AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Altså, han skal reise på jobb så vi feiret tidlig valentin, og det han gir er en sjokolade plate jeg aldri har likt, liker chrispo derimot men ikke den typen og det VET han. Blomstrene han ga var ikke typisk romantiske men den typiske man har på sykehjem, gir til en nabo osv, en sånn blomst man ser hos besteforeldre, den blomsten ser jeg overalt på jobb. Jeg har jo sagt dette før, og en stund etter så kjøper han det til meg? 🙊😂 Og tidligere fikk jeg øredobber som jeg både aldri bruker og ikke tåler. Antiskli sokker som jeg absolutt heller ikke liker, og han vet at dette er noe jeg ikke liker for han har jo vært med meg i 10 år og for et par år siden fikk jeg sånne sokker av bestemoren min og den gikk i retur (han var med meg). Har jo nevnt en kommentar innimellom på, ja du får bruke de sokkene siden du liker sånne så godt osv, jeg viser ikke akkurat at jeg er super fornøyd men jeg takker jo alltid 🙊🤬😂 Anonymkode: 6735c...a78 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Han gjør sikkert så godt han kan. Ikke alle er så oppmerksomme når det kommer til sånne ting. Prøv å tull litt med ham, med glimt i øyet, og spør om han gjør det med vilje 😅 Anonymkode: d37ed...edf 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Virker som du ikke liker noe Anonymkode: 57b5d...61d 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Virker som du ikke liker noe Anonymkode: 57b5d...61d Jo så klart jeg liker noe, jeg liker omtrent alt, og vi er ekstremt like, samme hobbyer osv så hadde jo vært lettere å finne noe han liker for det ville vært det samme. men øredobber og antiskli strømper og bestemor blomstrer er jo omtrent det eneste jeg ikke liker. Jeg liker det aller meste av godteri også men er en sjokolade jeg ikke kan fordra og han velger å kjøpe akkurat disde tingene? 😅🙊 Anonymkode: 6735c...a78 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Fortell han det om du liker. Fjern ordet "ikke" fra setningene. Anonymkode: 2178a...992 2 2
Hjelpsom Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Altså, han skal reise på jobb så vi feiret tidlig valentin, og det han gir er en sjokolade plate jeg aldri har likt, liker chrispo derimot men ikke den typen og det VET han. Blomstrene han ga var ikke typisk romantiske men den typiske man har på sykehjem, gir til en nabo osv, en sånn blomst man ser hos besteforeldre, den blomsten ser jeg overalt på jobb. Jeg har jo sagt dette før, og en stund etter så kjøper han det til meg? 🙊😂 Og tidligere fikk jeg øredobber som jeg både aldri bruker og ikke tåler. Antiskli sokker som jeg absolutt heller ikke liker, og han vet at dette er noe jeg ikke liker for han har jo vært med meg i 10 år og for et par år siden fikk jeg sånne sokker av bestemoren min og den gikk i retur (han var med meg). Har jo nevnt en kommentar innimellom på, ja du får bruke de sokkene siden du liker sånne så godt osv, jeg viser ikke akkurat at jeg er super fornøyd men jeg takker jo alltid 🙊🤬😂 Anonymkode: 6735c...a78 Har ikke tall på hvor mange gange jeg feilet på gaver til min ekskone. Det tok mange år før jeg forsto hva hun ønsket og ikke ønsket av gaver, da hun ikke var så flink å kommunisere dette. Jeg kan fortelle deg at det å gi gaver og se at det ikke blir satt pris på er vondt. For blir for eksempel parfymen stående uten å bli brukt, blir smykket liggende uten å bli brukt så merker den som gir gaven det og da må vi også holde maska og late som alt er bra. Så ikke kommuniser hva du ikke ønsker, men vær tydelig før merkedager om å komme med ønsker om hva du liker og hva du synes hadde vært fint å få. 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 Kjedelig, men et luksusproblem 🙂. Du får si at du ønsker deg gavekort i fremtiden. Har heldigvis en mann som er ekspert på å plukke ut gode parfymer, bøker, hudpleieprodukter og dyre stearinlys 🙂. Da vet han at jeg blir superglad. Anonymkode: 4813d...51e 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har alltid vært ærlig. Det er jo mengder bortkastede penger om man skal gå slik over mange år. Og ekstremt vondt den dagen man forstår at man har prøvd i mange år, men ikke klart det. Han gikk også for sykehjems-/bestemorsblomster. Allerede andre gangen lo jeg kort og sa; "jeg setter så stor pris på omtanken, men..." Og sa jeg ikke brydde meg så mye om blomster, og kunne kjøpe til meg selv når jeg ønsket det. Jeg har en mann som strekker seg langt for meg, gjør hva som helst for at jeg skal ha det bra, setter meg foran seg selv, kjører byen rundt om jeg har lyst på nye når jeg er syk, aldri slenger seg ned på sofaen om noe skal gjøres. Så jeg kunne ikke brydd meg mindre om riktige blomster og dyr parfyme. Anonymkode: f7762...79f 3 2
Pippi Lotta Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Er du konkret når du kommer med ønsker da? Sier du akkurat hva du ønsker deg? Du kan jo komme med 3 forskjellige ønsker, for eksempel si du ønsker deg roser, tulipaner eller liljer. Da har vet han hva du synes er «godt nok» men det er fremdeles litt spenning. Det er ikke så lett å huske på om du har returnert sokker år tilbake i tid, men sier du hva du ønsker deg så er det lettere å huske. Det blir også mer positivt å snake om hva du ønsker deg en hva du ikke liker. Jeg forsto ikke det med kameratene, men håper ikke det betyr at du latterliggjør han på grund av gaver. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 Kanskje han har husket at du har nevnt disse tingene, men ikke husket i hvilken sammenheng de ble nevnt? Anonymkode: 1a0fb...aa5 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 Ser du kan bli litt oppgitt, men dette er en søt bagatell du kanskje bare skal se på som litt komisk 😂 Anonymkode: f8b40...a55
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Skrevet 13. februar 2023 Jeg tror nok og det kan være som nevnt over, at han har hørt deg nevne disse tingene, men ikke fått med seg at du ikke likte de. men uansett så skjønner jeg din følelse og. For man føler seg lite sett, og hørt, og tatt litt for gitt. Gaven mister litt «mening», og det blir fort en forsterkning av noe man kanskje føler på i hverdagen og. Anonymkode: cde44...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #13 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kanskje han har husket at du har nevnt disse tingene, men ikke husket i hvilken sammenheng de ble nevnt? Anonymkode: 1a0fb...aa5 Slikt hender for meg noen ganger. Jeg kan stå i butikken og lure på hvilken variant av noe han liker. Så husker jeg at ett merke ble nevnt, men husker ikke om det var positivt eller negativt. I din manns situasjon blir det fort slik: "Hun nevnte noe om Crispo en gang, da tar jeg den". Så forslaget under her er mer nyttig; AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fortell han det om du liker. Fjern ordet "ikke" fra setningene. Anonymkode: 2178a...992 Eventuelt hvis du likevel føler behov for å understreke hva du ikke vil ha, pass på å komme med forslag til hva du vil ha. Slik som en bruker over nevnte; tre sorter blomster som du liker. Du får formidlet hva du liker, men du vet ikke hvilken av de tre han kjøper. Det kan jo hende at han kjøper Crispo eller bestemor-blomster neste gang likevel fordi det er det han husker at du har sagt noe som helst om, men ... Med det sagt, forstår jeg følelsen du sitter igjen med når gaven ikke treffer. Anonymkode: 76946...5e4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #14 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slikt hender for meg noen ganger. Jeg kan stå i butikken og lure på hvilken variant av noe han liker. Så husker jeg at ett merke ble nevnt, men husker ikke om det var positivt eller negativt. I din manns situasjon blir det fort slik: "Hun nevnte noe om Crispo en gang, da tar jeg den". Så forslaget under her er mer nyttig; Eventuelt hvis du likevel føler behov for å understreke hva du ikke vil ha, pass på å komme med forslag til hva du vil ha. Slik som en bruker over nevnte; tre sorter blomster som du liker. Du får formidlet hva du liker, men du vet ikke hvilken av de tre han kjøper. Det kan jo hende at han kjøper Crispo eller bestemor-blomster neste gang likevel fordi det er det han husker at du har sagt noe som helst om, men ... Med det sagt, forstår jeg følelsen du sitter igjen med når gaven ikke treffer. Anonymkode: 76946...5e4 Men må man absolutt få gaver og blomster som treffer? Om mannen ellers er helt fantastisk? Jeg kunne nok både fått gaver og blomster jeg liker, men da ville det nærmest vært en bestilling. Og da forsvinner jo mye av sjarmen må det. Da velger jeg heller å hjelpe han litt til bursdag og jul, kjøpe blomster til hjemmet selv, og heller sette pris på den fantastiske personen han er når det kommer til viktigere ting i livet. Anonymkode: f7762...79f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #15 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Altså, han skal reise på jobb så vi feiret tidlig valentin, og det han gir er en sjokolade plate jeg aldri har likt, liker chrispo derimot men ikke den typen og det VET han. Blomstrene han ga var ikke typisk romantiske men den typiske man har på sykehjem, gir til en nabo osv, en sånn blomst man ser hos besteforeldre, den blomsten ser jeg overalt på jobb. Jeg har jo sagt dette før, og en stund etter så kjøper han det til meg? 🙊😂 Og tidligere fikk jeg øredobber som jeg både aldri bruker og ikke tåler. Antiskli sokker som jeg absolutt heller ikke liker, og han vet at dette er noe jeg ikke liker for han har jo vært med meg i 10 år og for et par år siden fikk jeg sånne sokker av bestemoren min og den gikk i retur (han var med meg). Har jo nevnt en kommentar innimellom på, ja du får bruke de sokkene siden du liker sånne så godt osv, jeg viser ikke akkurat at jeg er super fornøyd men jeg takker jo alltid 🙊🤬😂 Anonymkode: 6735c...a78 Min mann har proklamert at han ikke gir blomster, fordi han synes det er noe romantisk tull. Han ønsker heller ikke å feire valentines, og jeg har ikke hørt et pip på morsdagen i går. Men han har andre gode kvaliteter, som veier godt opp mot dette lille negative. Hvis han derimot feiret dagen og ga meg ting jeg ikke likte, ville jeg ha tatt det opp med ham. Det er økonomisk idioti å gi bort ting som blir kastet. Det skaper bare sure miner og unødvendig pengebruk. Så si til ham at du foretrekker å ikke få noe som helst. Anonymkode: 2e528...661
svartkatt Skrevet 13. februar 2023 #16 Skrevet 13. februar 2023 Enten må du gi skikkelig beskjed eller be han slutte å gi deg noe. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #17 Skrevet 13. februar 2023 Antisklisokker er digg men ikke så romantisk akkurat. Han tenker sikkert at sjokolade og blomster er nettopp det, har neppe kjøpt feil med vilje. Søstera mi får "gammeldame-blomster" av mannen og er veldig fornøyd. Min mann gir bare praktiske gaver så får ikke blomster 😄 Kan du ikke heller foreslå en hyggelig felles aktivitet? En god middag hjemme feks? Anonymkode: 3eb20...cbd
Gjest Beelzebub Skrevet 13. februar 2023 #18 Skrevet 13. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Antisklisokker er digg men ikke så romantisk akkurat. Hæ? Hva er det som ikke er romantisk ved å ville beskytte lårhalsen til sin kjære?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #19 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Altså, han skal reise på jobb så vi feiret tidlig valentin, og det han gir er en sjokolade plate jeg aldri har likt, liker chrispo derimot men ikke den typen og det VET han. Blomstrene han ga var ikke typisk romantiske men den typiske man har på sykehjem, gir til en nabo osv, en sånn blomst man ser hos besteforeldre, den blomsten ser jeg overalt på jobb. Jeg har jo sagt dette før, og en stund etter så kjøper han det til meg? 🙊😂 Og tidligere fikk jeg øredobber som jeg både aldri bruker og ikke tåler. Antiskli sokker som jeg absolutt heller ikke liker, og han vet at dette er noe jeg ikke liker for han har jo vært med meg i 10 år og for et par år siden fikk jeg sånne sokker av bestemoren min og den gikk i retur (han var med meg). Har jo nevnt en kommentar innimellom på, ja du får bruke de sokkene siden du liker sånne så godt osv, jeg viser ikke akkurat at jeg er super fornøyd men jeg takker jo alltid 🙊🤬😂 Anonymkode: 6735c...a78 Altså, vi menn vet ikke forskjell på blomster, vi vet at røde roser er bra, bortsett fra det så er blomster blomster. Om de er for sykehjem, begravelser, konfirmasjoner, dåp, etc har vi ikke peiling på Anonymkode: d86d5...1e3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #20 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har vært med min mann i 6 år, og jeg har aldri fått noe oppmerksomhet på valentine… så heldig du er som fikk blomster! Så romantisk at han kjøpte blomster til deg. Anonymkode: d5302...bbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå