Gå til innhold

Campe ute alene i en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som kvinne ville jeg ikke turt det 

Anonymkode: 652a9...ec4

Ja, villsvin er skikkelig på hugget etter kvinner. Best å holde seg hjemme.

Anonymkode: db561...5c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Viktig at du er klar over når det er lov med bålbrenning mm.

I 2016 kom det et generelt forbud mot bålbrenning i skog og mark fra 15. april til 15. september, men det finnes unntak: «Det er likevel tillatt å gjøre opp ild der det åpenbart ikke kan medføre brann». I tillegg kan kommunene gi tillatelse til bålbrenning om lokale forhold tilsier det.

Endret av Rødstrupa
Skrevet
Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Viktig at du er klar over når det er lov med bålbrenning mm.

Det er jeg klar over 😊

Anonymkode: 972f1...e51

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dersom man ønsker å flytte litt på seg, hva må man regne med å måtte bære i antall kg? Hva er realistisk? Tenker for 3-4 dager. 

Kommer mye an på utstyret. Kvalitet, og valg av proviant. 

12- 15 kilo ville jeg svart, men jeg er ingen fasit. 

Anonymkode: 74f79...3b3

• Liker 2
Skrevet

Lykke til ‘’m/prosjektet’’ ditt. Naturen er fantastisk! Kos deg på turen🙃

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer mye an på utstyret. Kvalitet, og valg av proviant. 

12- 15 kilo ville jeg svart, men jeg er ingen fasit. 

Da tenker jeg at jeg er innafor på kapasiteten. Noe særlig mer enn 15 kg tror jeg ville gjort det mer slitsomt enn hyggelig ☺️ Men igjen; jeg kan trene på å gå med tyngre sekk, såklart! 

Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Lykke til ‘’m/prosjektet’’ ditt. Naturen er fantastisk! Kos deg på turen🙃

Jeg ønsker virkelig å gjøre meg mer i stand til å nyte friluft. Jeg har vokst opp med det, men har «glemt» det som voksen. Nå vil jeg finne tilbake til det igjen ☺️

• Liker 1
Skrevet

Dersom du skal fiske i ferskvann, anbefaler jeg mark og dupp. Spennende og stor sjans for å få napp/fisk.🎣

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da tenker jeg at jeg er innafor på kapasiteten. Noe særlig mer enn 15 kg tror jeg ville gjort det mer slitsomt enn hyggelig ☺️ Men igjen; jeg kan trene på å gå med tyngre sekk, såklart! 

Det som veier mest er

• mat om du ikke har en god plan
  • om du camper på tidlig vår eller sen høst vil sekk+underlag+sovepose+telt fort bli 8kg, med hengekøye og tarp sparer du et par kilo. 

Så realistisk blir det fort 15kg

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man spiser jo noe av bagasjen , så den blir lettere underveis 😅

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker virkelig å gjøre meg mer i stand til å nyte friluft. Jeg har vokst opp med det, men har «glemt» det som voksen. Nå vil jeg finne tilbake til det igjen ☺️

Du kommer nok ikke til å angre. Og du lærer underveis. Lykke til 👍

Husk fiskekort. Mye regler der. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du alt du trenger av utstyr?

Skrevet

Dersom du skal fiske i ferskvann, anbefaler jeg mark og dupp. Spennende og stor sjans for å få napp/fisk.🎣

Ferskvann er planen ☺️ Jeg var veldig mye på fisketur som barn, så det er noe jeg ser veldig frem til å gjøre igjen 🥰

• Hjerte 3
Skrevet

Hva med sykkeltur i Nordmarka?

Anonymkode: b25a5...cfd

Skrevet

Har du alt du trenger av utstyr?

Jeg har en del, men trenger enmannstelt (det vi har er alt for stort), hengekøye med nett, tarp og fiskestang 😊

Skrevet

Det er veldig enkelt å gjøre det. Du tar en tur på en natt eller to først, og så utvider du. Jeg  har gått alene på tur og sovet i telt noen ganger, man trenger ikke noe særlig erfaring for å gjøre det. Det viktigste er tørrmat, telt, sovepose og skikkelig liggeunderlag (oppblåsbart er for kaldt). Jeg samlet sopp (på høsten), fisket og lagde mat ved vannet. Fikk ikke noe fisk da men....jeg får liksom ikke til å fiske i vann, kun i sjøen :P 
Men har aldri prøvd en uke, tenker det vil bli mye å bære på, all den maten. Da måtte jeg lære å fiske først i tilfelle.
Har også gått fra hytte til hytte i Jotunheimen og på Hardangervidda, men det er litt mer sosialt da.
Jeg er kvinne forresten.

Anonymkode: 14bc6...2fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilke områder har vi i Viken som er verdt å sjekke ut for dette da? 

Jeg har vært mye på tur i Finnemarka mellom Drammen og Tyrifjorden. Der er mange stier man kan følge. Det er mye skog men også mange vann- det største er Glitre. Man føler seg ofte alene i verden samtidig med at man ikke er langt unna mennesker. Det er flere topp turer som går i Finnemarka og det tar ikke sykt lenge å gå Finnemarka på tvers (Drammen- Tyrifjorden)

Har også vært på tur rundt Knutehytta ved Kongsberg. Det er fjell område så knapp med trær men utrolig fint. Stor og til dels øde (menneskemessig) så er man nybegynner så er dette nok ikke et sted å anbefale.

Sjekk ut appen eller nettsiden ut.no. Der kan du finne dagsturer og lengere turer som følger stier.

Anonymkode: 519c1...f3b

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Anbefaler deg å søke på:

Redbull.com

Norges råeste teltplasser! Der får du veldig mye inspirasjon og tips om hvor det kan passe best for deg å ta turen….🎣🛶🏕

Endret av Rødstrupa
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig enkelt å gjøre det. Du tar en tur på en natt eller to først, og så utvider du. Jeg  har gått alene på tur og sovet i telt noen ganger, man trenger ikke noe særlig erfaring for å gjøre det. Det viktigste er tørrmat, telt, sovepose og skikkelig liggeunderlag (oppblåsbart er for kaldt). Jeg samlet sopp (på høsten), fisket og lagde mat ved vannet. Fikk ikke noe fisk da men....jeg får liksom ikke til å fiske i vann, kun i sjøen :P 
Men har aldri prøvd en uke, tenker det vil bli mye å bære på, all den maten. Da måtte jeg lære å fiske først i tilfelle.
Har også gått fra hytte til hytte i Jotunheimen og på Hardangervidda, men det er litt mer sosialt da.
Jeg er kvinne forresten.

Anonymkode: 14bc6...2fb

Jeg tror den største bøygen er å faktisk bare gjøre det! ☺️ Så vil det nok være enklere når man erfarer de gode opplevelsene underveis 🥰

Skrevet
Rødstrupa skrev (2 minutter siden):

Anbefaler deg å søke på:

Norges råeste teltplasser! Der får du veldig mye inspirasjon og tips om hvor det kan passe best for deg å ta turen….🎣🛶🏕

Tusen takk! 😃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært mye på tur i Finnemarka mellom Drammen og Tyrifjorden. Der er mange stier man kan følge. Det er mye skog men også mange vann- det største er Glitre. Man føler seg ofte alene i verden samtidig med at man ikke er langt unna mennesker. Det er flere topp turer som går i Finnemarka og det tar ikke sykt lenge å gå Finnemarka på tvers (Drammen- Tyrifjorden)

Har også vært på tur rundt Knutehytta ved Kongsberg. Det er fjell område så knapp med trær men utrolig fint. Stor og til dels øde (menneskemessig) så er man nybegynner så er dette nok ikke et sted å anbefale.

Sjekk ut appen eller nettsiden ut.no. Der kan du finne dagsturer og lengere turer som følger stier.

Anonymkode: 519c1...f3b

Tusen takk for gode tips! ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...