Gå til innhold

Hvor høyt opp skal boligrenten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når tror dere dette snur? Blir dette langvarig? Hva tror dere blir «normalrente» fremover?

Anonymkode: 61be6...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg frøs renten på boliglånet mitt på 4,76% effektiv rente i høst. Siden jeg bruker å ha jævelig uflaks tipper jeg at renten ikke øker noe særlig fremover, og at jeg blir til å tape på å ha valgt fastpris kontra flytende.

Anonymkode: 80a2e...6b1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

ca. 7%, etter det blir det kritisk for mange og regjeringen må steppe inn for å stoppe en krise i boligmarkedet.

Anonymkode: 0a3be...af0

Skrevet

Jeg tror ikke det snur. Jeg tror renta øker til 5,5% ish og holder seg på det nivået 

Anonymkode: 9dd07...c04

• Liker 1
Skrevet

Sikkert så høyt at folk må gå fra hus og hjem helt l tråd med WEFs Agenda2030 you own nothing and be happy som creepy Klaus sier 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ca. 7%, etter det blir det kritisk for mange og regjeringen må steppe inn for å stoppe en krise i boligmarkedet.

Anonymkode: 0a3be...af0

Det kommer jo ikke til å skje, under finanskrisa på 90-tallet var renta nærmere 20% uten at noe ble gjort. Survival of the fittest og sånt.

Anonymkode: 1b43a...0e5

Skrevet

Mye over inflasjon, kanskje 7-10%

Anonymkode: 1e723...55e

Skrevet

ser ut som normal boliglånsrente vil bli ca 4% fremover, det vil toppe seg på ca 4,8% for så gå ned til ca 4%.

https://www.smartepenger.no/bank-og-kort/785-rentebanen

https://www.norges-bank.no/contentassets/70ab04a3dd3a450d8c8d41fa87b72fb1/ppr_4_2022_no.pdf?v=01/10/2023090227&ft=.pdf

Dette kan leses ut av prognoser gitt av norges bank. Det er en bedre kilde enn troll og doomers på kg.

Anonymkode: 4e717...71b

• Liker 1
Skrevet

Den skal nok så mye opp at vi skal blø. De skal dempe kjøpekraft, og siden mange sitter på vanlige lån og høye lønninger tar det litt tid før vi blør. For vår del må nok lånet opp en 7-8000 til før vi virkelig må dempe forbruket. 

Anonymkode: 25f11...706

Skrevet

Hvis de fortsetter å devaluere krona i samme tempo ser jeg i prinsippet ingen grense, selv om økningene ikke nødvendigvis kommer så ofte. Da vil den importerte inflasjonen stadig være høy selv om den normaliseres i utlandet.

Anonymkode: dc2bf...500

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg frøs renten på boliglånet mitt på 4,76% effektiv rente i høst. Siden jeg bruker å ha jævelig uflaks tipper jeg at renten ikke øker noe særlig fremover, og at jeg blir til å tape på å ha valgt fastpris kontra flytende.

Anonymkode: 80a2e...6b1

Huff da, dette var ikke særlig optimistisk. Tja, at en taper til syvende og sist kan jo hende men personlig tror jeg renten skal litt mer opp. Men ja, forstår tankegangen og usikkerheten. Har selv tenkt i de baner men har kommet på et bedre spor nå. Du får bare tenke på at du har en periode du skal betale fastpris og blås i å følge med på hvordan rentebanen utvikler seg, for det hjelper jo ikke deg uansett 😀

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke det snur. Jeg tror renta øker til 5,5% ish og holder seg på det nivået 

Anonymkode: 9dd07...c04

Jeg også tipper noe sånn blir toppen kanskje, for så å senkes sakte igjen til 3-3.5% 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ser ut som normal boliglånsrente vil bli ca 4% fremover, det vil toppe seg på ca 4,8% for så gå ned til ca 4%.

https://www.smartepenger.no/bank-og-kort/785-rentebanen

https://www.norges-bank.no/contentassets/70ab04a3dd3a450d8c8d41fa87b72fb1/ppr_4_2022_no.pdf?v=01/10/2023090227&ft=.pdf

Dette kan leses ut av prognoser gitt av norges bank. Det er en bedre kilde enn troll og doomers på kg.

Anonymkode: 4e717...71b

Nei. Jeg vil høre andres meninger 😀 Kanskje ikke det er så merkelig at det trolles en del på KG hvis en blir forhåndsdømt slik?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror i alle fall boliglånsrente blir tosifret, usikker på om styringsrenta hår så høyt, men utelukker det ikke. 

Høy inflasjon i en lengre periode, opp mot fem år? Vi går tøffe tider i vente. 

Anonymkode: 74404...854

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Og når tror dere dette snur? Blir dette langvarig? Hva tror dere blir «normalrente» fremover?

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: e88de...a36

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor langt er et tau?

Du vet, du MÅ ikke svare noe her. Ett tau er forresten en halv meter langt, så vet du det. Jeg har det her (dingler frem og tilbake med tauet).  Lag deg gjerne en egen tråd om taulengder hvis det er det som er i din interesse. Jeg ga deg nå i alle fall et svar på det du spurte om..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du vet, du MÅ ikke svare noe her. Ett tau er forresten en halv meter langt, så vet du det. Jeg har det her (dingler frem og tilbake med tauet).  Lag deg gjerne en egen tråd om taulengder hvis det er det som er i din interesse. Jeg ga deg nå i alle fall et svar på det du spurte om..

Men der du spør om er jo like dumt? Det bli bare synsing uansett og har ikke noe verdi 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tror i alle fall boliglånsrente blir tosifret, usikker på om styringsrenta hår så høyt, men utelukker det ikke. 

Høy inflasjon i en lengre periode, opp mot fem år? Vi går tøffe tider i vente. 

Anonymkode: 74404...854

Oi, ja det var høyt. For håpe for de fleste her i landet at det ikke når helt så høyt. Da kommer vi til å se mange som blir nødt til å selge etterhvert. Helt klart at vi nå har tøffere tider i vente, dessverre.  Ja, vi får vel bare vente å se hvordan det utarter seg, så får vi håpe at det blir noe lysere enn den noe dystre spådommen din med tosifret 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men der du spør om er jo like dumt? Det bli bare synsing uansett og har ikke noe verdi 

Så la vær å svar da? Hvorfor er du her hvis det ikke har noe verdi for deg? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så la vær å svar da? Hvorfor er du her hvis det ikke har noe verdi for deg? 

For å prøve å hjelpe andre så de ikke driter seg helt ut

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For å prøve å hjelpe andre så de ikke driter seg helt ut

Så koselig da 😀 Vi trenger flere av deg her på KG, personer som gledelig stiller opp for andre.

Ønsker deg masse lykke til 😀

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så koselig da 😀 Vi trenger flere av deg her på KG, personer som gledelig stiller opp for andre.

Ønsker deg masse lykke til 😀

Takk jeg er som den barmhjertige samaritan, tenker kun på andre ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...