AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Ville det ikke vært mer naturlig å ønske seg et beløp til veldedighet hvis det er slike gaver man selv gir? Anonymkode: dc058...58c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Selvfølgelig. Å "gi veldedighet i gave" er ikke en gave. Det de gjør, er å la være å gi gave, og heller gi til veldedighet. Det er ikke på noen måte en gave. Det er helt ok, så lenge man sier fra om det på forhånd: i år velger jeg å ikke gi deg en gave. Jeg vil heller gi penger til veldedighet. Og da ønsker man seg selvsagt ikke noe tilbake.. Anonymkode: dd85f...13d 5
Bombasi Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Hadde noen gitt til veldedighet i gave "til meg", så hadde jeg aldri gitt de noe tilbake. Det er ikke en gave noen gir til andre. Skulle jeg ønsket å gi til veldedighet så ønsker jeg å gjøre det selv til den organisasjonen jeg ønsker å gi til. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 11.13): Selvfølgelig. Å "gi veldedighet i gave" er ikke en gave. Det de gjør, er å la være å gi gave, og heller gi til veldedighet. Det er ikke på noen måte en gave. Det er helt ok, så lenge man sier fra om det på forhånd: i år velger jeg å ikke gi deg en gave. Jeg vil heller gi penger til veldedighet. Og da ønsker man seg selvsagt ikke noe tilbake.. Anonymkode: dd85f...13d Spot on. Anonymkode: 2b17e...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå