Gå til innhold

Campe ute alene i en uke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har en del, men trenger enmannstelt (det vi har er alt for stort), hengekøye med nett, tarp og fiskestang 😊

Anonymkode: 972f1...e51

Jeg ville valgt enten telt eller hengekøye og tarp. Ikke begge deler. 

Godt liggeunderlag er verdt å investere i. Og termos og ullundertøy, regntøy, og varme støvler😁

Anonymkode: 74f79...3b3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en del, men trenger enmannstelt (det vi har er alt for stort), hengekøye med nett, tarp og fiskestang 😊

Jeg har et helsport 2mannstelt jeg bruker om jeg skal gå alene (eller med noen jeg ikke er redd for å ligge tett med :) ), disse får man ofte på tilbud ned imot en tusenlapp. Etter min mening det letteste teltet man får for fornuftig med penger. Og ikke mye å tjene vektmessig på 1mannstelt 

https://www.xxl.no/helsport-nordmarka-2-tomannstelt-gronn/p/1133560_1_style?page=1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å leie seg en avsidesliggende hytte, om du vil være i fred? Det er tørrere og tryggere. Du kan ta dagsturer rundt hytta, fiske i nærmeste vann (sjekk fiskekort-reglene i distriktet).

Hytter har gjerne følge av enten en hyttedo inne (sånn tørrbrenner) eller utedo utenfor. Enklere å få gjort sitt fornødne.

Pengene hytta koster i leie, sparer du inn fordi du ikke trenger å kjøpe primus, telt, sovepose, utstyr til telting osv.

Anonymkode: f7623...144

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (1 minutt siden):

Jeg har et helsport 2mannstelt jeg bruker om jeg skal gå alene (eller med noen jeg ikke er redd for å ligge tett med :) ), disse får man ofte på tilbud ned imot en tusenlapp. Etter min mening det letteste teltet man får for fornuftig med penger. Og ikke mye å tjene vektmessig på 1mannstelt 

https://www.xxl.no/helsport-nordmarka-2-tomannstelt-gronn/p/1133560_1_style?page=1

Ja, dette teltet er absolutt aktuelt! Tusen takk for tipset! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, dette teltet er absolutt aktuelt! Tusen takk for tipset! 😊

Du bør satse på telt når du drar for en uke. Det er slitsomt å sove bananformet så lenge. Og hvis det er mygg og du vil flykte unna så har du bedre bevegelsesfrihet i et telt. 

Anonymkode: 181fe...b94

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å leie seg en avsidesliggende hytte, om du vil være i fred? Det er tørrere og tryggere. Du kan ta dagsturer rundt hytta, fiske i nærmeste vann (sjekk fiskekort-reglene i distriktet).

Hytter har gjerne følge av enten en hyttedo inne (sånn tørrbrenner) eller utedo utenfor. Enklere å få gjort sitt fornødne.

Pengene hytta koster i leie, sparer du inn fordi du ikke trenger å kjøpe primus, telt, sovepose, utstyr til telting osv.

Jeg er litt ute etter friluftsopplevelsen med telt/hengekøye. Jeg ønsker å oppleve følelsen av å få til dette på egen hånd ☺️ Jeg var veldig ofte på slike turer som barn med familien min, men voksenlivet tok meg fullstendig 😄 Nå vil jeg finne gleden ved friluft igjen og etterhvert ta med meg barna mine også. Akkurat nå trenger jeg å gjøre det alene, mens mannen har sagt at han tar ungene med på noe annet mens jeg camper 😄

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

To veldig forskjellige opplevelser, det å sove ute, og det å ha hytte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, villsvin er skikkelig på hugget etter kvinner. Best å holde seg hjemme.

Anonymkode: db561...5c3

Bjørn? Elg? 

Anonymkode: 652a9...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bjørn? Elg? 

Anonymkode: 652a9...ec4

Det er Bjørn og Elg (vokalisten?) som er mest redd.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Løftet vekk en stein, og bæsjet i gropa. La steinen tilbake over etterpå. Tok med papiret i søppelpose.

Papiret brant jeg på bålet senere. (Det var i tidsrommet det var lov å brenne bål). 

Siste natta teltet jeg ved avtalt møteplass. Det var flere fiskere / teltere i nærheten. Da bæsjet jeg inne i teltet, i en pose. Og hev det i en offentlig container på vei hjem. 😳

Dette er grunnen til at jeg ikke gidder å campe. Det er så styr.

Anonymkode: b4387...ac9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg ikke gidder å campe. Det er så styr.

Anonymkode: b4387...ac9

Det styret tok 1 minutt😅 De resterende 23 timene og 59 minuttene merket jeg ikke noe til det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det styret tok 1 minutt😅 De resterende 23 timene og 59 minuttene merket jeg ikke noe til det. 

Hvis du gjemmer det godt så tar det ikke lang tid før ubleket dopapir forsvinner, det er det som er lettest nedbrytbart.  Jeg pleier å finne et hull og gjør alt nedi der. Tar en pinne og stapper alt nedi hullet, inn i sprekken, under steinen. Men gjør det avsides steder, ikke rett utmed vannkanten liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Se filmen Wild, på Disney plus, til inspirasjon 😊 jeg har nettopp sett den, og fikk lyst å ta en langtur selv.

Anonymkode: fad74...e0d

Dette blir jo veldig annerledes enn min tur skal være, men så filmen i går. Den er jo på en måte inspirerende likevel, selv om jeg er mer ute etter friluftsopplevelsen  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på Østlandet tenker du ?

Anonymkode: 54328...31a

Jeg er fleksibel 👌🏻 Men gjerne i nærheten av ferskvann som jeg kan frisk i 😊 Tåler fint å gå i terreng. Ønsker minst mulig folk, helst ingen, i nærheten. Og ingen villsvin, som har vært et tema i tråden her tidligere 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er fleksibel 👌🏻 Men gjerne i nærheten av ferskvann som jeg kan frisk i 😊 Tåler fint å gå i terreng. Ønsker minst mulig folk, helst ingen, i nærheten. Og ingen villsvin, som har vært et tema i tråden her tidligere 😄

*fiske i, skulle det stå ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sjekk ut Finnemarka, skogsområde i Drammen. Egen Facebook-side med mange turtips, «finnemarkas venner». 

Anonymkode: 54328...31a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

skikkelig liggeunderlag (oppblåsbart er for kaldt).

Det kommer an på hva slags oppblåsbart liggeunderlag det er. Jeg har et oppblåsbart liggeunderlag som er knallvarmt, men det er også knalldyrt😅

Anonymkode: c074c...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer an på hva slags oppblåsbart liggeunderlag det er. Jeg har et oppblåsbart liggeunderlag som er knallvarmt, men det er også knalldyrt😅

Anonymkode: c074c...553

Expert med dun er varm. Andre liggeunderlag går helt fint på sommerstid men å reise bort en uke uten noe reserveunderlag hadde jeg ikke gjort! Dessuten er det alltid praktisk med skumunderlag å sitte på når man lager mat eller slenge seg ned på for å spise/slappe av ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...