AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Hei, Jeg syns dette er vanskelig. Jeg har holdt på med ei i en del måneder nå, Vi har ikke definert oss som kjærester men har for lengst avklart at vi ikke dater andre. Hun har en singel venninne som hun om et par uker skal på rave med, dvs. danse hele natten. I tillegg har hun begynt å booke festivaler til sommeren med en annen singel venninne. Jeg har aldri vært noe festivalmenneske, og langt ifra interessert i rave. For meg fremstår spesielt sistnevnte som et sted med mye drikke, dop, flørting og sex. Festival fremstår i noe mindre grad som det samme, men der er det ofte mulig å slappe mer av tenker jeg. Jeg har ikke datet mye i mitt liv, og de gangene jeg har datet, har jeg stort sett avsluttet etterhvert da jeg finner ut at jenta også dater. ligger, eller flørter veldig mye med andre. Jeg stoler på at denne jenta ikke dater andre, men vet ikke om ligging med andre er noe hun kan finne på under rave eller på festival. Det vet man jo aldri. Jeg skammer meg for å si det men i går lå jeg våken og tenkte på dette, og er følgelig ganske så trøtt i dag. Føler jeg må snakke med henne om det, men også at jeg må ta meg sammen. Er litt redd for å virke kontrollerende, men jeg ville jo selvfølgelig vektlagt min egen usikkerhet i en slik situasjon og ikke lagt noen føringer for henne. Må gjenta at jeg er uerfaren med slikt, men har begynt å få følelser for henne og vi har ikke hatt praten om vi er kjærester. Vet heller ikke hvilket syn hun har på ons og slikt, da vi ikke har snakket om våre respektive fortider. Hun fremstår som typen som ikke er fan av å ligge med fremmede, men hun har festet mye og jeg vet ikke om det er noe hun har for vane med å gjøre. Er det noen som har noen gode tips til meg om hvordan jeg kan gå frem i en slik situasjon? Må jeg rett og slett bare ta meg i nakkeskinnet, eller bør jeg snakke med henne? Har observert at flere blir slaktet her på dette forumet, så må gjenta at jeg ikke ønsker å kontrollere på noen måte, men føler meg veldig utrygg. Anonymkode: d51a8...c0a
Hjelpsom Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Det du opplever er sjalusi og redesel. Regner med at dette var en del av livet hennes før dere ble sammen og da kan du jo heller ikke forlange at hun skal slutte med det, noe som det ser ut som du allerede skjønner. Komuniser med henne og fortell hvordan du har det, men ikke sett krav og husk å lytt på hva hun sier og føler. Dere kan kanskje da komme fram til en ordning som fungerer for dere begge. Sjalusi er et farlig troll og god komunikasjon tror jeg er det eneste som kan sette solen på sjalusitrollet. Dere har jo ikke vært sammen så lenge ennå og da må du også regne med at hun kanskje ikke er villig til å gjøre store endringer før dere begge er dypere involvert i hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Tja…. Du må enten skjerpe deg, eller - finne deg ei uten venninner som liker å finne på særlig med ting? Anonymkode: 5a7e0...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Hun drar nok dit for å tilbringe tid med venninnene, danse og høre på god musikk. Dere har jo avtalt å være eksklusive, og da gjelder jo dette også på festivaler. Du bør gjerne spørre henne om hennes holdning til narkotika Anonymkode: 13f60...cf8 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Hvorfor tenker du at du er så lite verdt at hun dumper deg /ligger med noen andre ved første mulighet? Du må gjøre noe med selvfølelsen din.(Før hun dumper deg pga sjalusien din) Anonymkode: a3f3e...188 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Ikke alle oss som liker å feste og danse, puler masse. Dere har ulik livsstil og den roligste, tenker ofte litt som du, som ikke er vant til det. Jeg hadde og spurt om hennes forhold til dop. Og ja, innled med din egen usikkerhet. Si at du føler deg litt utrygg for du kjenner ikke til denne kulturen og spør henne. Anonymkode: 30a50...a96 2 1
exictence Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 Jeg forstår deg godt siden du har opplevd mye før med svik. Men jeg tror at du må bare prøve å ha tillit og tenke at hvis kjæresten din velger en annen menn, så er det faktisk hennes problem, og en du ikke vil ha i ditt liv allikevel. Sårt, men du vil ikke ha en sånn. Men velg å stole på henne til det motsatte er bevist.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Helt vanlig å kjenne på det du kjenner på. Og selvfølgelig helt greit å snakke med henne om det også. Alt handler om måten du ordlegger deg på. Du kan fremstå som en kontrollerende, usikker og irriterende guttunge, eller du kan fremstå som en mann som bare bryr seg, som har selvrespekt og som ønsker et forhold med åpenhet og trygghet. Du kan jo si ting som at du håper hun får det morsomt og koser seg masse. At du har ingen intensjoner om å sette begrensninger for henne, men at du har opplevd en del svik tidligere som har gjort deg litt utrygg. Du håper at det dere har sammen kan bli noe godt og noe ekte på sikt. At du ikke kommer til å date noen andre fremover. At du føler du kan stole på henne. ...Altså bare ta opp temaet og se hva hun sier. Uten å bebreide, forutse negative ting eller sette regler og premisser. Det er også noe med at hvis man tilegner en person positive egenskaper, slik som "jeg føler du er en ærlig person", så vil man ta det til hjertet og bli mer bevisst på de egenskapene i seg selv. Alt for få tør å snakke om sjalusi/usikkerhet. Selv om det er helt naturlig. Dessverre kan man ikke bestemme hva den andre kommer til å gjøre eller ikke. For din egen skyld så bør du nesten bare ta et valg om å stole på henne inntil det motsatte er bevist. Og hvis det skulle vise seg at hun fant noen andre, så er det bare bra det også - for da var hun ikke den rette for deg uansett. Anonymkode: 768cd...fbc
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har vært mye på festivaler og rave og det siste jeg tenker på da er sex. Har aldri klina med noen, dansa nært med noen eller hatt sex med noen på festival eller rave! Kun vært med venner, så bare fordi DU hadde jakta fitte på festival og rave betyr det IKKE at damer er interessert i det. Er faktisk irriterende at enkelte menn tror at damer fester for å få seg noe, slår det dere ikke at man fester fordi man har det gøy med venner? Sier så mye om menns intensjon ass, at dere selv ikke fester for moroskyld men for å håpe på å utnytte fulle og rusa damer for sex!! Anonymkode: 2f3ca...f98 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 "She's not yours, it's just your turn". Ha det gøy med henne, men ta et mentalt notat av at hun ikke er for noe mer. Anonymkode: a22f6...58e
mingus Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 Reiste mye på rave forskjellige steder i Europa for en 15 år siden, hadde ikke sex en eneste gang. Kun dansing med meg selv og venner. 🙂
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): "She's not yours, it's just your turn". Ha det gøy med henne, men ta et mentalt notat av at hun ikke er for noe mer. Anonymkode: a22f6...58e Æsj for et kvalmt kvinnesyn du har Anonymkode: 2f3ca...f98 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå