Gå til innhold

Ønsker seg gaver men gir til veldedighet tilbake..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville det ikke vært mer naturlig å ønske seg et beløp til veldedighet hvis det er slike gaver man selv gir?

Anonymkode: dc058...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Å "gi veldedighet i gave" er ikke en gave. Det de gjør, er å la være å gi gave, og heller gi til veldedighet. Det er ikke på noen måte en gave. 

Det er helt ok, så lenge man sier fra om det på forhånd: i år velger jeg å ikke gi deg en gave. Jeg vil heller gi penger til veldedighet. Og da ønsker man seg selvsagt ikke noe tilbake.. 

Anonymkode: dd85f...13d

• Liker 5
Skrevet

Hadde noen gitt til veldedighet i gave "til meg", så hadde jeg aldri gitt de noe tilbake. 

Det er ikke en gave noen gir til andre. 

Skulle jeg ønsket å gi til veldedighet så ønsker jeg å gjøre det selv til den organisasjonen jeg ønsker å gi til. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 11.13):

Selvfølgelig. Å "gi veldedighet i gave" er ikke en gave. Det de gjør, er å la være å gi gave, og heller gi til veldedighet. Det er ikke på noen måte en gave. 

Det er helt ok, så lenge man sier fra om det på forhånd: i år velger jeg å ikke gi deg en gave. Jeg vil heller gi penger til veldedighet. Og da ønsker man seg selvsagt ikke noe tilbake.. 

Anonymkode: dd85f...13d

Spot on. 

Anonymkode: 2b17e...ef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...