AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Hei. Jeg har funnet ut at jeg må snu på døgnet litt. Femåringen er umulig å vekke om morgenen, - nettopp fordi hun legger seg for sent - fordi hun har stått opp for sent. Pga ting er jeg hjemme med yngste og hun går i barnehagen. Så basicly det er ikke noe hun MÅ. Jeg er et menneske som liker å være våken lenge på kvelden. Jeg er et kveldsmenneske. Det tror jeg hun også er. Forskjellen mellom oss er at jeg er voksen og fint kan takle mindre søvn uten å klikke, og hun er et barn jeg har ansvar for og for at hun skal være uthvilt, trenger hun 12 timer sammenhengende søvn. Det funker dårlig å legge tidlig når hun ikke er trøtt. Bør jeg stå opp kl 0630 i en uke med henne for at det skal gå seg til og være streng på leggetid typ kl 19? Jeg gjør dette fordi hun begynner på skolen til høsten og da må hun jo opp kl syv.. Anonymkode: fbeeb...859
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Du tar det jo bare gradvis. Slit henne ut i dag og legg henne tidlig i kveld etter en stor skål med havregrøt eller no. Vekk henne tidlig i morgen og gjør det samme som i dag, om ett par dager så er du nok i boks. Anonymkode: c9a92...032
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du tar det jo bare gradvis. Slit henne ut i dag og legg henne tidlig i kveld etter en stor skål med havregrøt eller no. Vekk henne tidlig i morgen og gjør det samme som i dag, om ett par dager så er du nok i boks. Anonymkode: c9a92...032 Takk for tips ❤️❤️❤️ Anonymkode: fbeeb...859
Lindsay Bluth Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Det er mange som har vært gjennom det her etter en ferie. Det jeg synes er lettest for alle er å vekke 15 min tidligere hver dag til du kommer til ønsket tidspunkt. Å legge tidligere er vanskelig hvis hun ikke også stod opp før samme dag, man trenger det som kalles "søvntrykk" for å sovne på kvelden og det har man ikke hvis det man stod opp for en kort tid siden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå