AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Del Skrevet 13. februar 2023 Jeg jobber på Vita og ser at yngre og yngre jenter kjøper anti age produkter. En tenåring eller 22 åring med problemfri hud trenger ikke produkter med retinol, masse fukt, gua sha stein, serum osv Anonymkode: 12432...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 13. februar 2023 #2 Del Skrevet 13. februar 2023 Da må du følge med på Tik Tik, for der anbefaler de store hudpleie damene at man begynner tidlig med slikt, spesielt retinol for å forebygge rynker, for meg som har passert 40 og begynte med retinol for et par år siden er det for sent, rynkene er der allerede, retinol fjerner de ikke, men de kan hjelpe mot å ikke få det 😉 men jeg bruker det nå får å ikke få så mange flere da 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Del Skrevet 13. februar 2023 IneT skrev (Akkurat nå): Da må du følge med på Tik Tik, for der anbefaler de store hudpleie damene at man begynner tidlig med slikt, spesielt retinol for å forebygge rynker, for meg som har passert 40 og begynte med retinol for et par år siden er det for sent, rynkene er der allerede, retinol fjerner de ikke, men de kan hjelpe mot å ikke få det 😉 men jeg bruker det nå får å ikke få så mange flere da 🤣 Har 13/14/20 åringer i butikken som har angst for rynker og de er ikke ferdig med puberteten enda. Ikke rart at mange begynner med botox før de er ferdige med vgs. Ts Anonymkode: 12432...e0b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Del Skrevet 13. februar 2023 IneT skrev (4 minutter siden): Da må du følge med på Tik Tik, for der anbefaler de store hudpleie damene at man begynner tidlig med slikt, spesielt retinol for å forebygge rynker, for meg som har passert 40 og begynte med retinol for et par år siden er det for sent, rynkene er der allerede, retinol fjerner de ikke, men de kan hjelpe mot å ikke få det 😉 men jeg bruker det nå får å ikke få så mange flere da 🤣 Hvem er "de store hudpleiedamer"? Trodde at de fleste som gir hudpleieråd på tiktok kun er selvlært? Ts Anonymkode: 12432...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har 13/14/20 åringer i butikken som har angst for rynker og de er ikke ferdig med puberteten enda. Ikke rart at mange begynner med botox før de er ferdige med vgs. Ts Anonymkode: 12432...e0b Trist. Synd at foreldra har feila i oppdragelsen. Anonymkode: f9430...7c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 13. februar 2023 #6 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har 13/14/20 åringer i butikken som har angst for rynker og de er ikke ferdig med puberteten enda. Ikke rart at mange begynner med botox før de er ferdige med vgs. Ts Anonymkode: 12432...e0b Det er ikke rart i det hele tatt. Media virker slik desverre 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 13. februar 2023 #7 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er "de store hudpleiedamer"? Trodde at de fleste som gir hudpleieråd på tiktok kun er selvlært? Ts Anonymkode: 12432...e0b Noen av de har utdanning men sikkert ikke alle. De store er : mikelabeck og jenforfang og sikkert mange flere. I tillegg har store nettbutikker som skinsecret osv mye innlegg på tiktok også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 13. februar 2023 #8 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trist. Synd at foreldra har feila i oppdragelsen. Anonymkode: f9430...7c3 Det er ikke ALT som kan legges på foreldrene. Unge idag trekkes mot blant annet TikTok. De er, som vi også var, lite kildekritisk og lett påvirkelig. Forskjellen er at idag er det et hav av produkter, bedre markedsførere og mye lettere tilgang. Selv bruker jeg ikke annet enn hudkrem med solfaktor, men min datter derimot..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Del Skrevet 13. februar 2023 De er jevnalderorienterte og avhengig av sosiale medier. Dette er en av mange konsekvenser av å gi barn smarttelefon lenge før frontallappen er utviklet. 😔 Anonymkode: 883c8...4a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 13. februar 2023 #10 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har 13/14/20 åringer i butikken som har angst for rynker og de er ikke ferdig med puberteten enda. Ikke rart at mange begynner med botox før de er ferdige med vgs. Ts Anonymkode: 12432...e0b Dessverre er det blitt sånn i samfunnet hvor alle skal være perfekte. Det er mange influensere som sprer usunne holdninger, spesielt til utseende. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trist. Synd at foreldra har feila i oppdragelsen. Anonymkode: f9430...7c3 Jeg synes ikke man skal skylde på foreldrene for alt. Jeg som 13-14 åring hørte ikke veldig mye på foreldrene mine... Ikke viste dem heller hva jeg gjorde til enhver tid for den saks skyld. Mine foreldre gikk ikke igjennom mine handleposer når jeg kom hjem fra shopping med venninner, og mamma satt seg ikke ned med meg for å gå igjennom "riktig hudpleie" når jeg kom i tenårene. Selv jeg som nærmer meg 40 lærte dette på nettet, og av venninner. Her bør vel heller skylden legges på de som promoterer at utseende er så viktig, og som promoterer botox, spraytan, ekstremt kostholdsfokus, "perfekt kropp" og alt mulig til en følgergruppe man vet er mindreårig... Det første bildet jeg får opp når jeg går inn på H&M sine sider er en svært flat mage og en kort topp. Går man inn på Cubus og Wow som er rettet mot tenåringer, finner man oversminkede barn. Der vi tidligere ble underholdt av temmelig uskyldige tv-serier, så er det nå reality på reality på reality med oversminkede "voksne" som promoterer "dagens skjønnhetsideal", med sex, alkohol, hud, og you name it. Noen av Norges største medier skriver gladelig om alle disse influenserne og realitystjernene, og spesielt Dagbladet er rå på å lage det som clickbaits. Foreldrene er helt sjanseløse, så lenge ungdommen pepres med dette fra absolutt alle kanter... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Del Skrevet 13. februar 2023 Synes synd på dem. De kaster bort penger og blir lurt. Håper de kommer seg av karusellen etterhvert. Anonymkode: 876df...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Del Skrevet 13. februar 2023 Jeg begynte med gode produkter når jeg var 20. Ikke spesifikt anti age, men gode ting. Nå er jeg 34 og har ingen rynker. Si hva du vil, men solkrem og god fukt har hjulpet her hvis jeg sammenligner med resten av familien. Syns det er for tidlig for tenåringer da. Anonymkode: fb8a4...11d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 13. februar 2023 #13 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har 13/14/20 åringer i butikken som har angst for rynker og de er ikke ferdig med puberteten enda. Ikke rart at mange begynner med botox før de er ferdige med vgs. Ts Anonymkode: 12432...e0b Så er problemet ditt at du i jobben din selger produkter du personlig mener de ikke trenger, eller er problemet ditt fokuset på ung og vital hud som forøvrig også er en del av jobben din, eller er det at din overbevisning ikke går helt overens med jobben din eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #14 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg begynte med gode produkter når jeg var 20. Ikke spesifikt anti age, men gode ting. Nå er jeg 34 og har ingen rynker. Si hva du vil, men solkrem og god fukt har hjulpet her hvis jeg sammenligner med resten av familien. Syns det er for tidlig for tenåringer da. Anonymkode: fb8a4...11d Jeg har aldri brukt noen produkter (med unntak av solkrem) og hadde heller ingen rynker da jeg var på din alder. Nå er jeg 40 og har så vidt begynt å få et par tegn til noen rynker. Det er nok mye genetikk og livsstil som spiller inn. De hudpleieproduktene har jeg absolutt ingen tro på. Anonymkode: 876df...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #15 Del Skrevet 13. februar 2023 Datteren min på 17 bruker et billig fuktserum fra the Ordinary, men det eneste jeg selger hardt inn er solfaktor, i hvert fall deler av året og ute på ski. Jeg tenker at fukt ikke skader, selv om det sikkert ikke er nødvendig enda (jeg må ha siden huden min blir veldig tørr på vinteren). Det er litt hverdagsluksus, hun er opptatt av å ta vare på huden (bruker heldigvis lite sminke). Anonymkode: 91db3...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #16 Del Skrevet 13. februar 2023 Helt enig at 13/14 er for tidlig for retinol. Men det er absolutt ikke for tidlig for god hudpleie, noe tenåringer har tørr hud som trenger produkter med masse fukt også, andre sliter med kviser/akne. Er også bra at de unge har fått sansen for bruk av solkrem, forebygger både rynker og hudkreft. Men for 20åringer er det helt innafor å begynne med retinol. Jeg begynt selv da jeg var 18, er 30 nå og er ekstrem glad at jeg begynte tidlig, mange jeg kjenner i samme alder har begynt med fillers allerede nå fordi de tenkt aldri på forebygging. Bedre å starte tidlig med hudpleie enn å vente til enn er 30, og må bruke botox og fillers. Anonymkode: 73780...72b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 13. februar 2023 #17 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg begynte med gode produkter når jeg var 20. Ikke spesifikt anti age, men gode ting. Nå er jeg 34 og har ingen rynker. Si hva du vil, men solkrem og god fukt har hjulpet her hvis jeg sammenligner med resten av familien. Syns det er for tidlig for tenåringer da. Anonymkode: fb8a4...11d Jeg begynte med gode produkter etter fylt 35, og omtrent aldri brukt ansiktetskrem før det. Solkrem ble jeg ikke flink med før jeg ble 30, og ikke kuttet jeg røyken før det heller. Er noen år eldre enn deg, og helt rynkefri. Rynker er like mye genetisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #18 Del Skrevet 13. februar 2023 Carrot skrev (5 timer siden): Så er problemet ditt at du i jobben din selger produkter du personlig mener de ikke trenger, eller er problemet ditt fokuset på ung og vital hud som forøvrig også er en del av jobben din, eller er det at din overbevisning ikke går helt overens med jobben din eller hva? Jeg selger produkter som folk trenger, og produkter som folk overhodet ikke trenger. Min overbevisning går ikke helt overens med jobben nei 🤭 Er student og har dette som bijobb og er ikke akkurat den mest sminka og utseendefokuserte ansatte på Vita, men reagerer på at småjenter tror at de er i en alder der de får rynker, og alt presset i samfunnet når det gjelder sminke og hudpleie. Ts Anonymkode: 12432...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #19 Del Skrevet 14. februar 2023 Det er først og fremst produsentene og reklameteamene som må ta kritikken. De vil tjene penger og øke salgene og betaler derfor for målrettet reklame av unge influencere på nett som har unge følgere. Selvsagt trenger ikke 22 åringer antiage, men de blir lurt til å tro at de trenger det. Anonymkode: 2043f...622 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #20 Del Skrevet 14. februar 2023 Er ikke dette veldig dyrt? Jeg har ikke råd til gode hudpleie produkter og har ikke hatt råd til det. Bruker solkrem noen ganger da siden jeg må ta meg råd til det. Anonymkode: 7eba4...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå