Gå til innhold

ekstrem kløe i hodebunn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å klø meg ihjel i hodebunnen. Det brenner og nå går ikke dette lenger. Det er vabler / sår der. Ekstrem kløe og fett flass. Håret er kronisk fett. Nytter ikke å vaske, er fett rett etter hårvasken.  blir bare verre av å vaske håret . det lukter surt av dette fettede flasset. Mer som smør. Bak ørene er jeg knallrød , i tillegg til at det også har begynt å klø / veske i ørene. 

Jeg har nok seboreisk eksem , men tror også det er noe mer . Det ble enda verre etter at jeg var til frisøren og farget håret sist. Etter der har det vært ekstremt. store deler av håret har også blitt hvitt. da mener jeg ikke grå hår, men helt kritthvite hår. Føler det er så lite hjelp å få med slike ting. hjelp. 

Anonymkode: 70ca7...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her og klør og leser dette, lol. Har seboreisk eksem. Var faktisk hos legen for noen måneder siden. Du burde dra dit og få diprosalic.. 

Anonymkode: 5158d...ab0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha soppinfeksjon i hodebunnen i tillegg til eksem? Jeg har kløe i hodebunn grunnet eksem, men har svært tørr hud og har da også det i hodebunnen som klør, og må bruke sebamed sjampo med karbamid. Men hvis man har sopp i tillegg må man bruke type fungoral

Anonymkode: 28211...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er så lite hjelp å få med slike ting? Vel, har du prøvd? Seboreisk eksem er forholdsvis enkelt å få has på, men krever gjerne vedlikeholdsbehandling. Du bør selvsagt gå til lege.

Anonymkode: 8f108...d72

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Fungoral shampoo fra apoteket. Funker så det suser.

Anonymkode: 1ae83...912

Ingen effekt

Anonymkode: 2e2ce...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

canesten i hodebunnen? det er kraftigere enn fungoral, men ser for meg at det blir litt av et kliss. Men i nøden spiser fanden fluer. 

Alternativt kjerringrådet, vaske hodebunnen med eddikvann. 

Anonymkode: 669f7...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp å vaske håret en måneds tid. Smør hodebunnen lett med en nøytral balsam ved vask.

Deretter vask kun håret når det er fysisk skittent og maks en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med du har gått til legen? Hvis ikke, gå! Dette er et medisinsk problem. Å sitte på kvinneguiden er som å be småbarn om råd til finansielle plasseringer. 

Anonymkode: 68e40...55e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet. Selun fra apoteket hjalp umiddelbart. 

Anonymkode: 1ae83...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...