Gå til innhold

Profesjonsstudium i Psykologi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurte på om noen vet hva som trengs av karakterer for å komme inn på profesjonsgraden i psykologi ved de ulike universitetene? Finner ingen oversikt over dette på nett.. Går årsstudium nå, og fikk en A og en B, satser på at det er mulig å komme inn med en B dersom det går litt bedre neste semester? Er det mulig å søke seg på profesjon hvor som helst i landet når jeg har tatt årsstudium ved NTNU? De andre universitetene har jo litt annerledes oppsett av fag. På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du ligger godt ann til å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi, med en A og en B i sekken..Hvis det er mange som bare har fått Aèr så kan det hende du må slite litt for å komme inn, men man kan jo alltids ta opp igjen eksamen og så prøve å komme inn!

Lykke til :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk, det var godt å høre :) Holder det ikke får jeg bare ta opp fag ja, det burde det være verdt! Var forberedt på å få Cer, så dette blir en veldig god jul ;)

Gjest Gjest_jane how_*
Skrevet

Vet ikke om dette stemmer, men det jeg har hørt er at man må ha bare A'er og det er ikke sikkert man kommer inn da heller pga det er så mange som søker... Da må det loddtrekning til. Kan ikke garantere for dette, men har diskutert det med en som ville inn på profesjon en gang. Kommer nok an på pågangen akkurat det året osv.

Skrevet

Jeg har hørt det samme som sistemann her. Min venninne som studerte 1.året på psykologi hadde kun A'er men kom allikevel ikke inn på 2.året. dette var på uio, men er nok ikke såå forskjellig i tr.heim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...