Gå til innhold

Føler meg helt utelukket fra min egen sak om ung ufør.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ufør, men klagde på at jeg ikke fikk ung ufør, da mine sykdommer begynte mens jeg var barn. 

Det er nå 1,5 år siden jeg klagde med advokat. Jeg har ikke hørt noen ting. Nav har dokumentene skjult, jeg kan be nav sende meg de, men det tar en måned, og de sender meg en bunke på 600 sider (hele min nav historie). Veldig uoversiktlig 

Spør jeg advokaten, så sier de at det koster en advokat time på 2000 kr for at jeg skal få vite hva som skjer…. Det er ikke penger jeg har. Jeg får heller ikke svar på om jeg får gratis advokat eller ei, for det koster penger for en time for å snakke om det…

hva gjør jeg?

hvor lang tid pleier sike saker å ta? 1,5 år syntes jeg er lenge… tror vi nå er i det øverste og siste systemet for klaging av slike saker

Anonymkode: b8970...7f0

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klaget på ung ufør og fikk svar i fjor. Det tok 2 år gjennom klageinnstansene og i overkant av 2 år før jeg fikk svar fra trygderetten. 

Totalt fra jeg klaget til jeg vant i trygderetten tok det i overkant av fire år.

Så beklager, men 1,5 år er helt innenfor normalen. 

Anonymkode: 3166d...1a0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg klaget på ung ufør og fikk svar i fjor. Det tok 2 år gjennom klageinnstansene og i overkant av 2 år før jeg fikk svar fra trygderetten. 

Totalt fra jeg klaget til jeg vant i trygderetten tok det i overkant av fire år.

Så beklager, men 1,5 år er helt innenfor normalen. 

Anonymkode: 3166d...1a0

Oj, det er såpass ja! Da kan jeg senke skuldrene litt. Går jo bare rundt og tenker på dette hele tiden, sjekker postkassa. Men ved å få vite at det kan ta så lang tid, så får jeg bare prøve glemme det for en stund..

takk for svar, det hjalp masse!

ts

Skrevet

Du kan be legen din om å ringe NAV for en oppdatering i saken, TS. 

Sjekk også om du har rett på fri rettshjelp.

Anonymkode: 69597...b9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ble ufør, men klagde på at jeg ikke fikk ung ufør, da mine sykdommer begynte mens jeg var barn. 

Det er nå 1,5 år siden jeg klagde med advokat. Jeg har ikke hørt noen ting. Nav har dokumentene skjult, jeg kan be nav sende meg de, men det tar en måned, og de sender meg en bunke på 600 sider (hele min nav historie). Veldig uoversiktlig 

Spør jeg advokaten, så sier de at det koster en advokat time på 2000 kr for at jeg skal få vite hva som skjer…. Det er ikke penger jeg har. Jeg får heller ikke svar på om jeg får gratis advokat eller ei, for det koster penger for en time for å snakke om det…

hva gjør jeg?

hvor lang tid pleier sike saker å ta? 1,5 år syntes jeg er lenge… tror vi nå er i det øverste og siste systemet for klaging av slike saker

Det tar kjempelang tid. Det har tatt mannen min over ett år å komme til trygderetten der klagen er nå. De har 18 mnd svarfrist, men advokaten sier at det ofte tar 24 måneder pga stor pågang. Bare å smøre seg med tålmodighet. 

Anonymkode: 8a672...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...