sikker kjennskap til dette, ikke at det bare er snakk elevene imellom) at han pågått i årevis og at det er problematisk og ubehagelig for elevene, er det da ganske vanvittig at ingen har tatt det opp med henne? Anonymkode: eea58...faa Har ett barn i 8.klasse no. Men flere som går i 8,9 og 10 som sier dette ja. Veldig mange ungdommer. Og når noen sier at hun spør så sier de ja hun gjør det alltid. Gjort i mange år med alle. Derfor vil jeg ta det videre. For dette er virkelig ikke greit! Og hun virker heller ikke å bry seg om barna generelt.Men dette er visst noe som er på agendaen som skal spørres om. Men hver gang? Mange ganger. Ungdommene vil ikke gå til hun pga dette! Anonymkode: c2615...d16 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ett barn i 8.klasse no. Men flere som går i 8,9 og 10 som sier dette ja. Veldig mange ungdommer. Og når noen sier at hun spør så sier de ja hun gjør det alltid. Gjort i mange år med alle. Derfor vil jeg ta det videre. For dette er virkelig ikke greit! Og hun virker heller ikke å bry seg om barna generelt.Men dette er visst noe som er på agendaen som skal spørres om. Men hver gang? Mange ganger. Ungdommene vil ikke gå til hun pga dette! Anonymkode: c2615...d16 Dette er jo problemet med løsningen «skolehelsesøster». Elevene er prisgitt egnetheten til en eneste person, og det skal godt gjøres at skolen er heldig nok og treffer de få dyktige fagpersonene som finnes der ute. Man burde heller hatt en digital løsning, slik at elevene hadde tilgang på et utvalg personer og kunne velge bort de som ikke tedde seg ordentlig. Gjennom flere tiår med kontakt med skole har jeg enda til gode å treffe en eneste «helsesøster» som jeg vil si gjorde annet enn en elendig jobb. En nasjonal base ville sikret at de uegnete ble sittende uten oppdrag. Du kan jo ta det opp, ts. Men hva ser dy for seg vil skje? Kommunen kan ikke sparke henne. Og er hun udugelig vil hun ikke kunne finne seg annet arbeid. Så da er den arbeidsgiver som var så uforsiktig eller uheldig å ansette henne stuck med henne til hun pensjonerer seg. Anonymkode: dd135...da5 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 Ikke rektor men leder for helsestasjonstjenesten i kommunen. Hun må få veiledning Anonymkode: a5881...c4d 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke rektor men leder for helsestasjonstjenesten i kommunen. Hun må få veiledning Anonymkode: a5881...c4d Takk for svar. Det var lurt! Anonymkode: c2615...d16 2
Kaneel Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En del kommer til henne for å snakke men det eneste hun virker opptatt av er om barna blir slått hjemme. Kan spørre opptil 10ganger hver gang om de blir slått hjemme om de har det bra. Veldig flott at de spør om barn har det bra men hun bryr seg ikke og prøver ikke å høre på det barna sier. Bare hopper videre. Blir du slått hjemme? Spør alle barna. Hver gang. Det er en stor snakkis på skolen og barna liker det ikke. Ubehagelig og rart når hun gjør sånn. Blir ikke akkurat en trygg person du vil snakke med. Har selv blitt slått hjemme når jeg var ung men det der hadde ikke hjulpet. Hadde bare blitt redd for å gå der. Å bygge litt tilitt og bry seg hadde hjulpet mer. Og spørre noen rett ut så mange ganger hver gang blir drøyt! Når noen kommer å sier de tenker på å ta livet sitt eller ikke har det bra så avfeies det med å spørre om de har det bra hjemme eller om de blir slått.. Eneste som betyr noe. Barn dom blir mobbet på skolen blir og spurt om det og ikke hjelp til selve mobbingen som er problemet. Syns dette er veldig drøyt og vil ta det opp med rektor. Må bare se om det er andre her som reagerer på det og eller om dette er den nye normalen no? Greit å hjelpe og noen ganger kan det å være dirkete gjøre at noen forteller st sånt skjer. Men hver eneste gang med hver eneste elev uansett hva de trenger hjelp til.. Ikke hjelp til det de søker.. Anonymkode: c2615...d16 Hu leiter for å kunne melde til Bv 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 Helsesøster hos oss vil bare snakke om prevensjon og sex, uansett hva du kommer med, så de har vel sine greier da. Men kjipt å gå inn dit for å snakke om kjærlighetssorg eller forstuet håndledd og atter en gang komme ut med kondomer i ulike smaker og størrelser. Anonymkode: 8e32d...eed 2 1
Kaneel Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helsesøster hos oss vil bare snakke om prevensjon og sex, uansett hva du kommer med, så de har vel sine greier da. Men kjipt å gå inn dit for å snakke om kjærlighetssorg eller forstuet håndledd og atter en gang komme ut med kondomer i ulike smaker og størrelser. Anonymkode: 8e32d...eed Tilsvarande Like ille!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Skrevet 13. februar 2023 Er ikke dette noe dere i foreldregruppen kan ta videre da? På tide at noen irettesetter denne dama før noe alvorlig galt skjer. Anonymkode: 64ab1...d15 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #13 Skrevet 13. februar 2023 Ikke første gang jeg ser dette. Hun er bare en sykepleier med et ekstra år helsesykepleier. Har 0 peiling på barn og ungdom! Gi beskjed til helsestasjonen umiddelbart. Hun er ikke brukende i skolen! Anonymkode: 08b93...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå