Gå til innhold

Føler jeg aldri kommer til å bli mamma…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært ufrivillig barnløs i snart tre år. Er i gang med første IVF-runde nå, men legene virker ikke veldig optimistiske. Vært gravid tre ganger siste året, men mister alltid i uke 5. Føler jeg aldri kommer til å bli mamma… noen som har det slik? Eller har følt slik, men endelig blitt mamma?

Anonymkode: 7aa7c...7df

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært ufrivillig barnløs i 10 år, vært gjennom syv runder IVF. Legene fraråder mer IVF. Nå ser vi eggdonasjon og adopsjon som neste steg. Har også følt at jeg aldri vil bli mamma. Men nå tror jeg at det vil ordne seg. Før eller senere i alle fall 😊

Anonymkode: 00f51...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Vært ufrivillig barnløs i snart tre år. Er i gang med første IVF-runde nå, men legene virker ikke veldig optimistiske. Vært gravid tre ganger siste året, men mister alltid i uke 5. Føler jeg aldri kommer til å bli mamma… noen som har det slik? Eller har følt slik, men endelig blitt mamma?

Ja. Jeg er 40+ og har alltid ønsket meg barn. Det ble ikke helt sånn. Ønsket meg også et parforhold, og var 39 da jeg traff kjæresten min. Heldigvis ønsker vi det samme, men veien har vært tung så langt. Har mistet to ganger. Lykkes vi ikke snart, vurderer jeg eggdonasjon i utlandet. Pga. alder blir adopsjon nok ikke et alternativ dessverre. 

Anonymkode: d26c9...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vært gjennom flere runder prøverør, så dette har jeg kjent mye på. 

Vi orket ikke mer etter siste forsøk, og droppet også alternative måter å bli foreldre på etter å ha satt oss inn i det, og konkludert med at det ikke var rett for vår del.

Jeg er i 40-årene nå. Jeg har det egentlig veldig bra, og er takknemlig for hvordan livet ble. Med mye plass til å gjøre ting jeg liker. Jeg tror det var hormoner som (understreker: for min del) gjorde at barneønsket var så vanvittig stort i 30-årene, mens jeg innerst inne egentlig er en som trives utmerket godt uten barn. Eller det er bare kroppens forsvarsmekanisme. Uansett, jeg har det bra. 

Anonymkode: 4cbf9...c2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, vi har vært gjennom flere runder prøverør, så dette har jeg kjent mye på. 

Vi orket ikke mer etter siste forsøk, og droppet også alternative måter å bli foreldre på etter å ha satt oss inn i det, og konkludert med at det ikke var rett for vår del.

Jeg er i 40-årene nå. Jeg har det egentlig veldig bra, og er takknemlig for hvordan livet ble. Med mye plass til å gjøre ting jeg liker. Jeg tror det var hormoner som (understreker: for min del) gjorde at barneønsket var så vanvittig stort i 30-årene, mens jeg innerst inne egentlig er en som trives utmerket godt uten barn. Eller det er bare kroppens forsvarsmekanisme. Uansett, jeg har det bra. 

Så godt å høre at du har det bra, for det er det viktigste. 💕

For min del er jeg redd for at å forbli ufrivillig barnløs... ja, jeg tør ikke å tenke på det en gang. Skulle ønske jeg hadde fått en partner mye tidligere, men tenker at jeg endelig har en må være et tegn på at ting har snudd for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så godt å høre at du har det bra, for det er det viktigste. 💕

For min del er jeg redd for at å forbli ufrivillig barnløs... ja, jeg tør ikke å tenke på det en gang. Skulle ønske jeg hadde fått en partner mye tidligere, men tenker at jeg endelig har en må være et tegn på at ting har snudd for meg. 

Ta vare på dere selv, og forholdet. Det er så lett å gå seg litt vill, følelsesmessig, i dette med å prøve å få barn. Og selvfølgelig er det jo slik at et barn vil være det viktigste i ditt liv for deg. Men det å ha en livspartner er også en veldig fin ting, en som alltid er der, og klarer livet sammen med deg. 

Vi ble forresten sammen i 20-årene, og var prøvere fra ca 28 år. Så det er heller ingen garanti. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler det slik nå😞

Har vært uten prevensjon i snart 2 år og timet etter eggløsning i 1,5 år snart. To negative IVF-forsøk har det blitt også. Vi har ikke fått noen forklaring på hva som er galt😕 Jeg begynner å tenke at eggene mine ikke virker eller noe😞 Skulle bare ønske jeg kunne vite om det vil løse seg til slutt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kjenner noen som er i 40 årene som hadde 8 ivf forsøk uten lykke og to ganger SA. Hun trodde at å få et barn kanskje ikke er noe for henne. Hun har blitt mor 6 måneder siden. Ikke gi opp enda🙂

Anonymkode: 70db0...14f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært av prevensjon i 1 år og kjenner på håpløsheten, fyller 34 år i sommer og har for alvor startet å stresse.

Startet sent grunnet lang utdanning og samlivsbrudd for 3 år siden, før jeg møtte nåværende samboer.

Til uken skal jeg på utredning hos gynekolog🥲

Anonymkode: d8e7c...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...