Gå til innhold

Hvor mange pakker til hvert barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange pakker ligger under treet til hvert av dine barn? Årsaken til at jeg spør er at vi får penger fra alle i slekta og jeg lurer litt på hva som er vanlig antall pakker til unger i 5-7 års alder. Selvfølgelig kan jeg slå pengene sammen og kjøpe bare et par pakker, men det er jo dette med stas over mange pakker under treet.. Så jeg kjøper et par dyre ting og 8-9 billigere ting slik at ungene får ca. 10 pakker hver. (Personlig synes jeg det er litt kjedelig å vite innholdet i alle pakkene under treet, men det er en annen sak...)

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet
Hvor mange pakker ligger under treet til hvert av dine barn? Årsaken til at jeg spør er at vi får penger fra alle i slekta og jeg lurer litt på hva som er vanlig antall pakker til unger i 5-7 års alder. Selvfølgelig kan jeg slå pengene sammen og kjøpe bare et par pakker, men det er jo dette med stas over mange pakker under treet.. Så jeg kjøper et par dyre ting og 8-9 billigere ting slik at ungene får ca. 10 pakker hver. (Personlig synes jeg det er litt kjedelig å vite innholdet i alle pakkene under treet, men det er en annen sak...)

Synes ikke det er noe poeng at ungene skal få mange pakker. Da drukner hver pakke lettere i mengden.

Vi går ikke etter antall pakker, men verdi. Ungene kan få 1 - 3 pakker, men de skal ha omtrent samme verdi.

Skrevet

Sønnen min får en stor pakke og flere små av meg. Synes det er moro å gi ham mange pakker!

Skrevet

Jeg har alltid kjøpt etter hva de trenger. Men prøvd å ha ca like mange pakker til hver bare for at den ene skal slippe å se den andre pakke opp ørten gaver mens den ene selv får få gaver. De får heller ikke gaver til samme sum.

Det ene året trenger den ene noe dyrt og neste år kanskje den andre trenger noe dyrt, så det jevner seg ut med tiden.

Urettferdig? Ungene mine syntes ikke det da var små og heller ikke nå som de er store.

Skrevet

Ungene våre får en gave hver av oss på kvelden, det holder i massevis. Utenom de fra oss får de ca 10 gaver hver fram andre i familien. De har problemer nok med å holde styr på de de får, om ikke vi også skulle begynne å øke antallet. ;)

Skrevet

Ungene her får en pakke hver fra oss, for vi er ikke opptatt av at det skal være mange gaver under treet. Hovedsaken er at de får noe de ønsker seg.

Totalt sett får de kanskje 3-4 stykker, for flere i familien ahr gått sammen og kjøpt store i stedet.

Gjest Madeline
Skrevet (endret)

Av oss får vel ungene rundt 10 gaver hver. Da er det noen billige og noen dyre. Utenom de gavene får de nok ca 15 til, altså ca 25 pakker hver.

Alle ungene får gaver for omtrent samme sum.

Endret av Hannen
Skrevet

Her kommer det masse pakker fra oss.

Verdt 4000 tilsammen:D

Skrevet

Fra meg og min mann får de i år en pakke som de skal pakke opp sammen, pluss hver sin pakke utenom. I tillegg får de gave fra julenissen, som de så klart skjønner er meg..... :ler:

Jeg er mer opptatt av at de får noe de trenger / virkelig ønsker seg, enn verdi / antall.

Hvor mange gaver til hvert barn totalt under treet har jeg ingen aning om........

Skrevet

Jenta mi får 9 pakker av oss. Og får 6 pakker av resten av familien, så da blir det ca 15 pakker tilsammen. Vi feirer julaften på lille julaften og julaften, så da blir jo de pakkene fordelt over 2 dager, så da blir det ikke så voldsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...